PDA

View Full Version : Probleem met setup/versterker..



IndiepoprockJesse
6 februari 2006, 00:39
Hoi,

Ik weet ff niet waar deze topic hoort, aangezien het gaat over de hele setup en de problemen daarmee..

Nou goed, hier is het dus: Ik heb een marshall dsl2000 40 watts buizenversterker.. Een tijdje terug zette ik hem aan en toen deed hij het niet meer, nouja, de lampjes branden, de buizen zag ik gloeien, maar er kwam geen geluid uit! Toen ben ik er mee naar de lokale gitaarboer gegaan, en die heeft hem toen laten 'reparen'. Hij wist uiteindelijk ook niet precies wat het was, want toen hij daar stond deed hij het gewoon weer op een gegeven moment, toch ff alles door laten checken en vage contacten doorgemeten en vernieuwd.. Ik het ding weer opgehaald en ik stond er lekker mee te jengelen thuis.. ging perfect..

Laatst had ik dus een optreden in een tent hier vlakbij, en toen heeft het ding de hele avond zijn best gedaan (vriend van me ging er ook over spelen) en juist toen ik met mijn band moest optreden, kapte het ding er op een gegeven moment weer mee.. Precies hetzelfde, in een klap geen geluid, maar alle lampjes stonden wel aan, ik het ding uitgezet, weer aangezet, niks.. Toen heb ik een andere versterker gepakt (van een gitarist uit die andere band), zon vox moddeling amp, ik mijn pedalen er op aangesloten, en ik spelen.. Toen kreeg ik ook met die amp gezeik, hele tijd ging het volume omlaag, en kwam dan na een aantal seconde weer terug.. Ik werd toen zo geirriteerd dat ik ben gekapt met spelen en me spullen ben gaan inpakken..
Nu, in die tent zelf gebeuren wel vaker vage dingen met versterkers, soms stoppen ze ermee, worden ze opgeblazen (door kloterige lokale punkbandjes)..

Zou het kunnen dat de stroom daar niet helemaal in orde is en dat dat een oorzaak zou kunnen zijn voor de storingen?! Overigens was alles wel gewoon netjes aangesloten op geaarde stroom...

Zou het kunnen dat er iets met mijn gitaar is (les paul 2003 standard, ik gebruik live daarbij ook een Ibanez AFSTD75) of met mijn pedalen ( de lineup die ik gebruik is ABswitch -> KORG DT-10 -> Boss TR-1 -> EHX Big Muff Pi (usa) )?!

Overigens, toen ik de versterker thuis weer aansloot, deed hij het gewoon weer..

Wat raden jullie me aan te doen? Hele handeltje na laten kijken?!

Alvast bedankt voor jullie moeite..

groet,

Jesse//

BartL
6 februari 2006, 01:56
Ten eerste:
Als je hem nieuw gekocht hebt: Meteen naar de winkel terug en zorgen dat Marshall het zelf uitzoekt, want...

Dit klinkt namelijk exact zoals ik het heb ondervonden:
Ik had een DSL201 die heerlijk klonk (wat een stom woord).
Toen ik de versterker een paar maanden had, kreeg hij EXACT dezelfde kuren. Heel af en toe viel het volume weg. Paar seconden soms. Als ik de amp dan uitschakelde en hem naar een minuut ofzo weer aanzette (in hetzelfde of een ander stopcontact) deed hij het gewoon weer perfect. Aan de eindbuizen lag het niet, die heb ik toen ook nog vervangen. Soms ging het een week, of zelfs een maand goed, totdat hij weer diezelfde kuren begon te vertonen.

Het ergste:
Ik voor mijn eerst optreden; Lekker aan het soundchecken. Allemaal prima. Opeens: Geluid valt weg! Met spoed een andere versterker (Ibanez transistor) laten komen. Daarna toch nog even mijn eigen versterker aangezet en hij werkte perfect. Daarna heeft hij het hele optreden prima gewerkt.

Ik snapte er niets meer van en bracht de versterker terug naar de winkel. De verkoper zou hem meteen die week meegeven aan de Marshall-vertegenwoordiger die toch langs zou komen. Na een tijdje niets gehoord te hebben kreeg ik opeens bericht dat het probleem zich in de 48 test-uren 2 maal had voorgedaan. Volgens marshall was het een vreemd probleem dat wel te repareren was, maar voor hen veel te duur zou worden. Ze hebben mij toen dus een nieuwe DSL401 toegestuurd (aangezien de 201 uit productie was). Met de DSL401 heb ik dit probleem niet meer gehad. De persoon die de versterker van me heeft overgekocht (ben zijn forum-naam even kwijt) heeft dit probleem, voor zover ik weer ook niet meer gehad.

Maar goed...terug naar de verkoper/Marshall ermee!!!

ateng
6 februari 2006, 09:43
Als het weer gebeurt plug je alles er uit wat tussen je gitaar en versterker zit en eventueel wat in je loop zit en kijk dan wat er gebeurt. Als je nog geen geluid heb check je kabel en/of gitaar. Als er niks aan de hand is plug je één voor één je pedalen en kijk dan wat er gebeurt.
Het lijkt mij dat er iets is met je pedalen of gitaar omdat je ook problemen had met een andere versterker.

IndiepoprockJesse
6 februari 2006, 14:08
Ten eerste:
Als je hem nieuw gekocht hebt: Meteen naar de winkel terug en zorgen dat Marshall het zelf uitzoekt, want...

Dit klinkt namelijk exact zoals ik het heb ondervonden:
Ik had een DSL201 die heerlijk klonk (wat een stom woord).
Toen ik de versterker een paar maanden had, kreeg hij EXACT dezelfde kuren. Heel af en toe viel het volume weg. Paar seconden soms. Als ik de amp dan uitschakelde en hem naar een minuut ofzo weer aanzette (in hetzelfde of een ander stopcontact) deed hij het gewoon weer perfect. Aan de eindbuizen lag het niet, die heb ik toen ook nog vervangen. Soms ging het een week, of zelfs een maand goed, totdat hij weer diezelfde kuren begon te vertonen.

Het ergste:
Ik voor mijn eerst optreden; Lekker aan het soundchecken. Allemaal prima. Opeens: Geluid valt weg! Met spoed een andere versterker (Ibanez transistor) laten komen. Daarna toch nog even mijn eigen versterker aangezet en hij werkte perfect. Daarna heeft hij het hele optreden prima gewerkt.

Ik snapte er niets meer van en bracht de versterker terug naar de winkel. De verkoper zou hem meteen die week meegeven aan de Marshall-vertegenwoordiger die toch langs zou komen. Na een tijdje niets gehoord te hebben kreeg ik opeens bericht dat het probleem zich in de 48 test-uren 2 maal had voorgedaan. Volgens marshall was het een vreemd probleem dat wel te repareren was, maar voor hen veel te duur zou worden. Ze hebben mij toen dus een nieuwe DSL401 toegestuurd (aangezien de 201 uit productie was). Met de DSL401 heb ik dit probleem niet meer gehad. De persoon die de versterker van me heeft overgekocht (ben zijn forum-naam even kwijt) heeft dit probleem, voor zover ik weer ook niet meer gehad.

Maar goed...terug naar de verkoper/Marshall ermee!!!

@ Bartl: Hmm, nou hijs niet nieuw, 2dehands gekocht 2 jaar geleden.. Ik vind het maar rare kuren, ook omdat het probleem niet door de reparateur echt gevonden kon worden, zeiden ze er toevallig ook bij wat er dan precies kapot was aan jouw 20 watter?

@ Ateng: Hmmja, dat lijkt me ook een goed idee.. Beetje lastig als blijkt dat hij het gewoon volhoud de hele tijd en bij een volgend optreden weer kaputski gaat.. Ik zat ook te denken, misschien omdat die Vox waar ik daarna op speelde een moddeling versterker is, ik weet niet, maar kunnen die er wel tegen als je er pedalen voor zet?! Aangezien ik eens een line6 spidertje had die daar ook niet echt tegen kon..

Daarnaast, ik gebruik de pedalen elke week in onze oefenruimte op een verrot 30 watts transistortje van Samick, en daar heb ik nooit problemen :s , dan speel ik overigens wel alleen op mijn Ibanez, mijn Gibson staat dan thuis..

groet,

Jesse//

BartL
6 februari 2006, 14:16
Mij is het exacte probleem nooit uitgelegd. Maar het zal wel een productiefout zijn geweest ofzo, aangezien het bij meerdere combootjes is gebeurd.

Chroxy
6 februari 2006, 14:47
:dontgeti: dat je me nu al vergeten bent bart!

Ik heb de versterker nu idd al sinds maart vorig jaar en heb er deze problemen nog nooit mee gehad..

Voordat ik heb kocht heb ik veel op harmony central gekeken.. hier klaagde men vele over hitte problemen die nu en dan optraden waardoor de versterker er dus mee kapte.. dit bleek een productiefout te zijn en serie nummers na: M-200318XXXXXX hebben dit blijkbaar niet meer..

misschien is het dit?

IndiepoprockJesse
6 februari 2006, 14:57
:dontgeti: dat je me nu al vergeten bent bart!

Ik heb de versterker nu idd al sinds maart vorig jaar en heb er deze problemen nog nooit mee gehad..

Voordat ik heb kocht heb ik veel op harmony central gekeken.. hier klaagde men vele over hitte problemen die nu en dan optraden waardoor de versterker er dus mee kapte.. dit bleek een productiefout te zijn en serie nummers na: M-200318XXXXXX hebben dit blijkbaar niet meer..

misschien is het dit?

Hmmja, ik kan me wel herinneren dat idd ook wel gelezen te hebben, maar het deed zich op de avond van de gig dus idd voor nadat hij al 2 uur had staan blazen, en hij was behoorlijk heet.. Maar daarvoor had ik een keer hetzelfde probleem en toen zette ik de amp gewoon aan thuis, dus toen was hij koel vanaf het begin..

Het kan overigens wel kloppen wat je zegt, want mijn serienummer is ook M-1998-42etcetera

Jesse//