PDA

View Full Version : Stonerrock



Sora
5 februari 2006, 21:35
Het is misschien een domme vraag, maar ik zit er toch al een tijdje mee,ik vraag me namelijk af hoe je aan een echt vet stonerrock geluid, a la qotsa, kyuss, fu manchu etc. kan komen.
Ik ga namelijk werken deze zomer wat vakantiewerk doen en daar ga ik wat nieuwe gitaarspullen mee kopen. Een nieuwe gitaar heb ik niet meteen nodig, ik heb onlangs een epi les paul gekocht. Maar ik zou graag eens willen weten wat zoal goede versterkers, pedalen etc zijn voor stonerrock.

Alvast bedankt.

drap
6 februari 2006, 21:22
Een goeie fuzz pedaal a la Bigg Muff. Een Marshall versterker. Nog ff je gitaar in een bizzare stemming stemmen en wel zo laag mogelijk. DIKKE SNAREN! Anders gaat 't echt crap klinken met zo'n lage stemming en voila :lp:

Sora
6 februari 2006, 21:31
Ik was aan het denken om een Vox AC-30 Custom Classic te kopen tegen het einde van het jaar, omdat ik ook veel bluesrock speel, maar is hij ook bruikbaar voor Stoner-achtige dingen?

hoofd
6 februari 2006, 21:34
Een ProCo RAT is ook een lekkere smerige distortion die 't volgens mij wel goed doet voor stonerrock. Gewoon ff langs een goede winkel gaan en een lading pedalen uitproberen. Probeer ze dan ook meteen uit icm een Vox, dan weet je of het wat is of niet.

pol
13 februari 2006, 15:26
orange versterkers zie je hier ook wel es, die hebben ook wel zo een vettig geluid

almarvk
13 februari 2006, 16:56
Of oude ampeg's.

ixque
13 februari 2006, 17:11
Of oude ampeg's.

Josh Homme (gitarist Kyuss/Qotsa) gebruikt idd oude ampegs. Hij speelde altijd door een bass versterker heen trouwens. Ook stem(de) hij zijn gitaren altijd in C, en daar zijn dikke snaren natuurlijk een must. En voor de rest een leuk overdrive pedaltje, geen distortion.

Dit (http://i26.photobucket.com/albums/c136/Platypus49/My%20Pics/JoshToneZoneGuitarBuyer.jpg) helpt misschien ook wel

drap
13 februari 2006, 17:39
Josh Homme (gitarist Kyuss/Qotsa) gebruikt idd oude ampegs. Hij speelde altijd door een bass versterker heen trouwens. Ook stem(de) hij zijn gitaren altijd in C, en daar zijn dikke snaren natuurlijk een must. En voor de rest een leuk overdrive pedaltje, geen distortion.

Dit (http://i26.photobucket.com/albums/c136/Platypus49/My%20Pics/JoshToneZoneGuitarBuyer.jpg) helpt misschien ook wel

Ik denk eerder een fuzzppedaal om een nog zwaarder, smeriger geluid te krijgen. Of, wat Hoofd al eerder zei/typte, een ProCoRat distortion pedaal. Is volgens mij ook door Josh Homme wel es gebruikt, maar bijv ook door Foo Fighters, die toch ook stoner rock invloeden hebben

Bram+
13 februari 2006, 17:53
Voor de Homme-adepten:
Over die Ultra GP: Hier nog een kopie die nog best OK schijnt te zijn:
http://www.myrareguitars.com/ultraGP.html
(eastwood bouwt ook Mosrite kopieën en van die Jack White Airline misbaksels)

Wat ik me serieus afvraag nu die originele Ovations (alle 400 of zo, hehe) over de $3000 euro opbrengen op de tweedehands markt: waarom herstart Ovation niet de productie van die dingen? Voor de verandering dan ónder de prijs van gibson gaan zitten, maar wel kwaliteit leveren. Ok, misschien stort de tweedehands GP-markt dan in, maar daar verdienen ze nu ook niet zo gek veel aan..

ixque
13 februari 2006, 17:56
Voor de Homme-adepten:
Over die Ultra GP: Hier nog een kopie die nog best OK schijnt te zijn:
http://www.myrareguitars.com/ultraGP.html
(eastwood bouwt ook Mosrite kopieën en van die Jack White Airline misbaksels)

Wat ik me serieus afvraag nu die originele Ovations (alle 400 of zo, hehe) over de $3000 euro opbrengen op de tweedehands markt: waarom herstart Ovation niet de productie van die dingen? Voor de verandering dan ónder de prijs van gibson gaan zitten, maar wel kwaliteit leveren. Ok, misschien stort de tweedehands GP-markt dan in, maar daar verdienen ze nu ook niet zo gek veel aan..

Bedankt voor de link. Jammer dat de headstock er niet zo gaaf uit ziet als op de orginele Ovations.

Bram+
13 februari 2006, 17:59
Bedankt voor de link. Jammer dat de headstock er niet zo gaaf uit ziet als op de orginele Ovations.

True. Als Ovation ooit beslist die dingen weer te gaan maken, ben ik er wel bij denk ik.

DaveItUp
14 februari 2006, 13:40
Om in de buurt te komen:

Stem naar C(flat). Speel over je nek pickup. Dikke buizenbak goed opendraaien. Kom je wel ongeveer richting de Kyuss sound.

almarvk
14 februari 2006, 15:06
Josh Homme (gitarist Kyuss/Qotsa) gebruikt idd oude ampegs. Hij speelde altijd door een bass versterker heen trouwens. Ook stem(de) hij zijn gitaren altijd in C, en daar zijn dikke snaren natuurlijk een must. En voor de rest een leuk overdrive pedaltje, geen distortion.

Dit (http://i26.photobucket.com/albums/c136/Platypus49/My%20Pics/JoshToneZoneGuitarBuyer.jpg) helpt misschien ook wel

De stemmingen van QOTSA zijn C, D & E. Dat verschilt, wel gebruikt hij C het meest.

ixque
14 februari 2006, 17:20
De stemmingen van QOTSA zijn C, D & E. Dat verschilt, wel gebruikt hij C het meest.

Dat is waar, maar voor een echt vettig en zwaar geluid is een C tuning wel handig

polysix
16 februari 2006, 15:43
ik zou voor een vette fuzz a la de big muff gaan

Sora
16 februari 2006, 18:46
Josh Homme (gitarist Kyuss/Qotsa) gebruikt idd oude ampegs. Hij speelde altijd door een bass versterker heen trouwens. Ook stem(de) hij zijn gitaren altijd in C, en daar zijn dikke snaren natuurlijk een must. En voor de rest een leuk overdrive pedaltje, geen distortion.

Dit (http://i26.photobucket.com/albums/c136/Platypus49/My%20Pics/JoshToneZoneGuitarBuyer.jpg) helpt misschien ook wel

Bedankt daarvoor :)

Een vriend van me die ook stonerrockfan is heeft onlangs die proc rat gekocht en hij is er ook zeer tevreden mee. Nuja goed, ik heb nog genoeg tijd om men gear uit te kiezen. Dan in de vakantie wat gaan werken en in september 18 worden dus aan geld zal er wel geen gebrek zijn denk ik :D

drap
16 februari 2006, 19:56
Bedankt daarvoor :)

Een vriend van me die ook stonerrockfan is heeft onlangs die proc rat gekocht en hij is er ook zeer tevreden mee. Nuja goed, ik heb nog genoeg tijd om men gear uit te kiezen. Dan in de vakantie wat gaan werken en in september 18 worden dus aan geld zal er wel geen gebrek zijn denk ik :D

Die Pro Co Rats zijn trouwens 2e hands goed te betalen. Worden ook vaak op Marktplaats aangeboden voor pak 'm beet 70 eurie

hoofd
16 februari 2006, 22:01
ja maar ja maar ja maar voor 79 heb je zo'n RAT nieuw, met garantie en alles! 2de hands zou ik er maximaal 50 voor neerleggen...anders koop ik 'm net zo lief nieuw.

drap
16 februari 2006, 22:50
ja maar ja maar ja maar voor 79 heb je zo'n RAT nieuw, met garantie en alles! 2de hands zou ik er maximaal 50 voor neerleggen...anders koop ik 'm net zo lief nieuw.

Zijn die dingen zo goedkoop??? Tis dat ik die sound al in m'n Digitech df-7 heb, maar anders... damn... Ik ga nog es neuzen op marktplaats :D