PDA

View Full Version : Trillend geluid bij aanslaan, uit element?



Kamicolo
5 februari 2006, 21:04
Hoi,

Ik heb sinds een paar maand een 2e hands gitaar gekocht, Eric Clapton Stratocaster uit 2004 hij speelt echt super en super geluid enz.

Maar nu het probleem, als k vaak bij de middelste 2 snaren wat hard aansla met de plectrum kom er een geluidje uit de gitaar ergens onder slagplaat vandaan of uit de elementen.

Als k de gitaar beetje heen en weer shud hoor ik ook iets rollen. Nu mijn vraag hoe kan k dit het beste oplossen want het wordt volgens mij steeds erger of ik ga er steeds meer opletten? Ik heb geen ervaring met gitaar ophalen ofzo maar denk dat ik dat nu wel moet doen...

Alvast bedankt!

bat
5 februari 2006, 21:06
Hem mooie van stratocasters is dat je die slagplaat er makkelijk af kunt schroeven. gewoon doen, kijken wat er eventueel los zit en dan kunnen we je weer verder helpen.

marter544
5 februari 2006, 21:07
Ik denk dat het de veren zijn die rammelen, van je tremelo. Zitten achter het plaatje op de achterkant van je gitaar. Stop er eens een paar watjes tussen, of schuimrubber ofzo, kijk eens of dat helpt.

Eko
5 februari 2006, 21:08
Kamicolo,
Ga even naar Tonika en laat iemand met verstand van gitaren er even naar kijken. De Clapton strat heeft meer onder de motorkap dan een standaardstrat. Er kan gewoon een schroefje los liggen of wat soldeer los zijn.
Aardige mensen daar.

drap
5 februari 2006, 21:12
Kamicolo,
Ga even naar Tonika en laat iemand met verstand van gitaren er even naar kijken. De Clapton strat heeft meer onder de motorkap dan een standaardstrat. Er kan gewoon een schroefje los liggen of wat soldeer los zijn.
Aardige mensen daar.

Naar mijn weten besteed Tonika alles uit, kan je beter naar Westerhaven gaan. Ik ben over 't algemeen wel tevreden met Don z'n reparaties

Kamicolo
5 februari 2006, 21:13
Ik denk dat het de veren zijn die rammelen, van je tremelo. Zitten achter het plaatje op de achterkant van je gitaar. Stop er eens een paar watjes tussen, of schuimrubber ofzo, kijk eens of dat helpt.

de tremelo gebruik ik nooit, zit standaard ook stukje hout ertussen, zou ut dan nog steeds zo kunnen zijn dat ut daaraan ligt?

vester86
5 februari 2006, 21:15
zolang die veren erin zitten zou het kunnen dat ze meetrillen. doe er idd wat watjes tussen, grote kans dat het dan over is.

DarknessAwaits
5 februari 2006, 23:01
Ik zou 'm zeker niet wegbrengen naar een zaak. Ook al ligt er (laten we zeggen) een 2,4 Ghz processor onder den moterkap, kun je nog steeds zelf kijken wat er meetrilt.

Kamicolo
6 februari 2006, 15:01
Hmm ik heb ff die achterklepje open gemaakt wat z8tjes aan die veren getrokken en er zat al wat schuimrubber standaard in ook heb k nog ff waar de snaren aan de boven kant uit komen ff wat aan getrokken, wel voorzichtig natuurlijk lijkt dat het nu over is :D thanks voor de tips iedereen!

en DarknessAwaits ik snap niet helemaal wat je bedoelt:P