PDA

View Full Version : super superstrat



wietse
5 februari 2006, 12:55
boel werk en niet echt zelfbouw maar drastische modificatie, kocht een paar weken geleden een zelfbouwprojectje die een beetje mislukt was.
had er eerst 1 element bijgeplaatst en hem zwart gespoten, maar dat beviel me toch niet dus nu maar drastisch aangepakt.
1 heel groot gat in de body gemaakt zodat er drie humbuckers in passen, toen body in een donkerblauw metalic gespoten, en daarover ben ik erg tevreden alleen de achterkant is wat mislukt, daar kwamen opeens blaasjes onder de verf en voor vreemd genoeg niet.
dit is het resultaat

http://www.wietsesguitars.nl/spacer.jpg


http://www.wietsesguitars.nl/spacerflat2.jpg



een loodzware superstrat (4.5 kg) met drie dimarzio humbuckers en een hals met ebben toets, het brug element kan je splitsen door de push/pull toonpot en de microswitch is er voor om het middelste element aan te zetten.
zoek nog een 5 standen rotary switch want dit is niet zo'n elegante oplossing, maar het werkt en daar gaat het om.
dan kan ik de microswitch altijd nog voor fase schakeling gebruiken.
de hals/het pakketje? is van spacer by camac het enige wat ik over camac vond is dat ze harpen maken, mischien ooit een poging van ze andere markten aan te boren?

Ritch
5 februari 2006, 13:16
Photobucket doet raar! :(

wietse
5 februari 2006, 15:45
heb dus nergens last van maar heb de linken effe gewijzigd naar de foto's op mijn site die ik dus ook net bij heb gewerkt.

Ritch
6 februari 2006, 11:57
Ja, kzie ze nu wel! Geinig gitaartje geworden, er zit zelfs een rip-off Jackson hals op ;) Hoeveel moet je ervoor hebben? :D

frekie
9 februari 2006, 11:09
Apart dat er geen klem op de topkam zit met zo'n Kahler achtige trem erop. Ik vind hem een stuk opgeknapt nu al had ik misschien liever een SC in het midden gehad maar goed 3 DiMarzio's is wel HEAVY natuurlijk:jam:

Hoe bevalt het gewonnen pedaaltje? (vrij vertaald: wat bracht ie op op marktplaats:cooler:)

wanna1
10 februari 2006, 13:09
Mooie gitaar,

Alleen de lak moet even wat strakker.

Noid
11 februari 2006, 00:48
Grappig ding met die 3 hb's, Leuke bodyvorm, minder geslaagde headstock

wietse
11 februari 2006, 12:57
Mooie gitaar,

Alleen de lak moet even wat strakker.

nog strakker?
man ding glimt als een keutel in de maneschijn, heb de blanke lak helemaal gepolijst met commandant m'n camera raakte er van in de war vandaar dat het op de foto niet zo strak lijkt.
frekie@ het pedaaltje heb ik nog is wel lekker maar wat overbodig aangezien ik al een multieffect heb, een maat van me heeft er wel belang bij dus die mag hem voor een zacht prijsje overnemen.

Bram+
11 februari 2006, 20:00
Dat is een flinke headstock die erop zit! Is er niet iets eleganters erop te zetten? Voor de rest is het een fraai ding, maar die headstock verknalt het voor mij een beetje, terwijl ik de body (ook met die drie elementen) best fraai vind.