PDA

View Full Version : Professionele zelfbouw effectenmakers hier?



Tristan
5 februari 2006, 21:42
Hallo Allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op deze site (ik was wel bij de ampmeeting), maar nu vraag ik me af wie van jullie hier allemaal eigenlijk effectpedalen ontwerpen en verkopen.
Ik las er namelijk iets over hier op deze site. (Speeddemon?, NegK3?)
Het gaat mij niet echt om zelfbouw pakketjes of mensen die die dingen in elkaar kunnen sleutelen.
Alvast bedankt voor de info!

Speeddemon
5 februari 2006, 21:50
Hallo Allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op deze site (ik was wel bij de ampmeeting), maar nu vraag ik me af wie van jullie hier allemaal eigenlijk effectpedalen ontwerpen en verkopen.
Ik las er namelijk iets over hier op deze site. (Speeddemon?, NegK3?)
Het gaat mij niet echt om zelfbouw pakketjes of mensen die die dingen in elkaar kunnen sleutelen.
Alvast bedankt voor de info!
ikke dus. :)

Tristan
5 februari 2006, 21:55
Hee cool,

ik zie dat je ook in Breda zit, klopt dat?

birt
5 februari 2006, 23:29
ik ben er ook wel mee bezig, ik heb wel nog niet zo'n klantenbestand als speeddemon.

Robbert
6 februari 2006, 02:01
ik ben er ook wel mee bezig, ik heb wel nog niet zo'n klantenbestand als speeddemon.

En eerlijk is eerlijk, als er iemand origineel is, ben jij het wel. Zo af en toe die foto's die voorbij komen! :cooler:

Dirk_Hendrik
6 februari 2006, 09:11
http://www.dirk-hendrik.com

nuff said ;)

birt
6 februari 2006, 10:59
En eerlijk is eerlijk, als er iemand origineel is, ben jij het wel. Zo af en toe die foto's die voorbij komen! :cooler:
haha, dankje
ik zal meteen beloven dat er binnenkort weer wat komt ;)

Lucluc
6 februari 2006, 11:47
Wat bedoel je met professionele effectenbouwers? Ik denk niet dat er hier iemand anders dan hobbymatig bezig is.

Maar goed, ik heb wat dingen gemaakt voor mezelf, bandleden en een paar vrienden. Tot nu toe alleen een tremolo, tubescreamer, fuzzfactory, mosfetbooster en rangemaster. Ik wil nog een ampeg scrambler gaan maken voor een bevriende bassist.

Speeddemon
6 februari 2006, 12:13
Wat bedoel je met professionele effectenbouwers? Ik denk niet dat er hier iemand anders dan hobbymatig bezig is.
.
Ja idd, dat stukje kwam bij mij niet helemaal aan.
Het 'professionele' eraan is dat ik niet het type "1590BB met Edding Marker bekladderd en wannabe-PTP spaghetti" effecten maak, maar alles volgens een redelijk strak procedé.
Maar 't blijft een hobby enzo.

Negative K3 fan
6 februari 2006, 12:59
ik maak zelf geen pedalen, ik denk wel dat ik het kan, maar mijn pedaal op de meeting (de hot wire audio boozz fust) is op maat gemaakt door remco/speeddemon.

Tristan
6 februari 2006, 13:48
Nou, die Hot Wire Audio pedalen kwamen op mij behoorlijk professioneel over, dus ik bedoel eigenlijk inderdaad niet van die spaghetti bedrade dingen met papiertjes erop geplakt ofzo.
Het lijkt mij gewoon leuk om een drive/boost en/of fuzz pedaal te hebben dat we nog zouden kunnen tweaken zodat het echt optimaal bij mijn versterker/ gitaar combinatie past, inplaats van weer bij Erik van de Haar langs te gaan en thuis te komen met een of ander kastje dat iedereen heeft en dat het uiteindelijk toch niet echt is.
De versterker moet ik nog kopen, maar naar alle waarschijnlijkheid wordt dat zo'n Chinese Vox AC30 top.

Tristan
7 februari 2006, 00:11
ik maak zelf geen pedalen, ik denk wel dat ik het kan, maar mijn pedaal op de meeting (de hot wire audio boozz fust) is op maat gemaakt door remco/speeddemon.

Dat zag er in ieder geval uit als een heel vet ding!
De verpakking vond ik ook heel origineel. :)
Helaas heb ik het net gemist toen Michael op de Vox speelde met dat pedaal. Zonder klonk het al erg goed, maar volgens Michael klonk het met pedaal ook echt te gek.