PDA

View Full Version : Krank versterkers



Wizz
5 februari 2006, 21:21
:blast: Op de NAMM, twee week geleden in Los Angeles, waren het vooral de versterkers maar ook de distortion van het mij onbekende merk Krank die diepe indruk op me maakten. Zowel de "Krankenstein" (samen met wijlen Dimebag Darrell ontwikkeld) als vooral ook de Sedgewick -een soort Super-Marshall- maakten diepe indruk.
:rockon: Ik ga er alles aan doen om ze naar Nederland te halen, naar Nederland Muziek om precies te zijn, want er is nog geen importeur voor zover ik weet.

:cooler: Wizz :cooler:

robert-gitarist
5 februari 2006, 21:26
Hehe ken deze versterkers al tijdje :)
Je ziet ze nauwlijks tot niet in Nederland.Maar ik hoorde dat de meningen over Krank wisselvallig zijn...
Oh en als je toch gaat halen na Nederland,dan weet je vast ook wel de prijs van z'n Krankenstein :D ben wel benieuwd erna..

chennie
5 februari 2006, 21:27
vorige week was ik op reflection fest. Een soort festival met allemaal bandjes van het reflections label. Allemaal hardcore bandjes. Allemaal krank versterkers. Allemaal ontzettend hard geluid. =)

robert-gitarist
5 februari 2006, 21:28
vorige week was ik op reflection fest. Een soort festival met allemaal bandjes van het reflections label. Allemaal hardcore bandjes. Allemaal krank versterkers. Allemaal ontzettend hard geluid. =)

Klopt staat Krank wel bekent om dat ze snoeihard gaan/kunnen gaan en veel gain hebben.Maar ik moet eerlijk zeggen,dat heeft Randall ook wel ;) :D

DaveItUp
5 februari 2006, 23:57
vorige week was ik op reflection fest. Een soort festival met allemaal bandjes van het reflections label. Allemaal hardcore bandjes. Allemaal krank versterkers. Allemaal ontzettend hard geluid. =)

Alleen sommige van die US bands, maar de Nederlandse/Belgische bands absoluut niet.

Yv
6 februari 2006, 00:31
Ja, maar dat komt omdat KRank geen verdeler hier in NL heeft ! En dat draagt ook wel een steentje bij.. en iedereen wil een bogner omdat iedereen er een heeft ! Sorry voor mn loze post maar ik moest het kwijt!

Fumi SG
6 februari 2006, 00:33
Sinds wanneer heeft iedereen een Bogner?!:o

Yv
6 februari 2006, 00:39
Zo bedoel ik het niet fumi, maar altijd dat bogner gelul.. de meesten willen een bogner en hebben het nog niet eens gehoord (maar dat hoord niet in dit topic thuis toch ? ) Heb de samples van krank gehoor.. vind ze heerlijk klinken, maar in het echt nog niet geprobeerd dus kan geen mening hebben.. Sorry voor mn vorige on-nuttige post..

chennie
6 februari 2006, 00:50
Alleen sommige van die US bands, maar de Nederlandse/Belgische bands absoluut niet.

dat klopt, maarjah anders ging het stijlfiguur in mn regels naar de kloten.

robert-gitarist
6 februari 2006, 07:48
Zo bedoel ik het niet fumi, maar altijd dat bogner gelul.. de meesten willen een bogner en hebben het nog niet eens gehoord (maar dat hoord niet in dit topic thuis toch ? ) Heb de samples van krank gehoor.. vind ze heerlijk klinken, maar in het echt nog niet geprobeerd dus kan geen mening hebben.. Sorry voor mn vorige on-nuttige post..

Bogner is gewoon goed...das haast een feit
Ik wil ook een Bogner maar goed wil wel meer zo wil bij ook wel graag een mesa en een randall buizenmonster hebben.Ik wil zowiezo een bogner cab 4*12 hebben.

Orpheo
6 februari 2006, 07:58
Bogner is gewoon goed...das haast een feit
Ik wil ook een Bogner maar goed wil wel meer zo wil bij ook wel graag een mesa en een randall buizenmonster hebben.Ik wil zowiezo een bogner cab 4*12 hebben.

:o that will be the day!!! ik kan echt NIKS met bogner. ik heb de xtc (a en b) , uberschall en shiva uitvoerig (echt HEEL uitvoerig, ieder zeker 4 uur....) getest. de shiva was voor mij t lekkert, maar de xtc, ik kreeg mijn sound er niet uit. de uberschall idem. blijkt dus dat de xtc en uberschall totaal niet gemaakt zijn voor mijn muziek! de shiva zit denk ik er net tussenin, maar dan nog. t is iets in die voicing die ik klote vind. ter indicatie: ik heb liever een triple recto dan een bogner :stop:

ontopic; ik ben dan wel benieuwd naar die krank amps! tijdje geleden kwamen ze ook al voorbij op t forum weet ik nog...


edit: dat je een bogner 412 wilt snap ik weer wel :D ik ook!!!! die dingen, die klinken echt SUPER! daar kan ik weer WEL wat mee! jammer dat ze zo onnoemelijk veel kosten. maar OOIT heb ik een 412 onder mn marshall/mesa combi... :D

DaveItUp
6 februari 2006, 09:22
Zoveel mensen zie je niet met Bogner. Is ook te duur voor de gewone sterveling met een leven :)

Yv
6 februari 2006, 11:23
Ja ik vind ze heerlijk klinken, maar wel te overpriced.. daar kan je toch een mooi setje van kopen!

Fumi SG
6 februari 2006, 17:31
Yv, PM!...;)

Cris
6 februari 2006, 17:43
Maar heeft er iemand al op zo'n Krank ding gespeeld? Ben wel super benieuwd ernaar.

AART
6 februari 2006, 17:57
die soundclips op de site vind ik totaal kut, totaal geen lekkere punch en low end, maar das natuurlik persoonlijk.

Nogal levenloos geluid, doet u mij maar een mark/recto/5150.

Cris
6 februari 2006, 18:02
Maar ja met soundclips kan je toch niet echt een eerlijk menig krijgen. Ik weet dat smaak een subjectief iets is, maar naar mijn idee kan je je menig pas echt geven als daadwerkelijk met je ballen voor dat ding heb gestaan. Maar dat zal vast en zeker wel vaak genoeg gezegd zijn.

AART
6 februari 2006, 22:03
Maar ja met soundclips kan je toch niet echt een eerlijk menig krijgen. Ik weet dat smaak een subjectief iets is, maar naar mijn idee kan je je menig pas echt geven als daadwerkelijk met je ballen voor dat ding heb gestaan. Maar dat zal vast en zeker wel vaak genoeg gezegd zijn.

idd, maar soundclips geven wel al een idee.

Wizz
7 februari 2006, 08:29
Maar heeft er iemand al op zo'n Krank ding gespeeld? Ben wel super benieuwd ernaar.

Yep ! Op de NAMM dus, drie weken geleden. Ik vond ze waanzinnig. De Krankenstein zat in de Mesa Stiletto -hoek, de Sedgewick is één van de beste Marshall-achtigen die ik ooit gehoord heb. En ze zien er "ganz geil aus !"

:cooler: Wizz :cooler:

crrrN
7 februari 2006, 09:18
Ik moet zeggen dat ik het ook niet echt Krank fan ben, maar als ik ze in een winkel een keer tegenkom ga ik ze zeker testen.

Geronimo
7 februari 2006, 16:40
Yep ! Op de NAMM dus, drie weken geleden. Ik vond ze waanzinnig. De Krankenstein zat in de Mesa Stiletto -hoek, de Sedgewick is één van de beste Marshall-achtigen die ik ooit gehoord heb. En ze zien er "ganz geil aus !"

:cooler: Wizz :cooler:

En waar was het mee te vergelijken? Met een Rectifier ofzo?

Ik geloof dat Soilwork er een deel van hun werk mee hebben opgenomen.

Cris
7 februari 2006, 17:51
Yep ! Op de NAMM dus, drie weken geleden. Ik vond ze waanzinnig. De Krankenstein zat in de Mesa Stiletto -hoek, de Sedgewick is één van de beste Marshall-achtigen die ik ooit gehoord heb. En ze zien er "ganz geil aus !"

:cooler: Wizz :cooler:

Nou Wouter als ik binnenkort weer bij je langskom dan moet je me maar er wat meer over vertellen.

Neals
7 februari 2006, 22:41
Die chadwick lijkt mij wel wat!

Wizz
7 februari 2006, 22:44
Onderschriften zijn voor mietjes!

:o Dan hebben we aardig wat mietjes op dit forum !

:cooler: Wizz :cooler:

Neals
7 februari 2006, 23:04
:o Dan hebben we aardig wat mietjes op dit forum !

:cooler: Wizz :cooler:

Dat slaat meer op het feit dat ik te laf ben een tof onderschrift te verzinnen...

Maar on-topic maar weer.

Cris
7 februari 2006, 23:33
Maar grappig is die wel.

Maar jah Krank. Weet niet echt wat ik er over moet zeggen, bahalve dat ik zeer benieuwd ben.

hendrix_appendix
8 februari 2006, 12:10
Ik vind zelf dat Krank een beetje gehyped wordt (beetje veel;)
Op Ozzfest speelden ze ook bijna allemaal op die dingen hoewel ze er telkens hun eigen marshalls/mesa's bij hebben staan dus volgens mij gebruiken ze ze niet eens of slechts voor het clean of wat dan ook, gewoon een commerciele truuk als je et mij vraagt. Net als die talloze reclame die ze maken met Dimebag Darrel (die ik btw zeer gaaf vind;)

almarvk
8 februari 2006, 12:27
Ja dat komt omdat Krank de boel sponsorde. Daarom stonden er Krank torens op het podium. Zag laatst een foto van In Flames met een lading Krank's terwijl naast het podium gewoon een 5150 aan stond.

gerrekat
8 februari 2006, 18:57
Krank is weer een onderneming van Elliott Rubinson de eigenaar van o.a. DEAN, DDRUM etc...

Ik ben totaal niet onder de indruk van die dingen, in tegenstelling tot de DEANs natuurlijk!

robert-gitarist
8 februari 2006, 19:04
Al die Dime shit komt me nu vierkant de strot uit..Kerel is dood en komt in eens een hele hype..Krank,Dean..
Echt ik ben zelf erg fan van Dime en Pantera..en van bepaalde Dean modellen ook maar het moet zo langzamerhand toch wel keer stoppen met al meuk van Dime..

FrankS
9 februari 2006, 14:01
nog meer gelul over Kranks op www.andysneap.com > forum

Ben d'r ook wel benieuwd naar maar ach ik hoeft geen andere amp meer.

Cris
12 februari 2006, 11:11
Wat moeten die amps eigenlijk gaan kosten?

Mischien wordt het wel een leuke concurent van de powerball.

Cris
5 juni 2006, 13:03
Om maar ff ouwe topic's uit de sloot te halen.

In Duitsland staan ze nu voor 1777

Anders Destium
5 juni 2006, 14:51
Wizz is weer gesignaleerd op het forum, misschien kan hij er nog iets over zeggen?

crrrN
6 juni 2006, 21:21
Krank stuurt gewoon naar heel veel bands dure buizenamps op en vraagt of ze daarmee op de foto willen gaan staan zodat het lijkt alsof ze de amps gebruiken.
Vaak staan er live gewoon andere amps omgedraaid die ze eigenlijk gebruiken.

BLOK182
6 juni 2006, 21:44
Misschien ga ik komend weekend nog ff naar Beyers in Bochum, daar hebben ze nu ook Krank, ik zal ze eens testen als dat lukt!

gradje pbc
3 juli 2006, 00:05
Misschien ga ik komend weekend nog ff naar Beyers in Bochum, daar hebben ze nu ook Krank, ik zal ze eens testen als dat lukt!

en nog een krank uitgeprobeerd?

vinni
3 juli 2006, 17:57
Hee Blok....

Ik ben wel naar Beyers geweest.
Heb de Krank nog ff aangeslingerd.

Nou ben ik zelf totaal geen metal/higain fanaat.
Maar ja....je weet maar nooit.

Nou....cleankanaal was kut....het Higain kanaal was alleen maar Higain.
En zoals gebruikelijk veel te scherp.
Zelfs met de gainknop amper open was het al hel en verdoemenis.

Nee....nix voor mij...
Heb nog de Recto's aangehad.....dat vind ik veel meer gedefinieerd voor Higain.

Hype?....vast en zeker....

Maar ja....mijn mening.

Vinni

BLOK182
3 juli 2006, 18:01
en nog een krank uitgeprobeerd?
Ja ik was eigenlijk al verkocht bij maxguitars toen ik daar ff binnenwipte, hoefde niet meer naar Beyers om nog te testen, kwam uit Den Haag met een Budda head:p