PDA

View Full Version : Waar op letten bij kopen versterker?



Guitarik
5 februari 2006, 12:59
Ik wil binnenkort een versterker gaan aanschaffen, maar weet hier nog vrij weinig van. Waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe of tweedehandse versterker?

Enkele dingen die ik wel al weet: Ik wil een buizenversterker, hij moet hard genoeg gaan om ook op het podium te kunnen gebruiken :-D en ik heb een budget van ong. 500 euro.

Suggesties voor typen versterkers zijn ook welkom, maar bovenal dus waar moet ik op letten om te weten dat ik geen crap in huis haal?

Squier4ever
5 februari 2006, 13:06
voor 500€ kun je als je goed oplet vast wel een marshall jcm 800 combootje scoren en die dingen gaan tyfushard

Squier4ever
5 februari 2006, 13:07
als je gaat testen, zorg dan ook dat je m ff goed hard mag zetten om te horen of de speakers in orde zijn, verder opletten voor brom en ruis

Guitarik
5 februari 2006, 13:09
En is zo'n Orange eigenlijk wat? Qua uiterlijk sowieso imo.

vester86
5 februari 2006, 13:10
beetje aan de prijs he ;-)

ateng
5 februari 2006, 15:23
Ik wil binnenkort een versterker gaan aanschaffen, maar weet hier nog vrij weinig van. Waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe of tweedehandse versterker?

Enkele dingen die ik wel al weet: Ik wil een buizenversterker, hij moet hard genoeg gaan om ook op het podium te kunnen gebruiken :-D en ik heb een budget van ong. 500 euro.

Suggesties voor typen versterkers zijn ook welkom, maar bovenal dus waar moet ik op letten om te weten dat ik geen crap in huis haal?
Neem je eigen gitaar mee want elke versterker reageert anders op verschillende gitaren.
Check tijdens het spelen alle functies die zo'n versterker heeft zoals brightswitch, boost, reverb, channelswitcher enz.
Speel ook op een redelijke volume zodat je alles duidelijk hoor zoals misschien beschadigde speaker, versleten buizen, krakende potmeters enz.

Wat voor versterker je wil gaan kopen is afhankelijk van de stijl waarvoor je m wil gebruiken.

Ritch
5 februari 2006, 18:53
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=59101