PDA

View Full Version : Welke distortion bij Fender Twin Reverb + Jazzmaster?



OrangeGlow
5 februari 2006, 15:43
Wie weet raad? Ik speel op een Fender Twin Reverb (1976) met een Fender Jazzmaster, met redelijk wat reverb (stand 6). Bevalt uitstekend, zeker clean en met een lichte distiortion (Fulltone Fulldrive, zonder boost!). Alleen soms wil je een schepje extra distortion geven, daarvoor vindt ik de boost van de fulltone wat te kil. Ik zoek hiervoor een redelijk warm, smeuïg, niet te ruw, nieuw pedaal. Welke moet ik nemen?

Ik heb al een en andere uitgeprobeerd, o.a. Boss Super Distortion, Ibanez TS-9, Proco Rat2, maar dat vind ik toch allemaal wat te kil of ruw.

drap
5 februari 2006, 15:48
De ProCoRat is mijn persoonlijke favoriet omdat die gewoon erg goed klinkt bij zowel singlecoils als humbuckers. Verder doet een Big Muff het altijd goed. Maar misschien is een Digitech DF-7 Distortion Factory wat voor je? Daar zitten beide bovengenoemde distortions in verwerkt en nog meer en is ook nog beter te bewerken als het origineel. Ben d'r zeer content mee in ieder geval

Toneffectory
5 februari 2006, 21:11
+1 voor de Rat! Anders de Super Charged Overdrive van Catalinbread. Heeft iets weg van de Rat maar is wat warmer en smeuiger.

Joey Handsome
5 februari 2006, 21:26
De ProCoRat is mijn persoonlijke favoriet omdat die gewoon erg goed klinkt bij zowel singlecoils als humbuckers. Verder doet een Big Muff het altijd goed. Maar misschien is een Digitech DF-7 Distortion Factory wat voor je? Daar zitten beide bovengenoemde distortions in verwerkt en nog meer en is ook nog beter te bewerken als het origineel. Ben d'r zeer content mee in ieder geval

big muff is inderdaad een erg goede keus

jpb
5 februari 2006, 22:59
Wie weet raad? Ik speel op een Fender Twin Reverb (1976) met een Fender Jazzmaster, met redelijk wat reverb (stand 6). Bevalt uitstekend, zeker clean en met een lichte distiortion (Fulltone Fulldrive, zonder boost!). Alleen soms wil je een schepje extra distortion geven, daarvoor vindt ik de boost van de fulltone wat te kil. Ik zoek hiervoor een redelijk warm, smeuïg, niet te ruw, nieuw pedaal. Welke moet ik nemen?

Ik heb al een en andere uitgeprobeerd, o.a. Boss Super Distortion, Ibanez TS-9, Proco Rat2, maar dat vind ik toch allemaal wat te kil of ruw.
Fulldrive is nou niet echt kil. Is juist een relatief warme OD; zelfde voor TS9. Kun je wat duidelijker zijn?

phx
6 februari 2006, 09:52
+1 voor de Rat! Anders de Super Charged Overdrive van Catalinbread. Heeft iets weg van de Rat maar is wat warmer en smeuiger.

dan wordt het +2 voor de rat: met de instellingen volume op 10, gain op3 en tone op de helft. Probeer maar eens.

fullorder
6 februari 2006, 09:56
T-Rex Mudhoney! Smeuig als boter ;)

Lucluc
6 februari 2006, 11:35
Ik speel op een Fender Twin Reverb (1976) met een Fender Jazzmaster

Wat voor een jazzmaster heb je? Jaren '60, jaren '70, Amerikaanse reissue, Japanse reissue, heb je er andere pickups op zitten?

Welke speakers heb je in je Twin Reverb? Is het (nog) een 100w versie, of een 135w?

Kan je misschien iets beter uitleggen wat je wilt: een boost, een overdrive, of een distortion? En gebruik je die dan alleen als de Fulldrive al aanstaat?