PDA

View Full Version : Bij deze verklaar ik CMW amps tot de bom !



Mitch
5 februari 2006, 21:01
Vandaag in Groesbeek geweest op de Gitaarbeurs en als ik één ding zou moeten kiezen wat me is opgevallen is het wel de CMW amps. Ik had ze wel eens vaker zien staan, maar nooit echt goed geluisterd.
Shame on me !
Er werd van alles door elkaar heen gespeeld in de grote ruimte, maar je kon blind zeggen dat er weer iemand over één van de CMW amps stond te spelen. Niet dat ze zo achterlijk hard stonden, verre van dat. Maar het prikte gewoon dwars door alles heen :o

Zowel de Studiocage

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Groesbeek/Sander%20en%20Chris.jpg

kort bespeeld als zijn nieuwe monster, hier in Champ vermomming.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/Groesbeek/CMW.jpg

Da's echter puur de behuizing, voor de rest lijkt het in niets op een Champ, hij klonk echt ontzettend strak in het laag. Mid, hoog en tophoog waren ontzettend goed uitgebalanceerd. En vooral on-ge-lo-fe-lijk dynamisch in crunch. Ik geloof niet dat ik wel eens eerder zo heb genoten van een versterker die lekker mild tot stevig stond te oversturen. Geweldig !

Er bestaan plannen om hier een echt productiemodel van te maken en ik kan niet wachten ! Wat een sound !

BartL
5 februari 2006, 21:18
Inderdaad al erg veel advertenties van gezien jah.
Quanta costa? (ofzo)

Joey Handsome
5 februari 2006, 21:22
tja, het oog wil ook wat

Anders Destium
5 februari 2006, 22:26
O, je hebt wéér een nieuwe liefde :cheerup:


Coole review Michel, al moet ik bekennen dat ik nog nooit van het merk heb gehoord!

zjanke
5 februari 2006, 22:28
Geeft zo'n nieuwe trafo nou echt een verbetering van 395,- eur op een TSL?

Mitch
5 februari 2006, 23:21
Geven de 2 blue alnico's in de nieuwe AC30CC2x 600E meer waar voor je geld dan de enkele neodynium speaker in de 1x12 ? Naar mijn oren niet. Maar daar denkt een ander weer heel anders over. Sowieso zijn discussies over 'alles aan versterkers is te duur en het is het niet waard' al iets te vaak gevoerd hier de laatste tijd, zie het Bogner topic.... :stop:

Anyway, het was voor mij echt een openbaring. De manier van oversturing, het gemak waarmee je hem kon bespelen, het gemak waarmee het door al het andere geluid sneed: ik kon er niet over uit.
Ik heb de laatste tijd een hoop mooi spul gehoord, niet in de laatste plaats door de Almere meeting, maar dit was echt een klasse apart.
Op dit soort momenten heb ik dus echt een goede portable recorder nodig :mad:

Dat het iets beter moet smoelen was iedereen het over eens hoor, Chris zelf ook :)

Scali
5 februari 2006, 23:22
Misschien een domme vraag, maar aan wat voor geluid moet je denken bij deze versterkers? Ik heb ze nog nooit gezien.
Lijkt de klank een beetje op een bekende versterker? En bij wat voor type muziek zouden ze passen?

Dude
5 februari 2006, 23:58
Misschien een domme vraag, maar aan wat voor geluid moet je denken bij deze versterkers? Ik heb ze nog nooit gezien.
Lijkt de klank een beetje op een bekende versterker? En bij wat voor type muziek zouden ze passen?


nee hij zit niet verwerkt in je marshall

vester86
5 februari 2006, 23:58
dude KOP HOUDEN, waar slaat die opmerking nou weer op??? is zeker alleen om te stangen he?? kutopmerking, gewoon voor je houden

Yv
6 februari 2006, 00:28
Ben het met vester eens.. die dikke ruk antwoorden moet een keer ophouden, post gewoon iets nuttigs, waar iemand in de toekomst ook iets aanheeft. Dat houd het forum een stuk leuker.. lees ook al jaren het forum, maar ben niet zon poster, maar die antwoorden af en toe (wil je nu echt het meeste post hebben geplaats / of ben je zo popi jopi ?? haha laat me niet lachen)

Anders Destium
6 februari 2006, 10:46
Dude is mod hier, hij weet als geen ander hoe je je hier hoort te gedragen! Dus vertel hem niet hoe het moet, dat weet hij zelf véél beter LOL.

guhlenn
6 februari 2006, 12:07
heb die champ ook gehoord, althans het proto type. meesterlijk geluid idd.

/chriss heeft sowieso ontzettend goede smaak :)

Negative K3 fan
6 februari 2006, 12:54
jow mitch, chris die was ook op de vintage amps meeting en ik heb al die versterkers dus ook gehoord en ik was ook zeer onder de indruk!

Mienmachine
6 februari 2006, 14:20
Ben ook op de beurs geweest en heb geluisterd naar de Champ, althans er stond iemand op te spelen.

Verder snapte ik er helemaal niets van, degene die er op speelde zocht ook wat meer info, zag er allemaal vies en bij elkaar geraapt uit en niemand te zien om iets te vragen, dus het waren prototypes?

De Champ klonk inderdaad heel goed, maar ik dacht dat het een gemod type was.

Er lag een lijstje met prijzen, euro 69 voor het blackfacen vandaar, verkeerd gedacht dus?

Eh leg het eens uit..

Dude
6 februari 2006, 17:24
Dude is mod hier, hij weet als geen ander hoe je je hier hoort te gedragen! Dus vertel hem niet hoe het moet, dat weet hij zelf véél beter LOL.


Beetje plagen mag, je moet het in de context zien toch ?? :) Excuus voor het onderbreken van deze discussie...

De man van mijn collega stond daar met zn zaak en zei me dat de beurs qua groote ontzettend tegenviel ?? Ook qua aanbod van spullen enzo ??

Anders Destium
6 februari 2006, 17:59
Van mij mag je hoor, ik kon de opmerking zelf ook wel waarderen8-) Het mooiste is dat er meer discussie is over de antwoorden van anderen dan over de eigenlijke amps!

Ik weet nog steeds niet wat voor soort versterkers het zijn en wat er allemaal verder interessant aan is bijvoorbeeld :)

Negative K3 fan
6 februari 2006, 18:20
zijn voornamelijk vintage georienteerde versterkers met een 'beperkt vermogen' (kun je ook wel een beetje zien aan de grootte neem ik aan)...

Mitch
6 februari 2006, 20:03
Misschien een domme vraag, maar aan wat voor geluid moet je denken bij deze versterkers? Ik heb ze nog nooit gezien.
Lijkt de klank een beetje op een bekende versterker? En bij wat voor type muziek zouden ze passen?

Die Champ die geen Champ meer is is grofweg een Tweed Deluxe. Schitterend rond hoog dat nergens schel wordt en een zalig midden. Cruncht heel makkelijk en duidelijk mooier dan ik van een hoop andere amps gewend ben. Het punt van zijn aanpassingen is dat er een zéér goed werkende master op zit. Zeker zo goed als die van de nieuwe Vox AC30CC die ik laatst hoorde in Almere en met die vergelijking was het Chris het van harte eens :)
Volop dynamiek in zowel volume als crunch, ook op lage volumes. Ideale thuisamp is misschien iets overdreven, maar in de studio moet dit een zalige bak zijn. (Geen vrees voor te weinig volume voor optredens hoor..... man wat blèrt dat !)
Tweede grote plus is dat het laag ontzettend strak blijft. Het klassieke probleem bij Deluxe-achtigen is dat het leuk klinkt met een typische gitaar uit die tijd (strat of tele) maar dat bijvoorbeeld een LP totaal als stront klinkt. Humbuckers zijn op die nep-champ dus echt totaal geen probleem.
De overall sound was direct en droog, vrij modern, maar de feel qua oversturen was juist super vintage. Wat mij betreft best of both worlds, maar ongetwijfeld is dit voor degenen die veel laag en high gain willen niet genoeg.

:stop: :rockon: :sssh:

Mitch
6 februari 2006, 20:11
Ben ook op de beurs geweest en heb geluisterd naar de Champ, althans er stond iemand op te spelen.
Verder snapte ik er helemaal niets van, degene die er op speelde zocht ook wat meer info, zag er allemaal vies en bij elkaar geraapt uit en niemand te zien om iets te vragen, dus het waren prototypes?

De Champ klonk inderdaad heel goed, maar ik dacht dat het een gemod type was.


Chris was inderdaad zelf af en toe een beetje aan het rondstruinen op de beurs, dus hij was er inderdaad niet constant. ZO'n beurs is er natuurlijk ook om een beetje contacten te leggen en te onderhouden voor de standhouders zelf, dus sja....

Afijn, die Champ is dus een soort zwaar gemodde tweed Deluxe met alleen de beste componenten. Stond aangesloten op die typische gepoorte 2x12, die er ook niet uitzag, maar die speakers waren ernstig vintage (sixties...) en klonken super :hippie:
De Studiocage was ook een 2x 6V6 bakkie en de Paisley zaten nu 2 EL84's in, maar die laatste heb ik niet gehoord.

Het meeste van zijn werk bestaat uit mods. De Studiocage (klonk ook erg goed trouwens, maar iets minder vies) kost trouwens nieuw onder de 900E :o Het combo gebaseerd op het Champ prototype wordt overigens wel een stuk duurder.

Snappez vous ?

jpb
10 februari 2006, 00:07
jow mitch, chris die was ook op de vintage amps meeting en ik heb al die versterkers dus ook gehoord en ik was ook zeer onder de indruk!
Ik ook!!! Die amp kreeg meteen de bijnaam "broodrooster" op de vintage dag in Sittard (juni? 2005); geeft niks klonk geweldig . Veel geluld met Chris toen(+sigaret/sjekkie) buiten, want daar kon je elkaar verstaan bovendien was het bloeheet. Goed om te horen dat z'n amps dus wel degelijk gewaardeerd worden, Michel/Mitch. Er was vorig jaar een hoop gezeik op het vintage forum tussen Chris en de "harde kern"; zonde want het werd persoonlijk en het ging niet meer over de amps.

1959SLP
10 februari 2006, 13:42
Niks dan goeds over die CMW-amps. Chris weet waar ie het over heeft. Alles van hem klinkt super.

Scali
10 februari 2006, 13:49
Tweede grote plus is dat het laag ontzettend strak blijft. Het klassieke probleem bij Deluxe-achtigen is dat het leuk klinkt met een typische gitaar uit die tijd (strat of tele) maar dat bijvoorbeeld een LP totaal als stront klinkt. Humbuckers zijn op die nep-champ dus echt totaal geen probleem.

Klopt, en aangezien ik een voorliefde heb voor 'zware' gitaren als de Les Paul, loop ik altijd tegen dit probleem op, en mijd ik Fender-versterkers als de pest.
Ik ben benieuwd hoe een dergelijke versterker klinkt... Fender-geluid, maar dan WEL strak met een Les Paul.
Dat heb ik nu ook een beetje op het clean-kanaal van m'n Marshall 6101. Het neigt een beetje naar Fender (gebaseerd op JTM45, die weer op de Fender Bassman is gebaseerd. En daarbij mid-shift en bright-opties, die het nog Fender-achtiger maken), maar dan met de strakheid die je van een Les Paul en een Marshall verwacht.

Wat dat betreft ben ik een man van uitersten. Aan de ene kant mahonie, humbuckers, veel gain voor solo's. Aan de andere kant hele lichte en dunne akkoordjes met chorus voor funky slagjes etc. Alles wat daartussen ligt, sla ik meestal over.

bram123
10 februari 2006, 14:50
nee hij zit niet verwerkt in je marshall

haha begin je alsnog over je versterker,


scali that is.

Mitch
10 februari 2006, 19:48
Ik ook!!! Die amp kreeg meteen de bijnaam "broodrooster" op de vintage dag in Sittard (juni? 2005); geeft niks klonk geweldig . Veel geluld met Chris toen(+sigaret/sjekkie) buiten...
Er was vorig jaar een hoop gezeik op het vintage forum tussen Chris en de "harde kern"; zonde want het werd persoonlijk en het ging niet meer over de amps.

Ja, hij postte altijd wel nuttige dingen, maar ik begrijp dat er gezeik is geweest ? Komt mij een beetje vreemd voor, want ik heb goeie gesprekken met 'm gehad en Chris kwam op mij niet echt over als iemand die gauw ruzie maakt :dontgeti:
Als die 'harde kern' er voor heeft egzorgd dat hij niet meer post is dat inhoudelijk wel een verschraling van het forum. Jammer dat er hier niet meer bouwers/pro's posten als op HC e.d. Hollandse hokjes-cultuur.....

Mitch
10 februari 2006, 19:54
.
Ik ben benieuwd hoe een dergelijke versterker klinkt... Fender-geluid, maar dan WEL strak met een Les Paul.
Dat heb ik nu ook een beetje op het clean-kanaal van m'n Marshall 6101. Het neigt een beetje naar Fender (gebaseerd op JTM45, die weer op de Fender Bassman is gebaseerd. En daarbij mid-shift en bright-opties, die het nog Fender-achtiger maken), maar dan met de strakheid die je van een Les Paul en een Marshall verwacht.


Qua sound zit 't inderdaad meer in de vintage, laag vermogende en makkelijk oversturende Fenders, maar met de strakheid die je van modernere versterkers (niet noodzakelijk Marshall :satisfie: ) zou verwachten.
Absoluut een product waar je dan weer een beetje nationale trots van krijgt, haha ! Een eye-opener.


Nou ja, ear-opener dan.

Negative K3 fan
10 februari 2006, 20:21
Jammer dat er hier niet meer bouwers/pro's posten als op HC e.d. Hollandse hokjes-cultuur.....

inderdaad heel erg jammer...

Lucluc
10 februari 2006, 22:20
Ik kan mij van de vintage amp meeting zijn tweed deluxe met blauwe celestion nog herinneren en die was erg goed!

Scali
10 februari 2006, 23:38
haha begin je alsnog over je versterker,


scali that is.

Ja, hij zit dus wel verwerkt in mijn versterker :)