PDA

View Full Version : nieuwe head of preamp+power amp



outside
4 februari 2006, 15:04
Ik heb wat opgezocht en als ik 200 euro kan vrijmaken (wat goed lukt) kan ik mijn versterker ugraden naar een veel betere! Voor mijn vox ad50vt kan ik 2e hands 250 euro krijgen + 200 euro= 450 euro = (met wat geluk) een tweedehands jcm 900 slx of dual reverb head. Dat is een mogelijkheid. Mss een andere head?

Ik kan ook mijn vox inruilen voor de tonelab, die kost nieuw wat minder dan de vox dus daar krijg ik mss nog €50 boven op en dan heb ik 250 euro voor een power amp... Welke power amp raden jullie dan aan?

AART
4 februari 2006, 15:11
wat voor muziek maak je, de SL-X zou ik alleen aanraden als je stevige rock/lichte metal maakt(metallica).

outside
4 februari 2006, 15:53
oeps vergeten te zeggen:)
ik speel met squier strat yn6... met JB in de bridge en speel vooral punkrock in de band maar ook een beetje vanalle andere dingen (vandaar dat ik graag valvetronix wil behouden). Het superlastige aan de jcm 900 slx is dat er geen clean bij is wa ik wel absoluut wil hebben. Mss dat ik bij een jcm wel nog een behringer v-amp zou bijkopen (een tonelab is dan te duur)

outside
5 februari 2006, 13:06
Ik denk er nu nog sterker aan om mijn vox ad50vt in te ruilen voor een tonelab en dan een power amp te kopen, ik d8 aan de marshall valvestate 8008 ?

Een vraagje over tonelab: is het mogelijk daar op 1 of andere manier (solderen is geen probleem) een kleinere footswitch op aan te sluiten ipv de vc4? Want ik heb zoiezo een footswitch nodig om tussen de presets te switchen en een tonelab + vc 4 is duurder en heeft minder functies dan een tonelab se.

Graag snelle hulp gevraagt voor als er intressante deals komen op ebay e.d. :d

vester86
5 februari 2006, 13:13
vergeet niet dat je behalve poweramp ook speakers nodig hebt.... kost ook nog wat, en dat vergeet je mee te nemen in je berekening.

waarom zou je geen actieve monitor(s) kopen, die geven het geluid uit je vox perfect weer, beter dan gitaarspeakers, zijn handelbaar en erg makkelijk op te zetten

outside
5 februari 2006, 14:40
vergeet niet dat je behalve poweramp ook speakers nodig hebt.... kost ook nog wat, en dat vergeet je mee te nemen in je berekening.

waarom zou je geen actieve monitor(s) kopen, die geven het geluid uit je vox perfect weer, beter dan gitaarspeakers, zijn handelbaar en erg makkelijk op te zetten

Speakers rekende ik er hier niet bij omdat ik die zoiezo al ging kopen, ik ga met mijn pa een cab maken waar ik dan 2 v30's in zou zetten die ik 2e hands wel zeker voor 120 euro kan vastkrijgen denk ik. Het hout e.d. van de cab betaalt mijn pa. Maar ik heb een bereking gemaakt van totale kostprijs als ik alles 2e hands koop (zijn dus wel schattingen):

Tonelab SE -> €350
Valvestate 8008 -> €150
2x Celestion v30 -> €120

Vox ad50vt -> €250

totaal -> €620 - €250 = €370

Actieve monitors zijn mss ook wel een goed idee maar als ik alles gewoon zo doe kan ik later gewoon een nieuwe preamp kopen als ik van moddeling af wil... Ik heb hier in de repitieruimte wel binnekort een stereo instalatie met 4x60watt rms (met als versterker een hele oude beomaster). We d8en die te gebruiken als microfooninstalatie (voorlopig gebruiken we brol van 2x30watt rms). Zou daar een tonelab ook goed op klinken?

outside
6 februari 2006, 20:33
http://www.music123.com/Eminence-Legend-Modeling-12-Guitar-Speaker-i90829.music

-> een gitaar speaker speciaal voor moddeling!!! Iemand ervaring mee? Zijn er nog zulke speakers op de markt?

Stitch
6 februari 2006, 20:35
SPAM: je mag mijn 8008 wel kopen voor E150,-

vester86
6 februari 2006, 23:06
das niet zo veel voor een 8008