PDA

View Full Version : GFS elementen (iemand ervaring mee??)



rammybully
4 februari 2006, 19:27
Wie heeft er ervaring met GFS ELEMENTEN????

Ik zoek mensen die me wat kunnen vertellen over GFS pickups. Ik zie ze regelmatig op internet staan en ze zijn over het algemeen niet duur. Ze worden ook regelmatig geplaats in strats.

Ik ben ook op zoek naar nieuwe elementeen, maar weet niet wat ik moet kiezen.

-Zijn GFS Texas Blues Hot Lead Alnico Staggers, goede pickups??
of zeg je koop lekker Fender Texas Special, is veel beter.

-Welke GFS zijn goed, klinken mooi??

Wie heeft er ervaring met deze elementen, laat het graag horen.

Weet iemand misschien ook de website van GFS, ik kan het niet vinden.

Satriani
4 februari 2006, 19:32
http://stores.ebay.com/Guitarfetish-Store

grayfink
4 februari 2006, 20:54
Ik heb GFS 'lil puncher hotrails in mijn tele. Klinken prima. Betaald via Paypal en een week later had ik ze in huis. Goedkoop, verzendkosten vallen ook mee.
Frekie heeft ze ook en vind Seymour Duncan iets beter, maar niet genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen meende ik. Ook Franc was er over te spreken. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Franc
5 februari 2006, 09:55
Inmiddels ook de Lil' Puncher geinstalleerd in mijn Tele en de vintage neck en beide klinken prima. Moet ze nog wel op hoog volume uitproberen, maar met de Crunchy PAFs in mijn RW LP was dat ook goed bevallen!

Heb voor almarvk toen een Crusafder meebesteld, maar ik heb hem er nog niet over gehoord (?)

almarvk
5 februari 2006, 10:20
Ik heb 'm ook nog niet gehoord ;) Moet 'm nog installeren in m'n Ibanez. Ben er nog niet over uit of ik het zelf aan durf...

frekie
5 februari 2006, 12:37
Is al eerder een topic over geweest, ff zoeken. Ik heb Vintage alnico stagger in mijn RW strat, prima deluxe. En crunchy Pafs in mijn RW LP, ook prima. Het zijn alleen geen mega gain elementen, wel een lekkere vintage sound met een klein schepje er bovenop. Heel compleet geleverd, spotgoedkoop voor wat ze bieden. Je moet ze alleen wel zelf uit de USA bestellen, ze hebben geen importeurs, alleen directe verkoop.

grayfink
5 februari 2006, 15:00
Guitarfetish IS de importeur denk ik. Zij importeren ze vanuit Korea naar de Joe-Es-Ee. Weet dat niet zeker, stond op harmonycentral en daar staat wel meer flauwekul.

hadv
5 februari 2006, 18:13
-Zijn [B]GFS Texas Blues Hot Lead Alnico Staggers, goede pickups??
of zeg je koop lekker Fender Texas Special, is veel beter.

ik heb ze in een zelfbouw strat zitten en ben zeker tevreden over het geluid. heb ooit een 62 RI uit mexico gehad, maar vind dit stukken beter klinken, zeker het halselement
aan de andere kant, ben geen echte strat speler, dus vergelijkingen met andere elementen voor strat's kan ik niet echt maken
heb ze gekocht via internet, als ik het goed heb nog geen 70 pleuri voor de hele set. uiteraard wel de onafgeschremde bedrading vervangen, maar dat mag duidelijk zijn, heb ik ook voor die fender gedaan indertijd

Rock&Roll
5 februari 2006, 23:33
I said it once, I'll say it again :D
Ze zijn goed voor de prijs, iig beter dan stock. Maar verwacht geen elementen die kunnen concurreren met de duurdere aftermarket elementen. :hippie:

almarvk
8 februari 2006, 09:45
Heb voor almarvk toen een Crusafder meebesteld, maar ik heb hem er nog niet over gehoord (?)

Ik heb 'm gisteravond in m'n Ibanez gegooid. Ging stukken makkelijker dan verwacht. Ik had me goed voorbereid en al meerdere keren de bedrading en schema's bekeken. Het zat er binnen no-time in en zelfs netjes gesoldeerd :)

Klonk direct goed op m'n oefenversterker. Ik merkte dat ie vooral een hogere output had dan het originele element en de GFS pakte beter de aanslagen en gaf de gitaarsound wat meer bite.

Ik zal 'm bij het oefenen met de band uitproberen op hoger volume. Dat zal dan de echte test zijn :) Kweet wel dat elementen met hoge output het helemaal zijn voor mij :)