PDA

View Full Version : Fender Stratocaster '57 RI JAP



Satriani
5 februari 2006, 21:42
Dudes
Hoeveel zouden jullie geven voor dit gitaartje? Prijzen lopen nogal uiteen van die jap stratjes en zal ook wel uitmaken uit welk jaar die komt etc..? Dus kortom welke fender guru kan me wat meer vertellen. Hij igg MOOI!!!:o

http://img52.imageshack.us/img52/7917/stratjap8fa.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/8130/stratjap34jn.jpg

http://img53.imageshack.us/img53/4931/stratjap20pe.jpg

drap
5 februari 2006, 21:46
Ik ben geen Fender guru, verre van dat zelfs, maar ik kan wel zien dat dat ding er geweldig uitziet. Hoeveel word er voor gevraagd dan, of is 't een algemeen vraagje van je

Satriani
5 februari 2006, 21:48
Jah ziet er mooi uit maar dont judge a book by its cover he ;)
Heb 380 geboden en dat lijkt me toch wel redelijk for fucks sake.

drap
5 februari 2006, 21:53
Lijkt me niet onredelijk. Oud is die nog niet, of zeer weinig bespeeld. Dat toetsenbord ziet er nog puik uit man. Meestal krijg je van die zwarte inslijtplekken, maar die kan ik hier niet echt aan ontdekken

Luke-wannabe
5 februari 2006, 22:08
T is geen echte 57 ri. Want toen hadden ze nog helemaal niet zulke finisches bij fender..
*380 is vrij weinig.. Maar als je m daarvoor kan krijgen..!

Veekeren
5 februari 2006, 22:26
Lijkt een beetje op een Fotoflame die ik had:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/9a641408.jpg (http://photobucket.com)
http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/b1a9ea37.jpg (http://photobucket.com)

Heb ik verkocht voor 425, maar ik vond de hals ook heel vervelend, heel stroef...

Quink
5 februari 2006, 22:38
T is geen echte 57 ri. Want toen hadden ze nog helemaal niet zulke finisches bij fender..

Dacht ik ook al. Lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat dit een '57RI is, met zo'n top.

Satriani
5 februari 2006, 22:46
Is het geen 57 RI?:o
Wat is het dan wel?

Luke-wannabe
5 februari 2006, 22:51
Meel die gene die hem heeft eens :)

Satriani
5 februari 2006, 22:59
Heb hem een uurtje geleden aan de telefoon gehad, vage gast. Maar niet gevraagd of het wel echt echt een 57 RI was maareeh that sucks..

Quink
5 februari 2006, 22:59
Is het geen 57 RI?:o
Wat is het dan wel?

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het geen 57RI is, maar nogmaals, het lijkt me onwaarschijnlijk. Zoals Luke Wannabe ook al schreef, in 57 had je niet zulke tops.

Misschien 57 nek op andere body of zo?

Satriani
5 februari 2006, 23:27
Hmm dus gewoon een rip-off eigenlijk.

Ash ketchum
6 februari 2006, 09:09
Tis een '54 reissue, ik heb namelijk de zelfde. De ronde stringtree geeft het verschil aan met een '57. Die heeft namelijk een rechthoekige.
Deze fotoflame's komen uit '94 / '95. Onder andere voor het 40 jarige bestaan van de Stratocaster.

Satriani
6 februari 2006, 10:37
Hmm thnx voor je reply man top, hoe doet die gitaar het tegenover een std USA? En is 425 een beetje een redelijke prijs?

En hoe herken ik aan het serienummer of het wel echt die gitaar is die hij beweert daar waren ook sites voor toch? Ik ga em zaterdag uitproberen ;)

Luke-wannabe
6 februari 2006, 10:59
Tis een '54 reissue, ik heb namelijk de zelfde. De ronde stringtree geeft het verschil aan met een '57. Die heeft namelijk een rechthoekige.
Deze fotoflame's komen uit '94 / '95. Onder andere voor het 40 jarige bestaan van de Stratocaster.

Het kan gewoon geen 54 re issue zijn, omdat (zoals ik al eeerder zei) die finish er niet was toen. En de ri's zijn exacte kopieën. Dus ik denk dat het, zoals eerder werd gezegt, gewoon een andere body met een 57 of 54 hals..

Ash ketchum
6 februari 2006, 11:36
@Luke-wannabe, jij doelde meer op dat het geen '57 reissue was ipv een '54.
Als het een andere body is, waarom heb ik dan precies dezelfde als in de advertentie? Ok, het is dus geen exacte kopie. Deze gitaren komen trouwens van de goedkopere serie MIJ Fenders, de bruggen waarom namelijk niet uitgevoerd zadeltjes met Fender Patent. erin gestanst.
Maar zoals ik al eerder zei, deze zijn gemaakt in '94 toen de strat 40 jaar bestond. Het kan dus een japanse versie van de anniversery Strat zijn.

Quink
6 februari 2006, 12:22
Heb effe ge-googled, en vind al vrij snel plaatjes van 62RI's met fotoflame. Geen 54's, maar als Ash K. er een heeft bestaan die blijkbaar ook. Dus mijn eerdere opmerking over hals op andere body zal wellicht niet kloppen. Het enige is dat het een 11-gaats slagplaat is, en het een 8 gaats zou moeten zijn (of zit ik hier weer mis http://smile.smilies.nl/398.gif ).

Orpheo
6 februari 2006, 12:27
Het kan gewoon geen 54 re issue zijn, omdat (zoals ik al eeerder zei) die finish er niet was toen. En de ri's zijn exacte kopieën. Dus ik denk dat het, zoals eerder werd gezegt, gewoon een andere body met een 57 of 54 hals..

kerel, wees niet zo kortzichtig. t kan heus wel dat t een 54/57 r.i. fender heeft wel vaker missers begaan als t ging om reissues. gibson ook overigens. wie niet? ik heb eens een '57 r.i. gezien die ook zo'n top en soortgelijke finish had. t kan heus hoor.

Luke-wannabe
6 februari 2006, 12:58
kerel, wees niet zo kortzichtig. t kan heus wel dat t een 54/57 r.i. fender heeft wel vaker missers begaan als t ging om reissues. gibson ook overigens. wie niet? ik heb eens een '57 r.i. gezien die ook zo'n top en soortgelijke finish had. t kan heus hoor.

Over t algemeen is t wel zo. En ik vind t sowieso geen ri als t niet helemaal authentiek is.. Ook met die slagplaat.. Maar t word ook niet mijn gitaar :hippie:

Orpheo
6 februari 2006, 13:05
Over t algemeen is t wel zo. En ik vind t sowieso geen ri als t niet helemaal authentiek is.. Ook met die slagplaat.. Maar t word ook niet mijn gitaar :hippie:

daar moet ik je gelijk geven. maar t wordt ook niet mijn gitaar :D (gelukkig.... ik vind alleen de daphne blue strat mooi..)

Satriani
6 februari 2006, 14:58
Boeit me geen reet of tie authenthiek is ;) .. vind em mooi
Maar je moet toch ook aan het serienummer kunnen herkennen of het wel echt een '57 ri is.

En is 425 een beetje een redelijke prijs?

dejohan
6 februari 2006, 15:16
Aan de serienummer kan je dat niet zien, wel aan de halsstempel en de stempel op de body in het 'halsgat', daar zou iets moeten staan van St-57.

dejohan
6 februari 2006, 15:17
kerel, wees niet zo kortzichtig. t kan heus wel dat t een 54/57 r.i. fender heeft wel vaker missers begaan als t ging om reissues. gibson ook overigens. wie niet? ik heb eens een '57 r.i. gezien die ook zo'n top en soortgelijke finish had. t kan heus hoor.

De jap ri zijn idd vaak niet echt 'correct'.

Ash ketchum
6 februari 2006, 15:33
@Quink,
Dat van die slagplaat klopt, mijne heeft nog de originele 8-gaats slaplaat.

@ de rest, ik blijf bij '54 reissue ;)

ps, mijne koste 290 euro, 1 klein deukje, geen fretwear, ik heb alleen de brugzadels vervangen, zaten zadels op zonder opdruk.

Satriani
6 februari 2006, 17:11
@Quink,
Dat van die slagplaat klopt, mijne heeft nog de originele 8-gaats slaplaat.

@ de rest, ik blijf bij '54 reissue ;)

ps, mijne koste 290 euro, 1 klein deukje, geen fretwear, ik heb alleen de brugzadels vervangen, zaten zadels op zonder opdruk.

Hmm dan is 425 toch achterlijk veel en eerst was 380 weinig:confused:

Ash ketchum
6 februari 2006, 17:28
De verkoper bij Melodie Putten vroeg er oorspronkelijk 375 voor maar ik ruilde er een Fender Stratacoustic er voor in moest 100 euro bijlappen. De Stratacoustic koste me 190 euro, ik had h´m opgepikt bij de Vintage Beurs in Veenendaal. Vandaar 290 euro. Niettemin is 380 geen verkeerde prijs, ik zou alleen zeggen dat de gitaar niet origineel was en dat het invloed heeft op de prijs. Slagplaat is in ieder geval niet origineel. Verder moet je kijken of de rest van de electronica verder wel origineel is.

vulvasonic
6 februari 2006, 18:01
Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken, maar die Photoflame-reeks, waren dat niet gitaren die rechtstreeks afgeleid waren van de RI-series?
Volgens mij is het enige grote verschil dat de photoflames een neptop hadden en de RI's helemaal geen top (zoals dat hoort).

Maar ik kan het natuurlijk ook gewoon ENORM mis hebben. Kan ook.

Ash ketchum
6 februari 2006, 18:08
Ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken, maar die Photoflame-reeks, waren dat niet gitaren die rechtstreeks afgeleid waren van de RI-series?
Volgens mij is het enige grote verschil dat de photoflames een neptop hadden en de RI's helemaal geen top (zoals dat hoort).

Maar ik kan het natuurlijk ook gewoon ENORM mis hebben. Kan ook.

+1 , en met een beetje mazzel wordt het hopelijk een collecters item ;)

Satriani
6 februari 2006, 18:13
De verkoper bij Melodie Putten vroeg er oorspronkelijk 375 voor maar ik ruilde er een Fender Stratacoustic er voor in moest 100 euro bijlappen. De Stratacoustic koste me 190 euro, ik had h´m opgepikt bij de Vintage Beurs in Veenendaal. Vandaar 290 euro. Niettemin is 380 geen verkeerde prijs, ik zou alleen zeggen dat de gitaar niet origineel was en dat het invloed heeft op de prijs. Slagplaat is in ieder geval niet origineel. Verder moet je kijken of de rest van de electronica verder wel origineel is.

Aha op die manier, en hoe kun je zien of de electronica orgineel is dan? Dan zal je em toch open moeten schroeven denk?

Gooi er toch andere pups in, iig een hotrail in de brug. Maar ff voor de duidelijkheid het is geen rip-off en 425 is een nette prijs. Btw zijn die dingen van betere kwaliteit dan een standaard jap strat? Die zie ik al gaan voor 300 namelijk..

Ash ketchum
6 februari 2006, 20:43
Aha op die manier, en hoe kun je zien of de electronica orgineel is dan? Dan zal je em toch open moeten schroeven denk?

Gooi er toch andere pups in, iig een hotrail in de brug. Maar ff voor de duidelijkheid het is geen rip-off en 425 is een nette prijs. Btw zijn die dingen van betere kwaliteit dan een standaard jap strat? Die zie ik al gaan voor 300 namelijk..

@ Satriani; In principe is het gewoon een standaard reissue strat, alleen is de top bewerkt voor de fotoflame. Dus kwalitatief zijn ze gelijk aan elke andere jap.
425 vind ik toch wel een beetje hoog, want als de brugzadeltjes geen opdruk met "Fender Patent" hebben, duidt dit dat de gitaar van de goedkopere serie MIJ is. Deze zijn uitgevoerdt met een goedkopere brug, het hout is hetzelfde als elke andere Fender MIJ.
Deze gitaren zijn wel wat zeldzamer dan de gemiddelde reissue strat, alleen al omdat ze een fotoflame hebben en omdat het een '54er is, ook omdat je merendeels '57ers, '62ers en '72ers ziet.
De gitaar heeft een hoge vintage vibe, vanwege de v-hals, kleine/smalle frets, veel twang, etct.

@ Dejohan, Luke-wannabe; Niet alleen MIJ Reissues zijn incorrect, als ik me niet vergis is de 70's Strat uit Mexico uitgerust met verkeerde brugzadels.

ps, wat ik wel weer jammer vindt is, dat men hier het verschil niet kan zien tussen een '54 en een '57 strat.

Satriani
6 februari 2006, 22:17
Hmm dan betaal ik dus dik 100 euro voor een mooie top. Gaat wel wat ver voor een gitaar van 425 euro....

What to do... what to do......

Quink
6 februari 2006, 22:39
Hmm dan betaal ik dus dik 100 euro voor een mooie top.

Ermm, eigenlijk voor een sticker, niet voor een mooie top....

Ash ketchum
6 februari 2006, 22:43
Ermm, eigenlijk voor een sticker, niet voor een mooie top....
Nee, voor een smerig chemisch goedje betaal je meer;)

Luke-wannabe
6 februari 2006, 23:22
ps, wat ik wel weer jammer vindt is, dat men hier het verschil niet kan zien tussen een '54 en een '57 strat.

Dat slaat nou weer heeeelemaal nergens op..

Satriani
6 februari 2006, 23:52
http://img.2dehands.nl/f/ad/11525489-yamaha-pacifica-812w.jpg
Zoeentje is toch ook wel leuk damn.
Yamaha 812W

Dan krijg je wel wat meer waar voor je geld dan een jap fender zitten standaard al SD pups in, dus dat hoeft ook niet meer.
Iemand ervaring met die , lijkt me van hogere kwaliteit dan een jap of mex fender...

Orpheo
7 februari 2006, 00:09
http://img.2dehands.nl/f/ad/11525489-yamaha-pacifica-812w.jpg
Zoeentje is toch ook wel leuk damn.
Yamaha 812W

Dan krijg je wel wat meer waar voor je geld dan een jap fender zitten standaard al SD pups in, dus dat hoeft ook niet meer.
Iemand ervaring met die , lijkt me van hogere kwaliteit dan een jap of mex fender...

goeie kwaliteit. ware t niet dat ik m persoonlijk nogal...lelijk vind. tis nl NET geen strat.

edit: nee, dit heeft niets te maken met "geen les paul" :stop: ik zeg t maar...want ik vidn strats nl supermooi...alleen ze spelen bout :chicken:

Satriani
7 februari 2006, 00:20
En ik vind em supermooi en les pauls ook maar die vind ik weer vertieft spelen:cooler:
Maar mensen die dit ding getest hebben tegenover fender usa,mex,jap. Lijkt me echt een bang for the buck :rockon:

Ash ketchum
7 februari 2006, 15:52
Dat slaat nou weer heeeelemaal nergens op..
Nee, jouw posts over "'54 fotoflame reissue bestaat niet" slaan helemaal nergens op. Omdat jij iets nog nooit hebt gezien, betekent het nog niet dat het niet bestaat.

dejohan
7 februari 2006, 16:07
Hmm dan betaal ik dus dik 100 euro voor een mooie top. Gaat wel wat ver voor een gitaar van 425 euro....

What to do... what to do......

Als ik de prijzen voor de Jap strats zie tegenwoordig (ik volg ze een beetje) vind ik het nog wel meevallen hoor.

Luke-wannabe
7 februari 2006, 22:51
Nee, jouw posts over "'54 fotoflame reissue bestaat niet" slaan helemaal nergens op. Omdat jij iets nog nooit hebt gezien, betekent het nog niet dat het niet bestaat.


Gozer
Een RI is niet voor niks een RI.. Ze gaan geen heruitgave van iets maken, dan tog eigenlijk niet, (door die finish) maar dan wel zeggen van "Ja dit is een 57 er.."
:hippie: