PDA

View Full Version : Wah pedaal advies



nielsnielsniels
5 februari 2006, 19:11
Hey , ik heb ff een vraag :)

Ik zoek een goed waaaaaaaaaaaaaaah pedaaltje van de 90-110 euro
Ik heb zelf gezocht maar kom er niet uit..
dus weten jullie een kwalitatief goed pedaaltje?


ik heb een Fender Strat Deluxe :strat: , behringer ultra distortion UD100 (20 euro) en een goedkoop Mega versterkertje

alvast bedankt

robert-gitarist
5 februari 2006, 19:16
nja om het maar aan te passen aan je rest van pedalen en versterker: een behringer hell babe wah :D :D :P

Kom op ga ff goed zoeken..wil best heel verhaal over wah's ophangen maar dit is al zoo vaak langs gekomen.En geef wat meer info,muziek stijl....

drap
5 februari 2006, 19:23
Op Marktplaats worden legio wah-pedalen aangeboden en kun je voor pak 'm beet 60 eurie wel klaar zijn. Vox, Dunlop, Morley etc. Ook bij de plaatselijke gitaarboer is er vaak wel 1 in de aanbieding. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dunlop Cry Baby, maar dat zeg ik, das mijn voorkeur

robert-gitarist
5 februari 2006, 19:27
Op Marktplaats worden legio wah-pedalen aangeboden en kun je voor pak 'm beet 60 eurie wel klaar zijn. Vox, Dunlop, Morley etc. Ook bij de plaatselijke gitaarboer is er vaak wel 1 in de aanbieding. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dunlop Cry Baby, maar dat zeg ik, das mijn voorkeur

Inderdaad...
Maar een Vox wah voor 60 euro kun je wel vergeten :P :D
Die kosten 2de hands gauw op marktplaats etc. 90 euro

drap
5 februari 2006, 19:37
Haha, mijn eerste wah pedaal die ik had was een Morley 2e handsje voor E40,- Wat een crapding was dat niet te zuinig. Eerst mee spelen, dan kopen is dan ook m'n advies. Dat die Voxjes zo duur waren wist ik ook niet trouwens.

nielsnielsniels
5 februari 2006, 19:41
ok wat verdere info :

Denk aan de laatste helft van de solo in Sweet Child o' Mine (Guns 'n Roses) , na dat tappen ( 4:08/5:56 ) vind ik prachtig . Zoiets in die richting.
Ik heb op het oog :

-Morley Classic Wah voor 110 Euro ,
-een Vox voor 139 Euro
- een Dunlop Cry Baby voor 95 Euro , of is dit iets geheel anders?

Geldt hier hoe duurder hoe duurder hoe beter?

drap
5 februari 2006, 19:47
ok wat verdere info :

Denk aan de laatste helft van de solo in Sweet Child o' Mine (Guns 'n Roses) , na dat tappen ( 4:08/5:56 ) vind ik prachtig . Zoiets in die richting.
Ik heb op het oog :

-Morley Classic Wah voor 110 Euro ,
-een Vox voor 139 Euro
- een Dunlop Cry Baby voor 95 Euro , of is dit iets geheel anders?

Geldt hier hoe duurder hoe duurder hoe beter?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gebruikt Slash ook een Dunlop Cry Baby. Hoe duurder hoe beter is lang niet altijd beter trouwens, maar je zult in het duurdere prijssigment wel de betere wah's vinden.

robert-gitarist
5 februari 2006, 19:52
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gebruikt Slash ook een Dunlop Cry Baby. Hoe duurder hoe beter is lang niet altijd beter trouwens, maar je zult in het duurdere prijssigment wel de betere wah's vinden.


Inderdaad!!
Slash gebruikt een Crybaby Classic.
Als je op marktplaats ff zoekt kom je crybabys tegen voor eurotje of 40/50.Prima dingen.Ik heb er zelf 3(komt 4de bij met mod's:D ) Echt goeie wah's.En ja als je gewoon niet kan kiezen,kijk dan na een Crybaby 535Q of Dimebag wah(Crybaby From Hell) die hebben veel instel mogelijkheden en diverse wah geluiden..

drap
5 februari 2006, 19:57
Op Marktplaats worden legio wah-pedalen aangeboden en kun je voor pak 'm beet 60 eurie wel klaar zijn. Vox, Dunlop, Morley etc. Ook bij de plaatselijke gitaarboer is er vaak wel 1 in de aanbieding. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dunlop Cry Baby, maar dat zeg ik, das mijn voorkeur

Euhm... ik heb net nog ff op Marktplaats geneust en eh... maak van die E60,- maar E100,-.... Maar je kan natuurlijk altijd afdingen

nielsnielsniels
5 februari 2006, 20:07
Bij deze ben ik geneigd een ten zeerste domme vraag te stellen ;

wie/wat is Slash ?

mijn excuses voor de domheid-

robert-gitarist
5 februari 2006, 20:11
Bij deze ben ik geneigd een ten zeerste domme vraag te stellen ;

wie/wat is Slash ?

mijn excuses voor de domheid-

Slash ben ik...
O nee ik ben beter..sorry...



:D :D

Slash is de ex gitarist van Guns'n Roses..
Speelt nu in de band Velvet Revolver en heeft een eigen project namelijk Slash's Snakepit ;)

nielsnielsniels
5 februari 2006, 20:11
Maar ik ga morgen naar de winkel een test ik even de Morley Classic Wah en de Dunlop Cry Baby , en dan wordt het een van de twee :)

robert-gitarist
5 februari 2006, 20:13
Morley vind ik zelf minder.
Vind gewoon geen mooi wah geluid hebben ofzo..
En ja ik hoor vaker dat er iets mis is met Morley dan Dunlop...maar goed proberen is inderdaad het beste.

drap
5 februari 2006, 20:25
Morley kopen? Ik heb nog een geweldig exemplaar ergens liggen :D Als je de dubbele laag stof eraf haalt is 't echt wel een goed ding

nielsduursma
5 februari 2006, 20:34
die morley voor 110 euro is veel te duur, bij feedback en vele andere winkels issie maar 79. is maar dat je het weet.

cosmos
5 februari 2006, 21:07
...of nog even doorsparen en een mooie RMC kopen!

:)

jpb
5 februari 2006, 23:03
Op de pedalendag II was de enige wah die vergelijkbaar was met de Teese's de Vox 847 RI. Dunlops en Morley's waren een stuk minder. Tweedehands Vox is voor onder de Euro 100 te vinden.

drap
5 februari 2006, 23:47
Op de pedalendag II was de enige wah die vergelijkbaar was met de Teese's de Vox 847 RI. Dunlops en Morley's waren een stuk minder. Tweedehands Vox is voor onder de Euro 100 te vinden.

Dat kan, maar zowel de Vox als de Dunlop worden wel gezien als de standaard op dit gebied

Bram+
6 februari 2006, 01:01
Niet dat het mij gevraagd wordt verder, maar ik verkies mijn Vox (Clyde McCoy) wah boven een Crybaby. Een beter geluid en bereik (m.i. dan), maar sowieso een beter geluid uitgeschakeld vanwege de true bypass schakeling. Als je de kans krijg een paar pedaaltjes naast elkaar te proberen, dan raad ik je in ieder geval aan naast de morley en de dunlop ook zeker eens een Vox te proberen.

gvink
6 februari 2006, 19:23
Je hoeft natuurlijk niet te sparen voor een goeie wah... Je hoeft alleen maar een behuizing te hebben en een beetje zin in solderen (of niet eens...)

De Vintage italian wah overtreft nog steeds al mijn wah wensen.. :)

Tupelo
6 februari 2006, 20:32
Vox is bij Feedback ook niet zo duur... is wel een hele lelijke maar dat hoor je vast niet (mits je geen purist bent ;))

robert-gitarist
6 februari 2006, 20:46
Hele lelijke?
Welke dan?
Als je anders die Vox met die Union Jack bedoelt,ik vind die echt super gaaf :D vette look wel..maar niks ken aan de Dimebag wah van Dunlop tippen.
Ik heb echt heel veel wah's geprobeerd(alleen RMC niet..wat ik nog wel keer wil testen eigelijk) maar vond die Dimebag wah geweldig..de looks,het geluid,de variaties etc..maar mag ook wel voor 199 euro

Tupelo
6 februari 2006, 21:12
Yep die Union Jack. 139 of 149 euro geloof ik, scheelt 40 of 50 euro met elders.

Bram+
6 februari 2006, 21:17
En voor twee tientjes meer:
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?cPath=32_82&products_id=1317&osCsid=05f2e7037875d62a3aa485fbc6969007

robert-gitarist
6 februari 2006, 21:18
Oh ik vind hem echt geniaal!!
Past mooi bij die Epi met Union Jack erop ;) :P
Ik vind hem er echt vet uit zien gewoon..Keer wat anders dan dat saaie dooie zwart.

nielsnielsniels
7 februari 2006, 17:47
Ok , ik heb nu een Dunlop Cry Baby gekocht, want moest snel gebeuren ( heb over een weekje optreden op school ) en kopen via internet duurt een tijdje.

Hij bevalt me goed, en dits me eerste wah , en klinkt erg goed.
Als ik een distortion pedaaltje erbij doe ( Behringer ) klinkt die wah al minder, dat wel.
met Clean sound klinkt ie heel mooi :), moet helaas morgen me Fender Strat Deluxe laten afstellen en ben ik m een weekje kwijt... :mad:

Krijg m gelukkig op de dag terug dat ik t optreden heb :)


Bedankt voor de hulp en reakties :)

robert-gitarist
7 februari 2006, 18:47
Ok , ik heb nu een Dunlop Cry Baby gekocht, want moest snel gebeuren ( heb over een weekje optreden op school ) en kopen via internet duurt een tijdje.

Hij bevalt me goed, en dits me eerste wah , en klinkt erg goed.
Als ik een distortion pedaaltje erbij doe ( Behringer ) klinkt die wah al minder, dat wel.
met Clean sound klinkt ie heel mooi , moet helaas morgen me Fender Strat Deluxe laten afstellen en ben ik m een weekje kwijt... :mad:

Krijg m gelukkig op de dag terug dat ik t optreden heb


Bedankt voor de hulp en reakties :)

Goeie keuze (y) :D
Crybaby _0_
Maare distortion pedaaltje van Behringer????
Gast die kost 19 euro,leg er 10-15 euro bij en koop een 2de handse Boss DS-1 Distortion.Klinkt gewoon beter en stuk degelijker..en die kun je ook nog mod'en als ik me niet vergis ;) nieuw kosten ze ook niks(59/59 euro)
Veel plezier met de wah

gitarist17
7 februari 2006, 19:21
he,

wat is eigenlijk het verschil tussen de vox reissue wah 847 (?) en de clyde mccoy wah van vox...

ben ik wel benieuwd naar

groeten erice

drap
7 februari 2006, 19:37
Ok , ik heb nu een Dunlop Cry Baby gekocht, want moest snel gebeuren ( heb over een weekje optreden op school ) en kopen via internet duurt een tijdje.

Hij bevalt me goed, en dits me eerste wah , en klinkt erg goed.
Als ik een distortion pedaaltje erbij doe ( Behringer ) klinkt die wah al minder, dat wel.
met Clean sound klinkt ie heel mooi :), moet helaas morgen me Fender Strat Deluxe laten afstellen en ben ik m een weekje kwijt... :mad:

Krijg m gelukkig op de dag terug dat ik t optreden heb :)


Bedankt voor de hulp en reakties :)

Behringer pedaaltjes zijn nou ook niet bepaald de top van de top. Ik denk dan ook dat je mindere geluid met deze combinatie nou niet echt ligt aan je wah pedaal, maar des te meer aan je distortionpedaal. Ik heb ook een Dunlop Crybaby, maar met distortion klinkt die van mij juist erg goed. Tenminste, dat vind ik dan