PDA

View Full Version : problems on the road...



ekkerman
1 november 2001, 21:23
hebben jullie wel eens specifieke problemen tegen gekomen bij gigs en hier een oplossing voor bedacht? ik noem maar eens wat ;
storing door/van het dimmerpack ,schokken van de microfoon door aardlussen,groupies die de broek van je kont trachten te trekken en wat heb je bedacht hier aan te doen of reeds gedaan ?
misschien een leuk onderwerp.

Jimi Hendrix
1 november 2001, 21:39
ja op zich wel, maar helaas maak ik in het dagelijks leven nooit wat mee, en op het podium nog minder, hopelijk komt daar binnenkort verandering in.....

Ditmar
2 november 2001, 00:56
Ik heb een groupie in Zeewolde, en ze is een beetje geobsedeerd met mij (en dat vind ik eng) dus ik zie wel hoe dat optreden morgen gaat.

ekkerman
2 november 2001, 08:38
er is altijd wel iets; van b.v. sachereinige bar eigenaren waarvan je denkt hier worden we nooit terug gevraagt en dan speel je er 3 weken later weer en het tegen overgestelde van die gasten zo van het kan niet op ; nog een broodje kroket boys? en daar speel je dan vervolgens nooit meer.....
maar als er mensen zijn die ideen hebben over het dimmerpack licht probleem; ik speel met een boss gt5 die ik direct in de tafel plug en ik heb dus geen backline maar de senheiser in ear monitoring waar ik mijn gitaar ( dat bekende merk dus...) en mijn zang stereo terug hoor dit klinkt WAANZINNIG echt waar , maar ondanks het feit dat mijn boss gt5 ongeaard is en qua stekker ook niet geaard hoeft heb ik toch wel eens een brom vaak op locaties waar de stroom gewoon weer es K*t geregeld is enige oplossingen uit de praktijk ?
oh ja jimmi, misschien moet je net als je grote voorbeeld van die opwindende strakke broeken gaan dragen ofzo komen ze vanzelf.. ..en een beetje lachen naar ze af en toe...

taylor
2 november 2001, 11:33
ach je staat zo vaak ergens voor 100 piek en krat bier.

ik denk ook als je 1 beginnende band ben je gewoon zelfs gratis moeten spelen veel mensen begrijpen niet dat je enkel door veel live spelen de meeste bekendheid krijgt.

die chaos bij optredens ach de 1 keer is alles perfect maar vaak gaat ook wel alles mis wat je in iedergeval nooit moet doen is je apparatuur(p.a ect) aansluiten op het lichtnet van de zaal als die springt dan ben je de lul.

Ditmar
2 november 2001, 12:29
Wij hebben vijf mensen in de band, dus wij spelen voor vijf kratten bier of vijf flessen sterke drank.
En groupies krijg je niet afhankelijk van de strakheid van je broek. Mijn broeken zijn redelijk oversized en ik heb ook groupies, dus daar ligt het niet aan.....

ekkerman
2 november 2001, 13:22
ditmar , jij maakte je nogal druk over die groupies he ? niet doen hoor ,geniet er nou maar van je moet je pas zorgen gaan maken als ze je niet meer zien staan.
lets give these lovely girls value for money guys!!!

Anavrin
2 november 2001, 14:34
Mijn tip om groupies te krijgen: wordt support-act bij een band. Ik heb 'ns 'publiekopzweper' gespeeld bij de punk/ska band van m'n neef(je), en ik kreeg na het optreden meer meiden om me heen dan die band (by the way, die broekmaat maakt inderdaad geen hol uit, ik draag spijkerbroekmaat 42, terwijl ik met gemak in een maatje 30 zou passen)

Anavrin
2 november 2001, 14:38
oh ja, het topic was podiumproblemen. Zorg altijd dat, als je kabels gaat verlengen, je alle verbindingen goed vasttapet, het is namelijk best voor lul als het gordijn opengaat, je gaat spelen, en er dan geen geluid uit je gitaar komt, het gordijn weer dicht moet, en het publiek 5 minuten moet wachten tot je in de rook van de rookmachines het probleem hebt opgelost.

Rectifier
2 november 2001, 15:21
Ik kan me altijd dood ergeren aan zangers/zangeressen en ander schorum die op m'n mooie dure Neutrik kabels gaan staan. Sodemieter op bij m'n apparatuur!!!
&(!#$^(^!&$#)!@

Noctiis
2 november 2001, 19:21
zangers en zangeressen begrijpen nou eenmaal niet dat de apparatuur van een gitarist heilig is, hehe :smile:

anoniem
2 november 2001, 19:44
Ik kan me altijd dood ergeren aan zangers/zangeressen en ander schorum die op m'n mooie dure Neutrik kabels gaan staan. Sodemieter op bij m'n apparatuur!!!
&(!#$^(^!&$#)!@


draadloos is toch wel handig he :razz:

ekkerman
4 november 2001, 11:48
ik heb ook toen ik nog in een eigen herrie rock band speelde gemerkt dat veel zogenaamde hi-profile festivalletjes heel slecht geregeld zijn .
ze lopen qua schema alltijd uit waardoor er dus voor een soundcheck geen tijd is en omdat alles snel snel moet is de marge van fouten heel groot .
ook heb ik gemerkt dat er op goed technies personeel behoorlijk wordt bezuinigt want de podium menger die dus de zang monitors side fills etc moet doen is meestal het broertje van de p a baas en de enige affiniteit die zon sukkel met muziek techniek heeft is dat ie ook thuis een platenspeler heeft...meestal weet ie niet eens welke momitor waar staat en hoe ie aan moet (echt meegemaakt )ik ging echt pas beginnen voor ik monitor had.
laat je gelden boys !!!er is niets zo k***t als een optreden waar je vals staat te zingen en je stem kwijt raakt omdat de monitormixer zijn werk niet naar behoren deed.sta op een voor jou (!) goeie monitoring!!!!
ook is het gevaarlijkste moment het afbreken,terwijl een band tegen je aan staat te rijen van ; wij moeten erop moet je in het halfdonker retesnel je kit weg slepen en kun je dus vaak iets vergeten en dat is dan wel mooi weg zeker als je goed spul hebt.
wat heel erg vervelend is is als je op moet met je spullen en er staat een band die net klaar is uitgebreid te lullen met het publiek zodat van opruimen hunnerzijds weinig sprake is.ikzelf zorgde dat ik er zo snel mogelijk af was .herkauwen en feest vieren deden wij dan vervolgens in de kleedruimte en in de zaal.
tip; let in de vaak gemeenschappelijke ruimtes op je spullen tijdens zo'n festival ;er wordt wat afgejat!!!

ekkerman
6 november 2001, 06:46
waar blijven nou al die sappige verhalen ?
of in ieder geval iets waar we lering uit kunnen trekken dan !!!

sleep_to_saturate
6 november 2001, 11:48
Ik stoot altijd misnstens 3 keer per optreden m'n tand tegen de microfoon als ik weer moet gaan zingen.

sleep_to_saturate
6 november 2001, 11:51
o ja een oplossing.. ja niet eigenlijk.. hehe
Vanavond weer optreden, dus iemand nog een snelle oplossing, zodat ik niet weer voor lul sta? hehe

ekkerman
6 november 2001, 19:29
beugeltje kopen ???

sleep_to_saturate
7 november 2001, 15:17
Oh het viel wel mee, heb deze keer niet m'n coördinatie t.o.v. de microfoon verloren.
O ja ik heb nog een tip.. stemapparaatje gebruiken tijdens het optreden. Het schijnt dat het publiek het niet zo leuk vind als je met je distortion open aan het stemmen bent.

taylor
7 november 2001, 16:38
of gewoon niet stemmen dee hendrix ook niet dus.....

philbee
7 november 2001, 16:59
stage problemen, zoals zekeringetje van je versterker die ploft, kost 2 kwartjes, maar als je geen reserve hebt mooi kut. Stroom op je microfoon als je tegelijk je gitaar vast hebt, ook mooi kut, op te lossen overigens met zo'n microfoon condoom, kost ook 2 keer niks.

Ander probleem als drummer die tijdens het optreden zijn eigen de tering zuipt en niet meer weet op welke planeet die leeft, oplossing ook simpel, duwtje geven achterover.

Mo' problems? Ask the Doctor.

Dila
7 november 2001, 17:11
groupies zijn meestal iritant ik heb soms van die enge kerels die iets van je willen alsof je daar op dat podium staat als een soort hoer ofzo dat is kut. en als er dan wel een leuke jongen in da zaal staat dan gaat ie altijd voot onze bassiste :sad:

ekkerman
7 november 2001, 17:26
zekeringen moet je zowiezo bij je hebben en trouwens ook de nodige kleine tangetjes en schroevendraaiertjes en wat te zeggen van een nagelschaartje c q klippertje ?
stemapperaatjes ? dan zou ik de arion stage tuner aanbevelen althans voor mensen zonder 19 'rek die hebben vast allemaal al zo'n korg ,maar voor de pedalen trappers ; de arion stage tuner dus ;goed verlicht display niet duur en gebruikersvriendelijk je kunt namelijk kiezen voor de mute uitgang zodat je als je stemt geen signaal uit stuurd

ekkerman
7 november 2001, 17:27
voor de aard lussen en andere stroom oplazers zou ik willen zeggen alles aarden behalve het mengpaneel of alleen het mengpaneel aarden en de rest niet dan ben je er vanaf.

philbee
7 november 2001, 19:25
verschillende groepen gebruiken voor mengpaneel en rest scheelt ook

ekkerman
8 november 2001, 08:56
als je in dancings en j c 's speelt heb je vaak de mogelijk om krachtstroom te gebruiken en dat in 2 groepen te verdelen maar ik zit nu in het feesten en partijen (lees bruilofts en personeels feesten ) circuit en daar hebben ze het vaak niet en het stikt daar vaak van de dimmers die zo'n heerlijke brom op leveren .

Kitaarhiero
8 november 2001, 09:15
Op 2001-11-07 17:26, schreef ekkerman:
zekeringen moet je zowiezo bij je hebben en trouwens ook de nodige kleine tangetjes en schroevendraaiertjes en wat te zeggen van een nagelschaartje c q klippertje ?
stemapperaatjes ? dan zou ik de arion stage tuner aanbevelen althans voor mensen zonder 19 'rek die hebben vast allemaal al zo'n korg ,maar voor de pedalen trappers ; de arion stage tuner dus ;goed verlicht display niet duur en gebruikersvriendelijk je kunt namelijk kiezen voor de mute uitgang zodat je als je stemt geen signaal uit stuurd

Fender heeft ook pedal tuners, dus dan heb je een tuner en een wah in een, bespaart weer op snoeren;)

ekkerman
8 november 2001, 18:59
kun je het dan zien in het donker ??
de arion heeft een groot verlicht display perfect voor donkere podia .