PDA

View Full Version : Nieuwe versteker :) + kleine review



Lexvandoef
4 februari 2006, 18:27
Zo vandaag was weer een hele mooie dag.

Ik heb van de week een Marshall JTM-30 gereserveerd bij Muziekcentrum Van Gorp in Roosendaal. Het is een 30 Watts volledig buizenversterker met 2 x 10'' speakers. De versterker is 5 jaar oud en in prima staat.
Vandaag was het dan zover, ik ben hem gaan testen.

WOW!!! Toen ik hem aanzette helemaal verliefd op het ding geworden. Hele mooie strakke warme clean die lekker over zijn nek gaat als je hem helemaal opendraait. Hij wordt ook niet modderig op de nek hb van mijn gitaar. De overdrive is heerlijk vooral als je er niet te veel gain op gooit en het volume lekker opzet. De gedeelde eq werkt prima, vooral in het clean kanaal reageert de versterkt erg goed op de eq. Het overdrive kanaal is wel wat aan de donkere kant, minder 'chime' dan op het clean kanaal, maar wel een lekker vintage typische marshall scheur. Ik heb hem ook aangesloten op een pedaaltje, de OS-2 van Boss. Oorspronkelijk een overdrive/distortion pedaal, maar als je de level helemaal opzet en de drive op minimaal heb ik een lekker boostpedaaltje. De versterker pick die ook lekker op, op het clean kanaal wordt alles strakker en helderder en de het overdrive kanaal wordt alles veel harder en krijg je een heerlijke zware overdrive.

En het volume van dat ding!!! Ik heb de master op een kwart gezet, het clean op een derde ongeveer en het drive kanaal helemaal open qua volume. Jezus wat gaat dat hard, je houdt met gemak je band bij, ik heb ook na een uur testen nu nog hoofdpijn van die versterker:S
Ik heb hem meteen gekocht, niet eens over na hoeven denken:P

Ik heb hem getest met mijn Epiphone Les Paul Standard Plus, helemaal stock, dus geen nieuwe pickups. Mijn gitaar ging echt leven op die versterker.

Het enige jammere is dat ik hem niet gelijk mee kon nemen:(
De reverb deed het niet en de jack van de footswitch was nogal gevoelig, maar alles wordt kosteloos gerepareerd en binnen een week kan ik hem op komen halen. Ik kan niet wachten tot het zover is, foto's komen dan ook pas als de gitaar binnen is:P

Dit is bovendien mijn eerste eigen buizenversterker, ik gebruikte nu al 3,5 jaar een Stagg oefenversterkertje van 10 Watt. Ik heb wel al eerder gespeeld op een Peavey Classic 50 en een DSL 401. Geweldige versterkers maar helaas te duur voor mij. Maar die JTM-30 kan heel goed meekomen qua geluidskwaliteit. Jupzz I'm a very happy guy:)

Groetjes Lex

(Foto's op pagina 2)

patricia
4 februari 2006, 18:39
woow,van harte gefeliciteerd!!welkom in de world of tubes!!

patricia

BLOK182
4 februari 2006, 21:50
Das wel een verademing ja, als je 3.5 jaar op een Stagg hebt gespeeld. Congrats en veel plezier ermee!!

drap
4 februari 2006, 23:06
Ik heb dezelfde versterker ook gezien op Marktplaats en ben er ook geïnteresseerd in. Heeft dat ding ook een mastervolume? En eh... wat heb jij er voor gegeven?

drap
4 februari 2006, 23:08
Oeps, je had 't al over een mastervolume. Solly...

Lexvandoef
5 februari 2006, 01:29
Thnx voor die congrats guys and girls, ik kan niet wachten tot ik het verlossende belletje krijg en hem op kan gaan halen.

Over de prijs, ik heb voor die versterker een hele leuke prijs betaald. Hij kostte €300,- en ik heb er een half jaar oude Behringer GM108 (troep van de bovenste plank, zelfs die Stagg versterker waar ik het over had klonk beter) voor ingeruild en uiteindelijk €260,- betaald. Maar hij is zeker tussen de €300,- en de €375,- waard als hij in goede staat is, dus alle buizen in goede conditie, inclusief footswitch, geen beschadigingen en in goede werkende staat. Ohja als je hem test opletten of de bovenkant/trafo's niet te warm wordt, daar staan ze nogal om bekend, gelukkig viel de mijne nog wel mee, ik heb hem bij het testen ook een hele tijd met de master over de heflt open gehad en de volume knop van het drive kanaal op voluit, en gelukkig werden de trafo's slechts lauwwarm.

Heb je het trouwens over die advertentie van €450,- op marktplaats? Die is wel vrij prijzig, misschien kan je wat afdingen, succes ermee.

Groetjes Lex

drap
5 februari 2006, 01:57
Thnx voor die congrats guys and girls, ik kan niet wachten tot ik het verlossende belletje krijg en hem op kan gaan halen.

Over de prijs, ik heb voor die versterker een hele leuke prijs betaald. Hij kostte €300,- en ik heb er een half jaar oude Behringer GM108 (troep van de bovenste plank, zelfs die Stagg versterker waar ik het over had klonk beter) voor ingeruild en uiteindelijk €260,- betaald. Maar hij is zeker tussen de €300,- en de €375,- waard als hij in goede staat is, dus alle buizen in goede conditie, inclusief footswitch, geen beschadigingen en in goede werkende staat. Ohja als je hem test opletten of de bovenkant/trafo's niet te warm wordt, daar staan ze nogal om bekend, gelukkig viel de mijne nog wel mee, ik heb hem bij het testen ook een hele tijd met de master over de heflt open gehad en de volume knop van het drive kanaal op voluit, en gelukkig werden de trafo's slechts lauwwarm.

Heb je het trouwens over die advertentie van €450,- op marktplaats? Die is wel vrij prijzig, misschien kan je wat afdingen, succes ermee.

Groetjes Lex

Yep, die bedoel ik inderdaad. Ik heb er vandaag E300,- voor geboden en de aanbieder een smeekbede middels een mail verstuurd :D Ik moet dat ding echt hebben! Probleem 2 word dan nog m'n huidige versterker voor minstens hetzelfde bedrag te verkopen, maar ik denk dat dat wel moet lukken

drap
5 februari 2006, 11:30
Yep, die bedoel ik inderdaad. Ik heb er vandaag E300,- voor geboden en de aanbieder een smeekbede middels een mail verstuurd :D Ik moet dat ding echt hebben! Probleem 2 word dan nog m'n huidige versterker voor minstens hetzelfde bedrag te verkopen, maar ik denk dat dat wel moet lukken

En niet toegehapt helaas... Die gek wil er 450,- voor hebben :o

Nocki
5 februari 2006, 11:33
Voordat je de amp gaat halen bij van gorp moet je eerst maar ebllen. heb er ook wel eens een amp gekocht die kapot in de winkel stond. die zou ook gemaakt worden maar soms hebben ze last van verstandsverlies ofzo!

snap ook niet dat winkels iets kapots neer zetten en pas repareren als het evrkocht wordt. komt waarschijnlijk omdat ze het mischien ook wel kapot willen verkopen... :-)

maar gefeliciteerd met je aanschaf! leuk!

NOcki

tillens
5 februari 2006, 13:40
hi Lex, ik heb die amp ook, en klinkt inderdaad goed he. ik heb er ook rond de 300 voor betaald maar ze zijn het ook absoluut waard..nice!

Lexvandoef
5 februari 2006, 13:53
Hey,
Leuk om te horen dat ze nog een beetje gebruikt worden. Ik kon er ook zo weinig info over vinden, lijkt net of niemand ze meer gebruikt.

@Nocki, als ik de amp op ga halen ga ik hem natuurlijk ff testen om te kijken en horen of ze het idd gerepareerd hebben. Thnx

Groetjes Lex

drap
5 februari 2006, 14:05
hi Lex, ik heb die amp ook, en klinkt inderdaad goed he. ik heb er ook rond de 300 voor betaald maar ze zijn het ook absoluut waard..nice!

Maar E450,- is toch wel aan de hoge kant toch? Zo niet dan ga ik zeker hoger bieden. Het lijkt me echt een kikkuh versterker

Lexvandoef
5 februari 2006, 14:12
Het is echt een heerlijk versterker, maar €450,- is wel erg aan de hoge kant.
Tsja als je hem erg lekker vindt klinken en het gevoel hebt dat dit echt jouw amp is (wat ik ook had:P), dan kan je natuurlijk op die amp bieden, maar ik zou er geen €450.- voor neerleggen. Dat is gewoon way overpriced. Ik zou er €375,- max voor geven.

Groetjes Lex

drap
5 februari 2006, 14:28
Het is echt een heerlijk versterker, maar €450,- is wel erg aan de hoge kant.
Tsja als je hem erg lekker vindt klinken en het gevoel hebt dat dit echt jouw amp is (wat ik ook had:P), dan kan je natuurlijk op die amp bieden, maar ik zou er geen €450.- voor neerleggen. Dat is gewoon way overpriced. Ik zou er €375,- max voor geven.

Groetjes Lex

Dat dacht ik dus ook al. Ik had er ondertussen inderdaad al E375,- voor geboden :D Die gast zegt er sowieso 350 voor te krijgen en denkt nog wel meer. Hij wacht dus eerst ff af. Ik zie z'n mailtje dan binnenkort dus wel tegemoet. Wordt vervolgd! Ik heb trouwens ook E375,- geboden voor een jcm800, das denk ik wel wat aan de lage kant, maar goed, wie niet waagt die niet wint

tillens
5 februari 2006, 14:51
tja wat de gek ervoor geeft he. ik zou het er wel voor over hebben.. een jcm800 is trouwens een iets andere versterker.. ik ben trouwens nog op zoek naar een jtm 60 212 dus als iemand wat weet!??


Gr Peter

Punt
5 februari 2006, 16:49
Goede deal, je krijgt geen spijt dat je de buizenwereld in gaat!

Anders Destium
5 februari 2006, 17:53
Gefeliciteerd ermee!

Lexvandoef
24 februari 2006, 22:47
Hey,

Ok eindelijk na 3 weken wachten was hij klaar en kon ik hem ophalen.
Hmmz, de hele middag op die versterker gespeeld, ik was bijna in de hemel:P Dit is voorlopig een blijvertje.
En ik heb natuurlijk ook even wat foto's gemaakt.

Lex

http://img133.imageshack.us/img133/9844/dsc0071523ed.th.jpg (http://img133.imageshack.us/my.php?image=dsc0071523ed.jpg)

http://img118.imageshack.us/img118/5251/dsc00707large3nu.th.jpg (http://img118.imageshack.us/my.php?image=dsc00707large3nu.jpg)

http://img72.imageshack.us/img72/4570/dsc00710large8ab.th.jpg (http://img72.imageshack.us/my.php?image=dsc00710large8ab.jpg)

jacky
24 februari 2006, 23:01
mooie amp en die switch is niet origineel maar wel cool ......

Succes met je aanwinst en als je er nou een jaar op hebt gespeeld moet je toch eens een fender proberen ......... :-)


Veel plezier

Punt
25 februari 2006, 13:16
Proficiat!

habberdoedas
25 februari 2006, 13:36
Gefeliciteerd man. Een echt buizenamp. Jawel het zijn leuke dingen die marshall jtm30. Heb er zelf ook een tijdje op gespeeld. Hij was wel niet van mij maar van een collega gitarist die er twee. Mijn sound was het cleane kanaal zo afstellen dat hij een beetje begon te grommen. En met een oude Ibanez Ts9 tubescreamer het lead geluid creeëren. Via de fx send/return op de voorkant had ik een boss dig.reverb en een boss chorus aangesloten. Er ging een wereld voor me open. Prachtige sound. De gitaar die ik gebruikte was een Gibson Les Paul Classic. Heel veel plezier ermee en speelze.

patricia
25 februari 2006, 15:59
hey jongens,
mag ik ff een vraagje tussendoor stellen?
ik heb zojuist een fender ultra-chorus erbij aangeschaft.
nou wil ik (omdat mijn podxt geen effecteloop heeft) de uitgangen van mijn podxt op mijn mesa nomad en mijn fender aansluiten..geen probleem natuurlijk.
maar.......om gebruik te maken van de mooie chorus van de fender,wil ik de send van de fender in de return van de mesa prikken.kan dit?
patricia

Lexvandoef
26 februari 2006, 13:37
Hey,

Thnx voor die reacties, altijd leuk om te weten dat mensen je spullen ook waarderen:P

@patricia: hey mijn topic kapen?:P Geeft niet, even nog iets op je vraag. Ik geloof dat als je de send van de fender in de return van de mesa steekt je dan wel de chorus kan gebruiken samen met de eindtrap van de mesa. Maar dan maak je als het goed is geen gebruik meer van de preamp van de mesa en verandert je geluid wel. Maar als je de podxt gebruikt maakt het volgens mij niet zoveel uit, die verandering in geluid, omdat je daar dan toch je geluid uit haalt, en de versterker alleen als versterker van het geluid gebruikt.

En nog even een vraagje van mezelf, ik merk als ik de versterker gebruilk, dat de volumeknop van het overdrive kanaal veel hoger moet staan als de volumeknop van het cleane kanaal om op het zelfde volume te komen. De gain staat dan tussen 11 en 1 uur. De verkoper zei dat dit normaal was. Is dat zo?

Groetjes Lex

habberdoedas
26 februari 2006, 16:35
Yep daar had ik ook een beetje last van met de jtm30. Vandaar dat ik het overdirve kanaal niet gebruikte. Zoals ik al vermelde, op het cleane kanaal maakte ik een geluid met een rauwrandje (beetje vervorming) en als het echt clean moest zijn gewoon je volumepot van je gitaar iets terugdraaien. Werkte perfect destijds. Maar ff een tip.... bij de volgende uitgave aan gitaarspul koopt een Ibanez Ts9 (Tubescreamerpedaal) of zoiets gelijks. Dan ben je helemaal klaar en heb je een kicke sound....suc6 ermee