PDA

View Full Version : Opname pedaal



almarvk
6 februari 2006, 11:56
Ik ben opzoek naar een apparaat om heel simpel wat mee op te nemen. Dus gitaar inpluggen, opnameprogje starten en opnemen maar.

Ik heb zelf alleen maar een simpele laptop, maar wil wel wat kunnen opnemen om zo wat riffjes bijv naar andere mensen van m'n band te sturen oid.

Wat raden jullie daarvoor aan?

Joey Handsome
6 februari 2006, 12:00
line 6 pod xt is misschien wel wat voor je

Les Paul
6 februari 2006, 12:17
Line6 Toneport is nog goedkoper. Gewoon aansluiten via USB. Eenvoudige opnamesoftware zit er al bij (Ableton Live lite)

Scali
6 februari 2006, 12:36
Behringer V-Amp of Zoom G2 zijn ook erg goedkoop.
Allemaal digitale modelers dus.
Aan de andere kant heb je ook 'luxe' recording pre-amps, met buizen en dergelijke, zoals een H&K Tubeman, Koch Pedaltone, Mesa V-Twin, Marshall JMP-1.
En er is ook modeling software voor op de PC, zoals Native Instruments Guitar Rig. Dan plug je gewoon direct je gitaar in de geluidskaart, en maakt de software er een 'echt' gitaargeluid van.

Negative K3 fan
6 februari 2006, 12:57
ik zou zeggen tone port...

BartL
6 februari 2006, 14:30
H&K Tubeman 2

Albert
6 februari 2006, 17:50
Native instruments Guitarrig

hoofd
6 februari 2006, 18:15
Met Guitar Rig heb je alsnog een DI-box oid nodig wil je echt een goed geluid krijgen. Ik raad aan: de Korg PX4D, de nieuwste Pandora versie. Die heb ik laatst aangeschaft, en die klinkt erg lekker.

harrie-beton
6 februari 2006, 21:07
Guitarport is goedkoop en goed.
Toneport is 150 euro dacht ik en Podxt is 339 euro.

Als het echt low budget moet is de V-amp 2 ook geschikt of de pod 2.0.
75 euro ofzo.

The ball is in your corner

almarvk
7 februari 2006, 11:12
V-Amp2 is natuurlijk veruit de goedkoopste optie. Tweedehands kosten die dingen echt bijna nix meer...

Maarjah GAS; ik heb er zo last van. Ik heb nog wel meer dingen op m'n lijstje staan die ik wel graag zou willen hebben...

Bouke
7 februari 2006, 16:12
Simpel en goedkoop: Korg Ampworks! En het klinkt ook nog eens heel behoorlijk. Op batterijen. Ik heb 'm gekocht voor 49,- eurie bij Feedback. Kabeltje stereo-jack groot (korg) naar stereo-jack klein (laptop) en je bent klaar. Werkt met alle muziekprogs.

GuitarRig is erg cool, vooral de cleane fenders en de splitmogelijkheden, mjammie! En ja, de PodXT of guitarport werkt ook nog prima!

Bouke