PDA

View Full Version : Repotting Guitar Pickps



JvD.
5 februari 2006, 16:00
check de tutorial (http://www.projectguitar.com/tut/dip.htm)

welke soorten was/kaarsvet raden jullie me aan? kan ik gewoon recht toe recht aan kaarsen omsmelten?

ik heb geen zin om iets bij voxhumana, of stewmac te bestellen. iemand een huis tuin en keuken oplossing? en vooral waar ik het kan halen.

alvast bedankt.

Vonk
5 februari 2006, 16:15
Ik las dat ie paraffine en bijenwas gebruikte. Dat is gewoon in egale witte kaarsen te vinden volgens mij, en van bijenwas worden ook kaarsen gemaakt. Misschien bij het Kruidvat of Blokker of dat soort winkels te vinden...?

Ik zie op plaatje 2 wel iets van wax staat, ik zie niet of dat speciale gitaar wax ofzo is.

ijzerbroot1
6 februari 2006, 09:24
Ja maar werkt dit? Ik las ergens dat het normaal onder druk gebeurt om alle luchtbelletjes eruit te krijgen........

rvorkink
6 februari 2006, 11:41
Ja maar werkt dit? Ik las ergens dat het normaal onder druk gebeurt om alle luchtbelletjes eruit te krijgen........

Je kan ook hier kijken....
http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.php

JvD.
6 februari 2006, 15:52
de elementen die ik heb zijn zo slecht gewaxed, dat ik het wel zeker beter ga doen =D

chennie
6 februari 2006, 16:09
ik heb horen zeggen dat waxen van pick ups niet zo 1 2 3 huis en tuin procedure is. Dat wanneer het niet goed gaat, echt 100% goed is gewaxed dat je nog verder van huis bent. Ik heb meerdere verhalen gehoord over dat het fout ging en nog nooit één verhaal van iemand die het huis en tuin manier deed en goed afliep, dus met het verwachte resultaat. Wellichts iets beter in de goede richting, maar niet totaal ok.

Maar goed, ik heb er geen ervaring mee, dit is alleen wat mij is verteld.

Stitch
7 februari 2006, 21:52
Nou hier ging het anders prima! De bak om het kaarsvet in te doen haal je gewoon bij de supermarkt. Ik heb als eerste gewoon een hoop kleurloze (wit achtige) theelichtjes afgebrokkeld totdat je genoeg kaarsvet hebt. Daar giet je wat bijenwas bij (gekocht bij de HEMA dacht ik, donkere kleur) totdat je ong. de verhouding hebt die guitarnuts aangeeft. Toen heb ik twee aan twee gaatjes gemaakt in het blik, door de gaatjes 2 metalen staafjes zodat je het geheel in een pan water kan hangen (au bain marie). De thermometer had ik gekocht bij een bier speciaal zaak waar je ook zelfbrouw paketten kan kopen. Kind kan de was doen :dance: