PDA

View Full Version : Professionele speakercab bouwers hier?



Tristan
5 februari 2006, 21:53
Hallo, daar ben ik weer!

Deze keer wil ik graag weten wie van jullie professionele speakerkasten bouwt en verkoopt. (Nico?)
Ik vind zelf die Bogner 2x12 kasten (big size) helemaal te gek, maar waarschijnlijk ga ik een Vox AC30CCH kopen en dan wil ik toch een open back 2x12 met Celestion Blue / Weber P12B (30 watt niet 50 watt) of Tone Tubby speakers.
Of kennen jullie misschien bestaande kasten met deze speakers erin?
Alvast bedankt voor de info!

nicoverduin
5 februari 2006, 22:21
Ach ik bouw wel eens een paar kasten......

Tristan
5 februari 2006, 23:13
Hallo Nico!

Zoiets had ik al begrepen uit de verschillende artikelen.
Wat zou een massief houten 2x12 Fender Style (pine?) met Vox speakerdoek ongeveer kosten?
Het schijnt overigens dat kale speakerkasten beter klinken dan met tolex beklede, klopt dat volgens jou?
Volgens Maven Peal moet je ook een speciaal soort pine gebruiken en iemand als Yde Rosier gebruikt weer Tulpenhout of zoiets, wat is jouw mening daarover?
Ik moet zelf nog een keuze maken tussen Celestion/Tone Tubby en Weber Alnico speakers zoals ik al aangaf, is dat bij jou ook mogelijk, of is het beter om gewoon een cab zonder speakers te bestellen en daarmee naar Van de Haar te gaan om de speakers te testen?
Sorry, dat zijn wel veel vragen in een keer.

nicoverduin
6 februari 2006, 05:25
mail me maar effe

Tristan
6 februari 2006, 14:11
is goed, nico!
Zijn er nog meer professionele speakercab bouwers hier?

hadv
8 februari 2006, 00:26
nee, ik bouw alleen voor mezelf & goede vriend(inn)en
& nix professioneel, lekker amateur in de letterlijke zin: liefhebber

ChiefRebelAngel
8 februari 2006, 07:59
nee, ik bouw alleen voor mezelf & goede vriend(inn)en
& nix professioneel, lekker amateur in de letterlijke zin: liefhebber

+1 idem hier

Tristan
8 februari 2006, 23:25
Gebruiken jullie ook massief hout voor de kast (pine ofzo)?

AART
10 februari 2006, 22:32
Ik heb voor mijn 2x12 berkenplex b/bb gebruikt, is het meest gebruikte hout voor speakerkasten.

meest voorkomende dikte: 18mm

hadv
11 februari 2006, 01:00
krek, mee eens
hoeft niet altijd berken te zijn, afhankelijk van de afwerking, maar is wel prettig om mee te werken

Tristan
11 februari 2006, 01:13
Ja, dat gebruikt iedereen volgens mij, maar wat betekent b/bb dan?

nicoverduin
11 februari 2006, 08:02
De kwaliteit van het hout. Je kan berken multiplex (en waarschijnlijk ook andere soorten) ook in een goedkope kwaliteit krijgen. Dat heeft meestal binnen en buitenkant een laagje berken. De rest er tussen in is andere soorten hout. Bereken B/BB heeft meestal 11 fo 13 lagen. En is ook zwaarder van gewicht.