PDA

View Full Version : Ibanez AFS75....is `t wat?



Hypercub
4 februari 2006, 16:45
Beste allemaal,
Ik ben nieuw hier, dus zal me even voorstellen....
Ik, eelco, ben 34 jaar, heb vroeger wat les gehad, en heb in de loop der jaren wat goedkope gitaren aangeschaft (niks duurs zolang ik nog toonladders oefen)
Een rokkoman deluxe LP kopie, met gibson elementen, een Vantage VIS1 akoustisch, en een rommelmarkt jazzgitaar zelf voorzien van een gibson element.
Nu het wat beter gaat met oefenen ben ik op zoek naar een andere gitaar, en heb er 2 op het oog. De ibanez afs75 en de epiphone Joe Pass.
De ibanez al bespeeld in een kabine, maar er viel toch wat tegen, het blad veert mee als je de tremolo arm gebruikt.....
Dus ik hoopte wat advies te krijgen van ervaren gebruikers.
Mijn budget: rond de 600 euro
Ik speel niet over een versterker, maar een audigy 2 ex geluidskaart+box
Ik ben een beetje op zoek naar een "jazzy" geluid, zonder gelijk door mijn aankoop gebonden te zijn aan 1 stijl.
Eventuele tips als: gitaar is prima, maar vervang de elementen door.....Zijn ook erg welkom, een beetje bak en braadwerk is geen probleem.

Alvast bedankt,
Eelco

episua
6 februari 2006, 00:29
Ik heb ook zo'n ibanez. Op zich een prima gitaar voor het geld. De epiphone joe pass is meer een echte jazz gitaar omdat er een houten brug op zit wat voor jazz beter geschikt is. De ibanez is veelzijdiger. De humbuckers mogen wel wat meer punch hebben maar die kan je makkelijk vervangen door een setje GFS elementen er in te zetten (guitarfetish.com). Deze elementen zijn er in allerlei soorten, je kan bv een filtertron (gretsch type) in humbucker formaat krijgen en zo je sound anders(beter) maken. Op zich werkt de tremolo ook erg goed en is één van de betere uit z'n prijsklasse dankzij de roller saddles wat de concurerende merken in deze prijsklasse niet gebruiken.
De stemmechanieken zijn gewoon grover kopieen en werken dus ook goed.