PDA

View Full Version : richwood en jim harley



brian
5 februari 2006, 22:25
heeft er soms iemand ervaring met de richwood launcher pro standaard of met de richwood retro deluxe indien ja possitieve,negatieve kanten? en kan er me iemand want vertellen over jim harley gitaren

worst
5 februari 2006, 23:59
ik heb een jim harley les paul kopie en die speelt en klinkt best lekker gezegd....

hij speelt vooral lekker!!!

enige egte minpunt vinnik dat de elementen heel erg gaan rondzingen bij hoog volume dus ik gebruik em alleen thuis...

ik denk dat ie met andere elementen een epiphone overtreft!!

+ punten

-hout is mooi
-mooi afgewerkt
-hele mooie en lekkere hals
-goddelijke klank thuis

- punten

-gruwelijk zwaar
-slechte klank(rondzingen) op het podium
-stem mechanieken voelen een beetje cheap aan

episua
6 februari 2006, 00:15
Ik heb een Richwood lp custom en die valt absoluut niet tegen.
Qua afwerking vind ik de richwood niet zo geweldig, maar voor die prijs kan je dat ook niet verwachten.
Jim Harley heb ik geen ervaring mee, vind de cutaway wat te scherp tegenover het origineel.
Wil je iets goed voor een lage prijs dan kan je beter een tweedehands epiphone les paul kopen, deze houden ook beter hun waarde.

frekie
6 februari 2006, 12:15
Rw RE125 LP, zie http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm

Uit een voorraad van 5 de beste uitgezocht. Blijft op 1 positie wat aanlopen, niet gek voor RW:jam: Ga er misschien toch eens een andere topkam opgooien, ik was wat te enthousiast bij het invijlen vd lage E:speed: GFS crunchy Pafs erop. Klaar is Freek voor 150 euri. Zat goed genoeg voor de jamsessie in het locale jeugdhonk. Durf ik tegen iedere Epi aan te zetten.

Vonk
6 februari 2006, 17:26
Ik heb nu mijn eerste gitaar, een Jim Harley Les Paul. Loodzwaar en eerlijk gezegd vind ik de nekpickup het fijnste klinken. Verder vind ik de afwerking redelijk voor de prijs.
Met de stemmechanieken heb ik trouwens geen enkel probleem, ze houden de snaren lekker op spanning.


Ach het is mijn eerste, ik heb nog niets te klagen, in sterk contrast met anderen hier... ;)

en de importeur abmusic.be heeft er nog wat info over