PDA

View Full Version : Fender Blender



Tupelo
4 februari 2006, 16:09
Yeehahh, mijn Fender Blender -die ik met te weinig geld en een dronken kop op internet besteld heb zonder ooit geprobeerd te hebben :o- is binnen.

Ben nu toch wel benieuwd. :p Morgen eens aan mijn Vox hangen hopen dat er een beetje chemie is tussen die 2.

bram123
4 februari 2006, 16:10
haha die dingen schijnen vet compromisloos te zijn.

Tupelo
4 februari 2006, 16:12
Ik vermoed ook dat dat hetgeen is dat mij in dronken stemming heeft verleidt. :D

Robbert
4 februari 2006, 17:29
Ze zijn nog best mild in te stellen hoor, ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

Tupelo
4 februari 2006, 18:21
Ik heb wel een boekje met presets erbij gekregen. Ga er morgen mee aan de slag. Maar als je wat tips hebt, graag! :)

Joey Handsome
4 februari 2006, 19:38
mmmm... daar zou ik graag eens wat soundclips van horen, misschien heb je de mogelijk er een paar in elkaar te draaien??

Tupelo
4 februari 2006, 19:41
Nee helaas niet... ik zou sowieso wel eens wat materiaal willen posten hier op gitaarnet, maar ik beschik niet over een POD of opnameapparaat. Zou een goede volgende investering zijn..

Robbert
4 februari 2006, 20:06
Ik heb wel een boekje met presets erbij gekregen. Ga er morgen mee aan de slag. Maar als je wat tips hebt, graag! :)

Niet op max instellen :D

Tone halverwege, licht aan je gitaar. Mixed is de balans tussen clean en effect, heb ik rond 8. Tussen volume en sustain kun je de hoeveelheid fuzz/octave instellen. Hoe meer sustain hoe meer octave.

Mike McCready
5 februari 2006, 14:11
mmmm... daar zou ik graag eens wat soundclips van horen, misschien heb je de mogelijk er een paar in elkaar te draaien??
Als je een indruk wilt krijgen van de Fender Blender moet je eens naar Nothing As It Seems van Pearl Jam luisteren...

Hendrix
5 februari 2006, 14:31
Waar heb je die Fender Blender besteld?

Tupelo
5 februari 2006, 19:59
Feedback. 184 euro incl. verzenden. Hebt geen creditcard nodig. Ze sturen ook onder rembours of n.a.v. een factuur.

@Robert > is zat mee mogelijk, maar ik moet er echt even de tijd voor nemen. Heb 'm nu over mijn clean kanaal gejaagd, toonregeling uit. Volgende keer wat milder instellen en over mijn topboost sturen, kijken wat dat oplevert. Ik vond het overigens juist leuk dat 'ie volledig over de top te krijgen is. Combinatie met de lipstick op mijn tele is ook erg leuk, zeker incl. blenden. Erg funky.

Lucluc
6 februari 2006, 11:39
Erg funky

Een Fender Blender funky :???:

Joey Handsome
6 februari 2006, 11:56
Feedback. 184 euro incl. verzenden. Hebt geen creditcard nodig. Ze sturen ook onder rembours of n.a.v. een factuur.




godsamme, ik dacht eerst dat je het over een vintage blender had, die zijn niet echt makkelijk te krijgen, maar die dingen worden nu dus gereissued, dat is niet zo mooi. Nu moet ik daar ook weer voor gaan sparen... :( Krijg je straks natuurlijk weer een eeuwige 'mijn originele jaren 70 blender klinkt beter dan de ri versie' discussie :)

Lucluc
6 februari 2006, 13:22
Ik ga binnenkort een Ampeg Scrambler bouwen en die schijnen vergelijkbaar te zijn met een Fender Blender. Ik heb in het verleden een oude Blender gehad, die ik helaas heb verkocht (voor erg veel geld).

Tupelo
6 februari 2006, 20:13
Een Fender Blender funky :???:

Echt waar! :) Lipstick heeft niet zoveel output & door niet teveel volume in draaien en wat hoge tonen te blenden klinkt het funky ja! :dance:

dano
22 juni 2006, 13:17
even een kickje, ik kan nergens op internet samples vinden van de fender blender. Weet iemand ze te vinden of kan misschien een stukje opnemen?

Misschien ook wat nummers waar de Fender Blender gebruikt wordt?

Lucluc
22 juni 2006, 13:29
http://www.musictoyz.com/guitar/pedals/fender.php

dano
22 juni 2006, 17:34
oeh tegek dankje

Pat85
22 juni 2006, 18:21
http://www.musiciansfriend.com/product/Fender-Fender-Blender-Custom-OctaveFuzz-Pedal-?sku=150350

daar staan ook wat samples....

ik vind het een superding...erg toffe sounds uit te halen, alleen gebruik ik em veel te weinig...wat ik dus erg zonde vind. Vind voor gewone fuzz de blender niet geschikt dus grijp ik terug naar mn muff.

zie sig

dano
22 juni 2006, 18:45
mmmm 180 bij feedback $149 op internet, wat gaat een tweedehands kosten?;)

Pat85
22 juni 2006, 22:12
hij is net 6 maanden oud, net de bon opgezocht toevallig...dus zeg 't maar wat ie volgens jou moet kosten...(pm maar als je interesse hebt..ik wil natuurlijk niet van te veel spam beticht worden :P)

dano
23 juni 2006, 00:28
mmm opt moment even neit veel geld te besteden maar wel geintresseerd. even kijken of ik mijn ts9 goed kan verkopen :)

up-guitarman
23 juni 2006, 01:17
Als je een indruk wilt krijgen van de Fender Blender moet je eens naar Nothing As It Seems van Pearl Jam luisteren...

Of bullet with butterfly wings van smashing pumpkins.
Lijkt me een vet ding !!!

peveo
23 juni 2006, 09:22
Linkje naar samples:

http://www.musictoyz.com/network/xstreamPlayer.php?loadID=fenderBlender5

Lucluc
23 juni 2006, 15:05
mmm opt moment even neit veel geld te besteden maar wel geintresseerd. even kijken of ik mijn ts9 goed kan verkopen :)

Misschien kan je er zelf een maken? Of anders een Ampeg Scrambler. Die is eenvoudiger en is een soortgelijk pedaal.

http://fuzzcentral.tripod.com/blender.html

http://fuzzcentral.tripod.com/scrambler.html

Tupelo
23 juni 2006, 15:27
Spammm!!! ;)

Pat85
23 juni 2006, 17:53
Spammm!!! ;)


hehe...ik was eerst ;) zag trouwens er een 2e blender op gitaarmarkt was, maar die is dus van jou?

Soulpower
10 juli 2008, 03:10
Ik wakker weer een oude topic weer op, na zoekfunctie gebruikt te hebben..

Ik gebruik zelf ook de fender blender.. een te gek pedaal.. echt een sound dat ik zocht.. een muur van geweld geluid etc..maar nu vraag ik me af na paar maanden of het geluid niet misschien iets strakker te krijgen is?

hebben mensen hier ervaring mee? waar ik bijvoorbeeld aan dacht een compresor ervoor?? Hij is al erg gecompressed.. of een eq? ik ga binnenkort naar feedback om het iig daar te proberen.

Ik gebruik een vox cc2 en fender blender.. en een turbo rat..

en de fender blender heeft een behoorlijke volumedrop.. t komt waarschijnlijk omdat ie zo gecompressed is.. weet iemand hier een mod voor? of een truuk om de volumedrop te compenseren.. als ik bijv clean tokkel.. dan barst ik los met de fender blender.. en dan moet die losbarsting groot voorstellen.. een muur van geweld enzo.. maar die drop verpest het erg wehhe..