PDA

View Full Version : Marshall JTM60 kopen of niet???



drap
5 februari 2006, 22:36
Vanmiddag heb ik es op Marktplaats geneust voor een leuke buizencombo. Bingo! Een Marshall JTM60! Gezien ik niet echt een metalfreak ben lijkt me dit een uitermate geschikte versterker voor mij. De prijs van de versterker was op dat moment E650,- (hier kom ik op terug). Ik denk laat ik es E400,- bieden, zie ik wel wat er van komt. Op dat moment was ik toch de enige bieder. En ja hoor, vanavond krijg ik een mailtje terug of ik nog steeds geïnteresseerd ben. Tuurlijk ben ik dat. Kijk ik nog es op Marktplaats, zie ik 'm staan voor E450,-! Zelfde eigenaar, zelfde versterker, alleen de prijs is anders (ik zal es vragen of ie niet toevallig Hans heet) Nou vraag ik me dus ook af, is het geboden bedrag het wel waard. Ik kan namelijk niet erg veel vinden op internet over de nieuwwaarde van deze versterker, sterker nog, helemaal niets. Moet ik 't doen of niet en misschien dat iemand wat meer info voor mij heeft omtrent deze versterker? Waarde enzo? Ik zal 'm in ieder geval een mailtje sturen dat ik wel geïnteresseerd ben om de boel een beetje warm te houden

tillens
5 februari 2006, 22:58
Marshall JTM 60 buizenversterker, in prima staat! Weinig gebruikt en perfect geschikt voor blues/jazz/rock gitaristen die zowel in de repetitieruimte als op het podium willen vlammen.

- 60 watts buizenversterker
- 2 kanaals, boost en clean, inclusief reverb control voor beide kanalen
- Parallelle en seriële fx send/return
- 12” speaker
- Mogelijkheid voor externe 16 ohm speaker
- Voor verdere specificaties, zie http://www.marshallamps.de/service/downloads/JTM60.PDF
- Bekijk http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/JTM_60-1 .html voor recensies over deze versterker

is het deze? wel prijzig, want het is een 112 toch?

drap
5 februari 2006, 23:09
Marshall JTM 60 buizenversterker, in prima staat! Weinig gebruikt en perfect geschikt voor blues/jazz/rock gitaristen die zowel in de repetitieruimte als op het podium willen vlammen.

- 60 watts buizenversterker
- 2 kanaals, boost en clean, inclusief reverb control voor beide kanalen
- Parallelle en seriële fx send/return
- 12” speaker
- Mogelijkheid voor externe 16 ohm speaker
- Voor verdere specificaties, zie http://www.marshallamps.de/service/downloads/JTM60.PDF
- Bekijk http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/JTM_60-1 .html voor recensies over deze versterker

is het deze? wel prijzig, want het is een 112 toch?

Yup, dat is 'm. Ik zou alleen bij god nie weten of 't een 112 is. Ik ken de hele versterker namelijk niet, maar het zal te maken hebben met een 2 x 10 of een 1 x 12? Ik ben toch van plan om 'm op te laten sturen gezien de afstand, dus die kosten zijn dan maar voor hem als dit echt aan de prijzige kant is voor dit type versterker. Ik heb vanmiddag ook op een JTM30 geboden en wel 375 eurie en diegene deed 't niet. Vandaar ook dat ik in eerste instantie dacht dat dit niet duur was voor deze versterker, tot aan dat hij opeens de prijs had verlaagd. Vandaar mijn twijfel en de vraag wat nou de nieuwwaarde van deze amp zou zijn. Worden ze überhaubt nog wel gemaakt?

Lexvandoef
5 februari 2006, 23:24
hey drap,

Als je die versterker voor €400,- kan kopen is dat geen verkeerde prijs. Redeljk goedkoop zelfs. Ik heb zelf net een JTM-30 gekocht (zie mijn topic) en getest. Hij beviel toen goed.
Wel zou ik als ik jou was de versterker eerst testen voordat je hem koopt, je weet maar nooit, bovendien weet je dan of die versterker het echt is voor jou. Heb je er al eens eentje gehoord? Sommige schijnen ook ontzetten warm warm te worden, alleen dat vond ik al een rede om hem uitvoerig te testen.

En het is idd een JTM-612 uit voering, dat wil alleen maar iets zeggen over de speakerconfiguratie, er zit een 12 inch speaker in. Ze worden trouwens niet meer gemaakt, ze werden van 1995 tot 1997 gemaakt door Marshall, daarna werd hij opgevolgd door de JCM-600.
Het zijn echt hele leuke en goede versterkers voor een leuke prijs, echt bang for the buck.Hoop dat je hier wat mee kan.

Veel succes ermee.

Lex

drap
5 februari 2006, 23:42
hey drap,

Als je die versterker voor €400,- kan kopen is dat geen verkeerde prijs. Redeljk goedkoop zelfs. Ik heb zelf net een JTM-30 gekocht (zie mijn topic) en getest. Hij beviel toen goed.
Wel zou ik als ik jou was de versterker eerst testen voordat je hem koopt, je weet maar nooit, bovendien weet je dan of die versterker het echt is voor jou. Heb je er al eens eentje gehoord? Sommige schijnen ook ontzetten warm warm te worden, alleen dat vond ik al een rede om hem uitvoerig te testen.

En het is idd een JTM-612 uit voering, dat wil alleen maar iets zeggen over de speakerconfiguratie, er zit een 12 inch speaker in. Ze worden trouwens niet meer gemaakt, ze werden van 1995 tot 1997 gemaakt door Marshall, daarna werd hij opgevolgd door de JCM-600.
Het zijn echt hele leuke en goede versterkers voor een leuke prijs, echt bang for the buck.Hoop dat je hier wat mee kan.

Veel succes ermee.

Lex

Thanx voor de info. Jouw topic over die JTM30 van je heeft me ook doen besluiten es een bod te doen op deze versterker, zowel de 30, wat helaas niet doorgegaan is, als de 60. Ik kan 'm trouwens helaas niet zelf testen gezien de persoon uit Utrecht komt en ik uit Appingedam, wat nou niet echt om de hoek ligt. En ik heb jammergenoeg nog geen rijbewijs (misschien zou ik es wat minder aan m'n gitaarverslaving moeten spenderen :D ) Dat word dus een gok. Nu nog proberen om m'n Marshall AVT275 voor hetzelfde bedrag of meer weer te verkopen :satisfie:

drap
6 februari 2006, 17:01
Yowww, nu wordt 't nog mooier! De aanbieder van de betreffende versterker komt 'm zelf langs brengen. Dealtje waarschijnlijk gesloten dus! Heeft Drappie ook eindelijk z'n buizenversterker :cheerup: :dance:

Dude
6 februari 2006, 17:23
cool !

zijn mooie bakken

maar heb je hem nu voor 400 euro dan ? Dat is namelijk een goeie prijs maar veel hoger zou ik persoonlijk niet gaan hoor ! Want voor 450 a 500 heb je al een jcm800 combo en dat is toch effe andere koek !

drap
6 februari 2006, 17:33
Nou... dat is nog ff een struikelblokje, omdat de persoon 'm wel wil brengen maar dan gaat 't me allemaal 450 euries kosten en laat dat nou net de vraagprijs van 'm zijn. Volgens mij is opsturen dan nog goedkoper. Maar dit is wel op te lossen. Vaak krijg ik dit soort dingen wel voor elkaar via mail :D Ik weet trouwens niet of zo'n JCM 800 wel geschikt is voor mij. Ik hou meer van een mooi clean doch ff overstuurd geluid en zo'n JCM 800 zijn toch wat meer geschikt om 'm es flink over z'n nek te laten gaan. En daar heb ik pedaaltjes voor

PeeVee
6 februari 2006, 18:06
Ik heb ervaring met zowel JTM30 en JTM60 en vind het zeer goede versterkers, feitenlijk de enige Marshall met fatsoenlijk clean geluid en een lekkere bluesy / rock drive (kwestie van smaak natuurlijk). Ze hebben onterecht een slechte naam, in onderstaande thread wat meer info. Belangrijk puntje is dat ze "af fabriek" keurig ingesteld staan qua bias. Dat is eigenlijk juist prima (i.t.t. Fender Deville al dan niet Hotrod die IJSKOUD staan) zo lang je de (matige Sovtek!) eindbuizen in laat zitten. Plok je er zomaar andere buizen in die van zichzelf wat meer stroom trekken dan Sovtekkies (en dat doen b.v. JJ's en Svets / winged C's vaak), dan staat zo'n amp erg warm (heet) ingesteld. Gaat te veel stroom trekken in rust en aangezien powertrafo niet echt overbemeten is wordt de versterker dan warm tot heet. Het ontwerp is daar weer niet op gebaseerd. Bij normale instelling kan de amp prima z'n warmte kwijt, maar als hij wat te heet staat ingesteld (wat dus niet zo hoort) dan heeft hij daar meer moeite mee met alle gevolgen van dien. Een JTM60 is een prima versterker en vermits goed insteld ook betrouwbaar. Bij JTM30 speelt dat probleem zelfs nog veel minder omdat die (vrijwel?) zelfde (en dus wel enigszins overbemeten) trafo's heeft als de 60 Watter maar slechts de helft van het vermogen hoeft te leveren. Zeker met een "onderzetcabinetje" is een JTM30 een hele handige versterker; 2 x 10" combootje zeer handzaam / sjouwbaar en prima voor repetities, met een cabinetje eronder ook zeer giggable. Ik vind de JTM30 ook lekkerder klinken dan de JTM60 omdat ik wat meer van de klank van 6L6 (= 5881) buizen houd dan EL34's maar ook dat is weer persoonlijk natuurlijk.

Ik denk dat €400 a €450 een reële prijs is voor de 1 x 12". Misschien de moeite waard om even uit te kijken naar een 2 x 12" model, die heb je voor ong. €100 meer. De 3 x 10" vind ik niet zo goed klinken en formaat is onhandig, die doen ook vaak wat minder (rond de €400 maar zie je niet vaak).

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=28437&page=3&pp=10

drap
7 februari 2006, 18:21
Thanx voor de info Peevee. Voor zover ik weet zitten de originele buizen er nog in, dus dat zou dus geen probleem mogen zijn wat betreft verhitting. De deal is nu ook echt rond en mooier nog, de versterker wordt persoonlijk bij mij langsgebracht. Beter kan niet toch?. Ik denk trouwens wel dat ik er in de toekomst andere buizen in laat zetten, maar eerst maar es ff bespelen voor ik dat doe. Ik kan niet wachten tot het weekend is :dance:

Agent_Smith
7 februari 2006, 21:59
Ja, ik ben volledig, maar dan ook helemaal met PeeVee eens. Het zijn zeer goede en ongewaardeerde amps. Ik speel al vele jaren naar volle tevredenheid op een jcm600 en niets dan goeds. Het moet je idd wel liggen, maar ik vind ze bijvoorbeeld vele malen beter klinken dan de 900.
Ik vind persoonlijk de jcm800 behoorlijk overhyped de laatste jaren. Ook hier geldt weer dat het je ding moet zijn en mijn ding is het dus eigenlijk niet echt.

aram
7 februari 2006, 22:47
ik heb een paar jaar een JTM 30 gehad, die superdegelijk was (afgezien van het handvat, beware!). Helaas vond ik het cleane kanaal veel te dun en de scheur onbruikbaar en krasserig. Als ik opnamen uit die tijd terughoor baal ik dat ik toen nog geen koch had. De JTM klinkt zelfs met 4x12 extension erg ongeinspireerd zonder enige ballen. Wel speelde ik erop met een strat. Misschien klinkt een les paul te gek? Ik begreep dat een 60 wat zwaarder klinkt.

Agent_Smith
7 februari 2006, 23:21
Misschien klinkt een les paul te gek? Ik begreep dat een 60 wat zwaarder klinkt.

Uh, ja dat zou kunnen. Mijne is idd 60w en ik speel alleen maar op LPs (en door een 4x12" greenback cab).

Orpheo
7 februari 2006, 23:49
ik heb een paar jaar een JTM 30 gehad, die superdegelijk was (afgezien van het handvat, beware!). Helaas vond ik het cleane kanaal veel te dun en de scheur onbruikbaar en krasserig. Als ik opnamen uit die tijd terughoor baal ik dat ik toen nog geen koch had. De JTM klinkt zelfs met 4x12 extension erg ongeinspireerd zonder enige ballen. Wel speelde ik erop met een strat. Misschien klinkt een les paul te gek? Ik begreep dat een 60 wat zwaarder klinkt.

moah zit wel iets in. meer vermogen betekent vaak meer bass. of beter, wat dikker, vettiger bass.

drap
8 februari 2006, 00:22
ik heb een paar jaar een JTM 30 gehad, die superdegelijk was (afgezien van het handvat, beware!). Helaas vond ik het cleane kanaal veel te dun en de scheur onbruikbaar en krasserig. Als ik opnamen uit die tijd terughoor baal ik dat ik toen nog geen koch had. De JTM klinkt zelfs met 4x12 extension erg ongeinspireerd zonder enige ballen. Wel speelde ik erop met een strat. Misschien klinkt een les paul te gek? Ik begreep dat een 60 wat zwaarder klinkt.

Dat scheelt, ik heb zowel een strat als een les paul :D En mocht ik het geluid toch niet wat vinden, dan laat ik er gewoon andere buizen in pleuren. Zal tezijnertijd toch wel gebeuren denk ik. Dat vind ik toch wel het grootste voordeel van een buizenversterker ten opzichte van een transistorversterker. En de scheur maak ik me niet zo druk om, daar heb ik pedaaltjes voor. Als dat cleane geluid me maar een strakke plasser geeft en dat zal wel lukken met een boosterpedaaltje ervoor, in mijn geval een MXR Micro Amp. Kan ik btw voor een AVT 275 zo'n E500,- vragen? Zet ik 'm op Marktplaats voor E650,-. Reëel? Zit een nieuwe Groove Tubes buis in de voorversterker en heb er wieletjes onder gekwakt.

tillens
8 februari 2006, 02:12
uhm de jtm is niet te vergelijken met de jcm 800, hele andere sound . de jtm 60 212 is gewoon een hele goede combo en is echt niet vergelijken met combo's uit de 800 set. een 112 klinktzoat ook anders dus dan de 212. ik zelf ben ook op zoek naar een jtm 60 head of 212, ik zelf heb de jtm 30 210 en is inderdaad heel fijn. mist in mijn optiek net iets a power maar goed... uhkrasserig... ik speel met teles erover en dat is echt de fucking holy grail van clean...















neeeeeeeeee... is zeer persoonlijk, dus wat iemand als clean of heftig of whatever beschrijft is puursubjectief. laten we daar eens wat meer aandacht aan besteden alvorens een amp de grond in te burnen.

ps; peevee mocht je de jtm 60 nu wel willen wegdoen ik heb nu iets meer budget
;)

drap
11 februari 2006, 13:27
Woeoeoehoeoeoeoewwww!!!... Hij is binnen! Wat een verschil in het cleane in vergelijking met m'n AVT275. De gain vind ik wat minder maar met een beetje afstellen van m'n pedaaltjes moet ik wel aardig aan een lekker scheurgeluid komen denk ik. Ik had die gast ook nog ff gevraagd of er ook een footswitch bij zat. Komt z'n pa 'm vandaag brengen samen met een Zoom driver die ook gebruikt kan worden als footswitch. Wat ik nou met de geluiden in die Zoom moet dat weet ik ook niet, ik ben namelijk niet zo'n Zoom fan, maar netjes is het wel dat die er bij zat toch. Anyway, Drappie is voor nu weer ff een gelukkig man. Zal over een tijdje wel weer anders zijn als ik weeeeeer es wat nieuws wil :D

Scali
11 februari 2006, 15:34
Zoom Driver... dat is dat zwarte ding met die roze knopjes?
Als je die weg doet, wil ik em wel hebben. Ik heb namelijk WEL wat met Zoom, vind het een wereldmerk. Zeer strak geluid, weinig ruis, veel power, en vooral de lead-drive is geniaal.
Ik heb eventueel een Yamaha footswitch voor je, met 3 knoppen (channel a-b, eq en reverb). Misschien kun je die gebruiken. Op mijn Marshall VS230 kan ik er ook channels mee switchen.

drap
11 februari 2006, 15:43
Zoom Driver... dat is dat zwarte ding met die roze knopjes?
Als je die weg doet, wil ik em wel hebben. Ik heb namelijk WEL wat met Zoom, vind het een wereldmerk. Zeer strak geluid, weinig ruis, veel power, en vooral de lead-drive is geniaal.
Ik heb eventueel een Yamaha footswitch voor je, met 3 knoppen (channel a-b, eq en reverb). Misschien kun je die gebruiken. Op mijn Marshall VS230 kan ik er ook channels mee switchen.

Tis de Zoom 5000, met knalrooie knoppen. Doet het alleen nog op batterijen, zal wel een kabelbreukje inzitten. Kwestie van ff openhalen en solderen denk ik. Ik heb 'm nog niet gebruikt, dus ff afwachten. Je mag 'm opzich best van me overnemen, alleen wil ik eerst ff kijken voor een betere footswitch. Eentje met een metalen behuizing, dit ding is namelijk van plastic en dat is nu juist wat ik op die pedaaltjes van Zoom tegen heb. Ik kom er tezijnertijd nog op terug.

Scali
11 februari 2006, 15:51
Ja, deze: http://www.interq.or.jp/bass/tkoyan/zoomdrivers.jpg

Die wil ik hebben :)

drap
11 februari 2006, 15:58
Die is het wel ja, alleen dat rooie op het intrapgedeelte (weet ik veel hoe je dat noemt) heb ik er niet op zitten. Zal die van mij wel een ouder model zijn ofzo. Als ik binnenkort wel een goeie footswitch met metalen behuizing heb gevonden voor een schappelijke prijs, mag je 'm voor een prikkie van me overnemen. Ik zal in ieder geval es ff op Marktplaats neuzen voor zo'n footswitch en dan post ik 't hier nog wel, of desnoods in je berichten ofzo. Je leest 't nog, ik kom er zeker op terug.

Scali
11 februari 2006, 16:17
Ik heb deze voor je, iig:
http://scali.eu.org/~bohemiq/Yamaha-Switch.JPG

Ooit eens gekregen van iemand, samen met wat andere pedaaltjes enzo.
Geen idee bij welke versterker ie hoort. Ik heb zelf nooit een Yamaha-versterker gehad iig, en mijn Marshalls hebben allemaal een footswitch, dus ik weet niet wat ik ermee moet.
Is iig een stevig ding :)