PDA

View Full Version : Weer een beginner :)



Jcktje
5 februari 2006, 17:25
Ik heb gister mn allereerste gitaar gekocht!! Gister meteen wat lesjes van het internet geplukt en al een beetje basisakkoorden geoefend. Gaat wel aardig.. alleen de F en G vind ik wel lastig!
Bij de F lijkt het wel alsof mn wijsvinger doormidden breekt als ik beide snaren ingedrukt moet houden :o Maar goed.. zal wel wennen :)

Weet iemand nog een goed lesboek? Zodat ik niet alles hoef te printen..

Verder heb ik Michel van Anouk al een beetje geoefend..gaat best wel aardig! Ik heb ook een poging gedaan tot Nothing Else Matters.. maar daar gaat alleen het 1e kleine stukje goed. Wanneer ik bij de s/h/p etc komt mislukt het jammerlijk :satisfie:
Mja.. oefenen oefenen oefenen.. en ooit zal het lukken :)

Als jullie nog goede tips hebben hoor ik het graag!

juniorzorro
6 maart 2006, 11:20
Ik vind dit zelf wel een handig boek voor een beginner, ik ben er ook mee begonnen: "Gitaar spelen voor dummies"
Je kunt het huren of kopen, net wat je zelf wil :)

Voor de rest heb ik wat boeken gelezen van Frank Rich. Ik kan me de titels even niet herinneren, maar er staat ook andere nuttige informatie in over "onderhoud van de gitaar" etc.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

rocker_71
8 maart 2006, 13:02
Ralph Denyer: De Gitaar

jaspie
8 maart 2006, 13:56
Ik heb gister mn allereerste gitaar gekocht!! Gister meteen wat lesjes van het internet geplukt en al een beetje basisakkoorden geoefend. Gaat wel aardig.. alleen de F en G vind ik wel lastig!
Bij de F lijkt het wel alsof mn wijsvinger doormidden breekt als ik beide snaren ingedrukt moet houden :o Maar goed.. zal wel wennen :)

Weet iemand nog een goed lesboek? Zodat ik niet alles hoef te printen..

Verder heb ik Michel van Anouk al een beetje geoefend..gaat best wel aardig! Ik heb ook een poging gedaan tot Nothing Else Matters.. maar daar gaat alleen het 1e kleine stukje goed. Wanneer ik bij de s/h/p etc komt mislukt het jammerlijk :satisfie:
Mja.. oefenen oefenen oefenen.. en ooit zal het lukken :)

Als jullie nog goede tips hebben hoor ik het graag!

kanje nagaan alsje een f volledig barre moet pakken:P nouja ik dacht ook in het begin dat het onmogelijk was, gewoon oefenen.

suc6

Stang
9 maart 2006, 14:02
Hallo,

Ik ben ook sinds 2 1/2 week weer aan het gitaar spelen, 20 jaar geleden heb ik al eens een poging gedaan wat jammerlijk mislukte wegens gebrek aan les materiaal. Ik haal mijn lessen van de Fender players Club en oefen momenteel open basis accoorden (ook zodat ik de namen uit mijn hoofd leer) en scales om mijn vingers te oefenen, mijn linkerhand is alleen erg onwillig, ik ben 100% rechtshandig en mijn linkerhand trilt van nature en wil absoluut niet doen wat ik wil. Dus de komende maanden blijf ik alleen accoorden/scales oefenen totdat alles wat gewilliger word, wel saai maar oefening baart kunst hoop ik...

paulusdeBKB
11 maart 2006, 16:29
oefening baart zeker kunst, en je gaat het snelste vooruit door de dingen te oefenen die juist niet goed gaan. Maar je moet jezelf niet te veel forceren hoor! Houd het leuk voor jezelf, anders loop je het gevaar dat je over een paar maanden een dikke laag stof op je gitaar aantreft en dat zou zonde zijn. Mijn tip: neem les! (en kijk even bij mijn topic 'Paul's 15 tips...')