PDA

View Full Version : rook in oefenruimtes



mAnoontje
4 februari 2006, 11:52
Ik zie bij duurdere buizentops tweedehands vaak staan 'alleen gebruikt in een
rookvrije ruimte'. Nu ben ik zelf van plan mijn buizentop naar de oefenruimte
mee te gaan sjouwen, maar de andere bandleden roken nogal veel,
is dit slecht voor de buizen en moeten ze maar buiten gaan roken of is
dit eigenlijk gewoon iets om onwetende mensen aan te smeren om sneller
hun top over te kopen? (Wil niet dat er iets met mijn top gebeurd)

Alvast bedankt, Jeroen

DarknessAwaits
4 februari 2006, 12:19
Hij gaat in ieder geval flink stinken, dat is ook al een reden voor eventuele latere kopers niet te kopen.

Nocki
4 februari 2006, 12:25
Ja precies!

ik heb ooit een mooie top en cab gehad die helemaal bruin waren van de rook! moet je weer flink poetsen om het toonbaar te krijgen! vooral met een creme top! :-)

en hij gaat stinken. dus idd iets waarmee mensen aangeven hoe voorzichtig ze zijn geweest met de top!

NOcki

mAnoontje
4 februari 2006, 12:45
Het is dus enkel uiterlijk/stank dat eraan kan lijden? Geen enkel probleem
met het geluid?

robzilla
4 februari 2006, 12:49
Het is dus enkel uiterlijk/stank dat eraan kan lijden? Geen enkel probleem
met het geluid?

ja,

kijk, mij kan het niks schelen of er gerookt is rond dat ding. ik gebruik versterkers voor gigs. het is natuurlijk andere koek als je hem in de studio gebruikt, dan is een stinkend ding niks.

die smoke-free advertenties zie je vooral bij high-end mengtafels en dergelijke, kijk maar eens op ebay..

morris
4 februari 2006, 13:00
Uiteindelijk zorgt rook voor aanslag, niet alleen op je longen, maar ook op gevoelige electronica delen. Het stinkt en ziet niet uit. Ik hoef niks waar bij gerookt is.

Morris

StereoX
4 februari 2006, 13:04
Uiteindelijk zorgt rook voor aanslag, niet alleen op je longen, maar ook op gevoelige electronica delen. Het stinkt en ziet niet uit. Ik hoef niks waar bij gerookt is.


zei philip morris.............

(sorry ik kon het niet laten)

Harry
4 februari 2006, 13:46
ik kom zelf niet eens in oefenruimtes waar (stevig) gerookt wordt, dus mijn spullen ook niet. Even een peuk opsteken bij de deur maakt me niet uit, maar ik kom er wel voor mijn plezier.

morris
4 februari 2006, 13:46
zei philip morris.............

(sorry ik kon het niet laten)

hehehe, en ik rook ook nog af en toe, kun je nagaan...

Morris

Baker
4 februari 2006, 15:52
wat een gezeik zeg,

is dat nou rock 'n roll tegenwoordig?
rookvrije oefenruimtes en versterkers die niet met rook in aanraking mogen komen?

Moet je bij, ik noem maar iemand, slash over beginnen.
Zie je het voor je?

Man, ik weet ook wel dat roken ongezond is, daarom rook ik ook niet veel meer. Het mag ook bijna nergens meer, en het zal ook wel niet lang meer duren voordat je in kroegen ook niet meer mag roken.

Een van de weinige plekken waar ik dan dus lekker van een peukie kan genieten is en blijft wat mij betreft:

DE OEFENRUIMTE!

Niks zo lekker als paffen in het oefenhol!!!!!!!

Eko
4 februari 2006, 16:03
Het zal mij een biet interesseren of een bak gebruikt is bij een rokerig hol of niet. Ik heb liever een zeer veel gebruikte amp dan een die alleen de slaapkamer heeft gezien. Schoonmaken doe ik toch wel. Veel gebruikt wil zeggen dat hij goed is. En de moeite waard dus.

Harry
4 februari 2006, 17:26
wat een gezeik zeg,

is dat nou rock 'n roll tegenwoordig?
rookvrije oefenruimtes en versterkers die niet met rook in aanraking mogen komen?

Moet je bij, ik noem maar iemand, slash over beginnen.
Zie je het voor je?

Man, ik weet ook wel dat roken ongezond is, daarom rook ik ook niet veel meer. Het mag ook bijna nergens meer, en het zal ook wel niet lang meer duren voordat je in kroegen ook niet meer mag roken.

Een van de weinige plekken waar ik dan dus lekker van een peukie kan genieten is en blijft wat mij betreft:

DE OEFENRUIMTE!

Niks zo lekker als paffen in het oefenhol!!!!!!!

is goed joh, ik was toch al niet van plan om met jou een band te beginnen

andy
4 februari 2006, 17:37
De oefenruimte staat bij ons altijd blauw, met name door de sigaren van de drummer.
Peuk, pot bier er bij, af en toe een leuke chick die komt kijken, rock n roll. :rockon:

sunday violence
4 februari 2006, 19:26
precies, bij harry is de rock n roll ver te zoeken heb ik alweer door

Harry
4 februari 2006, 22:29
geen wonder dat de rock'n roll stervende is met lui als jullie.

Thijssie
4 februari 2006, 22:44
geen wonder dat de rock'n roll stervende is met lui als jullie.

"Nice boy, don't play rock 'n Roll"

Guns&Roses

1959SLP
4 februari 2006, 22:50
is nichtenrock niet zo ontstaan?

andy
4 februari 2006, 23:08
"Nice boy, don't play rock 'n Roll"

Guns&Roses

Zullen we daar maar Rose Tattoo van maken?
Ze zijn al wat ouder, maar of je ze graag in een donker steegje wil tegenkomen???

http://www.workhardpr.com/Archive/Rose%20Tattoo/rosetattoo.jpg

Han S
5 februari 2006, 00:33
Ik zou meer zorgen hebben om mijn longen dan om de versterker.

Inderdaad komt overal aanslag op en dat is funest voor potmeters en andere contacten. Een beetje studio mengtafel heeft een paar duizend potmeters en schakelaartjes, dus dat daar niet mag worden gerookt ligt voor de hand.

Sommige microfoons hebben een membraan van een duizendste milimeter dik, als daar genoeg rook overheen gaat is hij tien keer zo dik geworden, dus ook in de opnameruimte geen rook.

Maar in een oefenhok? Ik zou geen rook willen maar alleen om mijn gezondheid.

Rudy Carell heeft ook zijn hele leven gerookt en we weten het resultaat nu.

bat
5 februari 2006, 14:37
In de oefenruimte wordt bij ons niet gerookt. Het kan nog zo rock&roll zijn, ik ben er inderdaad wel voor mijn plezier bezig. En dat betekent dat ik niet halverwege met pijn in mijn keel en mijn hoofd wil staan spelen.

Wat die versterkers betreft: ik wil zo'n stinkend ding niet in mijn huis. Ergens anders maakt het mij iets minder uit. Als ie maar goed is.

jon-ass
5 februari 2006, 20:28
"Nice boy, don't play rock 'n Roll"

Guns&Roses

Het is "nice boys..";) hehe...

overigens, , over die rook:), kan me geen optreden zonder rook inbeelden, hoort er gewoon bij, als je da niet kan hebben, blijf dan lekker thuis op je eentje spelen. hoort er gewoon bij,.."long live rook 'n roll!!!"
Als je ziet wat al die doorrookte versterkers binnenkrijgen op tours en gewoon door veel op te treden, zal het de klank niet veel doen...en dan nog, spelen is de boodschap, het geluid komt niet alleen uit je amp dacht ik;)

Scali
5 februari 2006, 20:33
Volgens mij maakt het voor de elektronica niks uit.
Maar misschien dat ze ermee bedoelen dat je geen vieze vergeelde versterker koopt, met een dikke laag kleverige nicotine erop. Hoewel dat voor sommigen ook juist weer een pluspunt is, verhoogt het relic-gehalte etc.

vinni
5 februari 2006, 20:41
"Rookvrije ruimte....."....

Bah....
Typisch voorbeeld van de doorgeslagen nichterige calvinistische spruitjeslucht.

Daarnaast weet ik heel zeker dat versterkers die jaren doorbrengen op rokerige podia meer vintage klinken dan de RVR-versterkers.....zeker weten! :seriousf:

Vinni

Han S
5 februari 2006, 20:49
Volgens mij maakt het voor de elektronica niks uit.
Maar misschien dat ze ermee bedoelen dat je geen vieze vergeelde versterker koopt, met een dikke laag kleverige nicotine erop. Hoewel dat voor sommigen ook juist weer een pluspunt is, verhoogt het relic-gehalte etc.

Potmeters, schakelaars, buisvoeten en dergelijke zijn niet luchtdicht en worden inwendig net zo goor bruin als de buitenkant. Nu valt het met een gitaarversterker wel me om het een en ander te vervangen, maar bij een mengpaneel word je al snel minder vrolijk.

Scali
5 februari 2006, 20:52
Potmeters, schakelaars, buisvoeten en dergelijke zijn niet luchtdicht en worden inwendig net zo goor bruin als de buitenkant. Nu valt het met een gitaarversterker wel me om het een en ander te vervangen, maar bij een mengpaneel word je al snel minder vrolijk.

Ja ach, maar als het geen rook/nicotine is, dan is het wel stof dat erin komt.

Joey Handsome
5 februari 2006, 21:20
lijkt me toch jammer, een versterker die wel tegen een tour kan, maar niet tegen rook :roll:, ik heb mijn versterker een hele tijd in een flink doorgerookte ruimte gebruikt, nu staat hij weer in een fris kamertje, maar zeggen dat ie door die rook is gaan stinken kan ik niet zeggen, ook zal je er wel wat voor nodig hebben om hem geel te krijgen (de meeste versterkers zijn trouwens zwart) Elke keer dat je gigt wordt er zowieso ook als een malle gerookt, lekker boeiend...

Basseytje
7 februari 2006, 23:03
Man, ik weet ook wel dat roken ongezond is, daarom rook ik ook niet veel meer. Het mag ook bijna nergens meer, en het zal ook wel niet lang meer duren voordat je in kroegen ook niet meer mag roken.

hey hey hey

overdrijven is ook een vak. die kroeg blijft een rookruimte hoor anders krijgen ze problemen

pol
7 februari 2006, 23:46
Ik zou het prima vinden dat er een rookverbod in kroegen komt, dat iemand anders zijn longen verpest moet die zelf weten, daarom hoef ik niet gedwongen in iemand anders rook te gaan staan.

hoofd
7 februari 2006, 23:57
Ik zou het prima vinden dat er een rookverbod in kroegen komt, dat iemand anders zijn longen verpest moet die zelf weten, daarom hoef ik niet gedwongen in iemand anders rook te gaan staan.

Ik zou het prima vinden als alle anti-rook fundamentalisten uit het uitgaansleven weg blijven...ook al doe ik het zelf niet aan een stuk door, roken hoort erbij! Waar bij? Overal bij!

In een kroeg zou ik me eerder druk maken over een glas bier dat over me amp kan donderen dan een nicotine-aanslag. In de oefenruimte vind ik een peuk ook best, alleen heeft de drummer er wat op tegen...dus die wordt er binnekort uitgekickt.

Cris
8 februari 2006, 00:00
Al dat gezeur over roken. tig jaar geleden dacht iedereen nog dat roken gezond was, en nu loopt iedereen opeens te mekkeren. Ben zelf gestopt met roken een aantal jaar terug. Maar mij zal je er echt niet over zeuren als iemand een peuk opsteekt.

Maar roken is alleen slecht voor mensen, niet voor versterkers. :P

pol
8 februari 2006, 13:04
Is dat ook al een reden om een drummer eruit te kicken ? Zwak dat je niet even rekening kunt houden met iemand anders.

dejohan
8 februari 2006, 16:08
Ik mag roken in de buurt van m'n amp, geen probleem, sterker nog, hij rookt af en toe zelf!

Baker
8 februari 2006, 18:15
Ik zou het prima vinden dat er een rookverbod in kroegen komt, dat iemand anders zijn longen verpest moet die zelf weten, daarom hoef ik niet gedwongen in iemand anders rook te gaan staan.


volgens mij ben je sowieso geen bartype. of wel?

Oude Drummer
9 februari 2006, 10:29
Er zijn ook mensen die absoluut niet tegen rook kunnen! Als er naast mij iemand een peuk opsteekt gaat er een schakelaar in m'n hoofd om en heb ik de hele avond koppijn! En na een kwartier in een kroeg heb ik het 3 dagen benauwd. Door al die gezellige rokers kan ik al 8 jaar niet meer uit, ook niet naar concerten, al wil ik dat nog zo graag! @%$@%$%*

marc_o
9 februari 2006, 10:41
Wees en Bink: Rook en Drink!

marc_o
9 februari 2006, 10:43
Er zijn ook mensen die absoluut niet tegen rook kunnen! Als er naast mij iemand een peuk opsteekt gaat er een schakelaar in m'n hoofd om en heb ik de hele avond koppijn! En na een kwartier in een kroeg heb ik het 3 dagen benauwd. Door al die gezellige rokers kan ik al 8 jaar niet meer uit, ook niet naar concerten, al wil ik dat nog zo graag! @%$@%$%*


Zet gezellig een gasmasker op.

-=Rob=-
9 februari 2006, 10:56
En ik had nog wel de illusie dat onder muzikanten alles nog lekker 'easy-going' was! De anti-rook lobby begint zo langzamerhand extremistische vormen aan te nemen, en we weten allemaal waar dat toe leidt...ook ongezond. En ik kan niet tegen zeikerds, maar zal me dus ook aan moeten passen als ik in een kroeg ben.

In ons oefenhok wordt gelukkig gerookt en gedronken. En gescholden, gelachen, geblowed maar vooral gerocked!

Dick Wolkendeck
9 februari 2006, 11:17
lijkt me toch jammer, een versterker die wel tegen een tour kan, maar niet tegen rook :roll:, ik heb mijn versterker een hele tijd in een flink doorgerookte ruimte gebruikt, nu staat hij weer in een fris kamertje, maar zeggen dat ie door die rook is gaan stinken kan ik niet zeggen, ook zal je er wel wat voor nodig hebben om hem geel te krijgen (de meeste versterkers zijn trouwens zwart) Elke keer dat je gigt wordt er zowieso ook als een malle gerookt, lekker boeiend...

+1

Juist. De vraag ging trouwens over de versterker, niet over de longen, :D.

dejohan
9 februari 2006, 11:35
Wees en Bink: Rook en Drink!

Een echte vent drinkt en een echte vent stinkt!

Baker
9 februari 2006, 18:18
Er zijn ook mensen die absoluut niet tegen rook kunnen! Als er naast mij iemand een peuk opsteekt gaat er een schakelaar in m'n hoofd om en heb ik de hele avond koppijn!

Lijkt me puur psychisch

Dude
9 februari 2006, 18:48
mensen mensen mensen.....


laat iedereen toch zn gang gaan...

ik rook, dus ben misschien bevooroordeeld maar vind echt niet dat roken verboden moet worden in kroegen. Wat een bullshit is dat, in openbare gebouwen is het prima ! ben ik voor, maar ik kroegen, kom op zeg

Harry
9 februari 2006, 21:38
En ik had nog wel de illusie dat onder muzikanten alles nog lekker 'easy-going' was! De anti-rook lobby begint zo langzamerhand extremistische vormen aan te nemen, en we weten allemaal waar dat toe leidt...ook ongezond. En ik kan niet tegen zeikerds, maar zal me dus ook aan moeten passen als ik in een kroeg ben.

In ons oefenhok wordt gelukkig gerookt en gedronken. En gescholden, gelachen, geblowed maar vooral gerocked!



erg raar dat mensen rock koppelen aan het inhaleren van rommel.

JoostBaksteen
9 februari 2006, 21:51
Avondje, laten luchten, deo erop spuiten en hij ruikt weer als nieuw (y)

hoofd
9 februari 2006, 22:15
erg raar dat mensen rock koppelen aan het inhaleren van rommel.

Rock...rook....het scheelt maar 1 letter, of eigenlijk, maar een kwart cirkel.

Thijssie
9 februari 2006, 22:45
erg raar dat mensen rock koppelen aan het inhaleren van rommel.

Ach welnee, het ultieme rockgevoel is met suizende oren omdat je marshall te hard stond zonder oordoppen, te veel zuipen, roken en wijven neuken waar je de volgende dag spijt van hebt.

En als je dat niet (meer) leuk vind, ben je gewoon te oud ;-)))

MazeMouse
10 februari 2006, 08:20
Lijkt me puur psychisch
Voor hem misschien wel, voor mij is het helaas keiharde realiteit...
Lang leve de nicotine allergie :( (en dat terwijl het me verder niks kan intereseren of iemand zich het graf in rookt of niet)

Geronimo
10 februari 2006, 18:57
Ja ach, maar als het geen rook/nicotine is, dan is het wel stof dat erin komt.

Het is trouwens de teer die kleverig en ranzig is, van nicotine raakt ie hooguit verslaafd....

Maar wat een onzin-topic weer, als het idd geen rook is is het wel andere bende in de lucht die je potmeters vernachelen. Dan moet je maar gewoon sealed pots gebruiken.

Ik heb trouwens tien jaar gerookt, ben blij dat ik er vanaf ben. Gore bende.

gnocci
26 april 2006, 00:27
Nu even serieus,
de vraag was of het slecht is voor je geliefde AMP om in een ruimte te staan waar gerookt wordt.
Antwoord: Ja altijd en voor elk electronisch apparaat ! rook komt overal; in de potmeters, in het rubber van de speakers, in alles. en het gaat dan tegenwerken als weerstand in het electronische circuit. dus je apparatuur gaat eerder kapot.

Je moet alleen best lang of intens roken voordat je er echt iets van merkt en een versterker is er niet bijzonder gevoelig voor.

In mijn huiskamer studio heb ik een hekel aan rook. Maar we roken wel gematigd en met ventilatie. en niet in de buurt van een condensator microfoon. willen we meer roken gaan we even naar buiten of naar de keuken.

rookschade zien ?
http://www.geocities.com/gnoccie/mp3/fendrbruin.jpg
deze heeft bij een roker aan de muur gehangen, het is nu een soort gerookte forel en zo klinkt hij dus ook
dit was de originele kleur.
http://www.geocities.com/gnoccie/mp3/fendrkleur.jpg
Het is een Fender strat anniversary '79 usa. Hij is nu van mij maar ik moet een hoop doen voordat hij weer speelt. dit doet rook dus in grote en kleine mate in elk stuk electronica. punt uit.

Oude Drummer
26 april 2006, 23:33
Dus het is slecht voor je gitaar? Maar een medemens die er niet tegenkan is niet goed bij zijn hoofd?

Harry
27 april 2006, 09:09
ja, 's mens hersenen kunnen rare kronkels maken.

thijs88
27 april 2006, 09:28
Ik vind wel dat je mag roken in een oefenruimte, waarom niet. Als echter één van de bandleden er last van heeft moet je daar wel rekening mee houden.

De rookschade bij een versterker valt wel mee, maar je kan het niet vergelijken met stof zoals in 1 van de eerdere posts werd gedaan, je versterker gaat zeker sneller kapot.

Dude
27 april 2006, 10:07
Mjah ik begrijp waarom de rokers tegenover de niet rokers staan...

mijn situatie,

ik woon nu 9 weken samen, daarvoor rookte ik in mn eigen flatje lekker door. Pakje per dag ongeveer, mijn huis stonk dus ontzettend. Nu rook ik niet meer in huis en mijn huis ruikt dus lekker fris, als ik savonds na mn avond dienst thuis kom ruikt het niet meer zo bedompt en muffig. Voor mij reden genoeg om nooit meer in huis te roken.

Daarnaast rook ik nu een stuk minder, als ik vrij ben en een dagje thuis rook ik 2 a 3 peukjes in de tuin, als ik werk een stuk of 10.

Maar goed, waar gaat het heen, in mijn studio staan al mn gitaarspullen, en dat hok ruikt dus echt naar kroeg, er pleurt nog wel eens een pot bier over mn pedalen / kabels heen dus die laat ik al standaard in de koffers zitten. Mn versterkers stinken ook naar de rook, en dat hok dus ook. Dus flink ventileren maar, en toch na elke gig alles effe met een vochtig doekje afnemen....


Ach ja, en toch vind ik nog steeds dat dr niks boven een peukie gaat tijdens het spelen. In de pauze of lekker tijdens het spelen zelf, peukie in je kop, ofin de kop van je gitaar.


http://www.bonkrock.nl/photogallery/photo6419/IMG_0269.jpg

Geronimo
27 april 2006, 10:18
Stop er dan toch mee joh, je heb er niks aan. Kost dik geld en je krijgt er kanker van. Ik heb tien jaar gerookt, vanaf mijn 13e ofzo, was zwaar verslaafd en ik ben twee jaar geleden gestopt. Ontwenning heeft efkes een paar maanden geduurt maar ik ben er superblij mee. Als ik het kan kan iedereen het.

Dude
27 april 2006, 10:29
ja joh ik bouw rustig af,

vind het heerlijk om na het eten een peukie op te steken.

En hoe cliche matig ook, mijn werk is stress, ik wordt zoals velen weten vaak op mn bek geslagen haha en dan effe een ontstress peukie is lekker,

Geronimo
27 april 2006, 10:37
ja joh ik bouw rustig af,

vind het heerlijk om na het eten een peukie op te steken.

En hoe cliche matig ook, mijn werk is stress, ik wordt zoals velen weten vaak op mn bek geslagen haha en dan effe een ontstress peukie is lekker,

Dude ik weet het! Ik weet zeker dat als ik nu een peukie neem, ik gelijk weer de lul ben. Het is ook superlekker! Maar het is ook ranzig en duur. Ik heb ook een stressbaan en gelukkig heb ik mijn peukie daar niet meer voor nodig. Jammer wel dat ik er nu met het mooie weer een beetje voor aap bijsta met m'n bakkie. Dan mis ik het wel. (Ik zit namelijk uren achtereen in een donker hok) En afbouwen werkte bij mij niet, dat schijtboek van Allen Carr is ook echt BS, ik had na vijf minuten alweer trek in een sigaretje. Volgens mij is Cold Turkey de beste manier.
En wat voor werk doe je dan? Ben je politieagent? Of Parkeercontroleur?

petpas
27 april 2006, 10:52
Ik ben zelf roker geweest en heb 17 jaar gerookt. Ben gelukkig sinds 1,5 jaar gestopt en heb er geen behoefte meer aan.

Ik vindt dat als er ook maar 1 lid van de band niet rookt er niet gerookt mag worden in de oefenruimte. Dan maar af en toe 5 minuutjes pauze.

Firebird
27 april 2006, 10:58
rookschade zien ?
http://www.geocities.com/gnoccie/mp3/fendrbruin.jpg
deze heeft bij een roker aan de muur gehangen, het is nu een soort gerookte forel en zo klinkt hij dus ook
dit was de originele kleur.
http://www.geocities.com/gnoccie/mp3/fendrkleur.jpg
Het is een Fender strat anniversary '79 usa. Hij is nu van mij maar ik moet een hoop doen voordat hij weer speelt. dit doet rook dus in grote en kleine mate in elk stuk electronica. punt uit.

Weet je zeker dat dat door het roken komt? Is het geen afwijkende kleur van Fender ofzo? Om er echt zeker van te zijn, kun je volgens mij het beste even je slagplaat losschroeven... als het ooit een witte fender was, zou het onder de slagplaat sneeuwwit moeten zijn...

Dude
27 april 2006, 11:02
En wat voor werk doe je dan? Ben je politieagent? Of Parkeercontroleur?

haha nee hoor, ik werk op een SGEVG behandel groep, sgevg is sterk gedrags gestoord ernstig verstandelijk gehandicapt.
Er zijn er trouwens weinig in mijn team die niet roken, er is een periode geweest dat iedereen rookte.

Dude
27 april 2006, 11:03
Weet je zeker dat dat door het roken komt? Is het geen afwijkende kleur van Fender ofzo? Om er echt zeker van te zijn, kun je volgens mij het beste even je slagplaat losschroeven... als het ooit een witte fender was, zou het onder de slagplaat sneeuwwit moeten zijn...

ik had in het andere topic ook al mijn twijfels,

daar werd ook ge oppert dat er ook een gelige was uitgebracht,

ik kan me namelijk niet voorstellen dat een gitaar in 20 jaar tijd zo verkleurt.. dat kan gewoon haast niet

thijs88
27 april 2006, 12:38
ik had in het andere topic ook al mijn twijfels,

daar werd ook ge oppert dat er ook een gelige was uitgebracht,

ik kan me namelijk niet voorstellen dat een gitaar in 20 jaar tijd zo verkleurt.. dat kan gewoon haast niet

Heb je nog nooit wit behang bij kettingrokers gezien? ;)
Ik las ergens dat die fender boven de bank hing, en dat de eigenaar hard doorrookte, dan kan hij wel erg verkleuren denk ik.

(De hals ziet er alleen nog zo schoon uit, dat is wel raar.)

Dude
27 april 2006, 12:58
ja joh, dit is niet de zilvere uitvoering maar die van daarvoor, geel oid.

hardus
27 april 2006, 21:25
Die '79 Anniversary strats zijn allemaal verkleurd, de een wat meer dan de ander. Die kleur was gewoon niet uv-bestendig. Dat roken zal niet veel gescheeld hebben.

Sicky61
30 april 2006, 17:48
zelden zo'n achterlijk zinloos gezwam gelezen als dit topic.....ga dan rukken of zo!

DarknessAwaits
30 april 2006, 20:34
zelden zo'n achterlijk zinloos gezwam gelezen als dit topic.....ga dan rukken of zo!

Toe aan een sigaret zeker?

Sicky61
1 mei 2006, 10:06
Toe aan een sigaret zeker?
ja,vast.
Maar eerst m'n gear met een sopje afnemen.
Wat kan ik daar het best voor gebruiken?

Rutger
1 mei 2006, 10:08
een schuursponsje

je gear moet toch gewoon naar de kroeg stinken! bier, rook en zweet, dan wordt r tenminste mee geleefd! :)

Sicky61
1 mei 2006, 17:10
das net zo'n dom gelul.......het idee alleen al,dat er een gedachte opkomt over de geur en kleur van je amp???
Dan ben je,mijns inziens,de weg al aardig kwijt aan het raken.
Net zoiets als een beflapje....waanzin!

PeeVee
1 mei 2006, 17:49
hoef ik niet gedwongen in iemand anders rook te gaan staan.
Hoezo "gedwongen"? Wie dwingt jou om die kroeg in te gaan en daar te blijven staan dan?

pol
1 mei 2006, 18:49
ja, en mij thuis opsluiten en nooit naar optredens gaan kijken zeker, wat is dat voor een domme opmerking, elke niet roker die op café gaat word gedwongen om passief mee te roken, je kunt er niet buiten.

Nuja, als er genoeg verluchting is zou het nog gaan, maar dit is de meeste café niet het geval.

Dat rookverbod mag er van mij dadelijk komen, en het horecapersoneel zal hierover ook niet klagen.

PeeVee
2 mei 2006, 12:02
ja, en mij thuis opsluiten en nooit naar optredens gaan kijken zeker
Dat zijn jouw woorden. Wat ik zeg is simpel, niemand dwingt jou om in de rook te gaan staan maar dat is wél wat jij beweert en daar reageer ik op. Je dramatissert de zaak onnodig. Jij wilt ZELF graag een optreden bijwonen en jij bepaald ZELF wat je daar wel/niet voor over hebt en of je al dan niet accoord gaat met de voorwaarden/omstandigheden van het optreden.

Als je een buitenconcert bijwoont en het regent wordt je ook niet 'gedwongen' om in de regen te staan, daar kies je zelf voor. Tijdens het bijwonen van een voetbalwedstrijd wordt je ook niet 'gedwongen' om tussen de schreeuwende supporters te zitten, Het is een keuze die je zelf maakt.


Dat rookverbod mag er van mij dadelijk komen, en het horecapersoneel zal hierover ook niet klagen.
Dat lijkt me pas een domme (kortzichtige) opmerking. ALS zo'n verbod er komt, vraag ik me ten zeerste af of er uberhaubt nog toekomst is voor (concerten in) horecagelegenheden. Denk eens na; je gooit je eigen ruiten in. Ik zie de oplossing in goede luchtverversing en maatregelen tot beperking van overlast, dat is redelijk en werkbaar. Als het criterium is "maar het blijft stinken", dan weet ik er ook nog wel een paar, er zijn wel meer gelegenheden waar het stinkt (en mensen die stinken, al dan niet bewust) zonder dat er gerookt wordt.

Dirk_Hendrik
2 mei 2006, 12:41
ik had in het andere topic ook al mijn twijfels,

daar werd ook ge oppert dat er ook een gelige was uitgebracht,

ik kan me namelijk niet voorstellen dat een gitaar in 20 jaar tijd zo verkleurt.. dat kan gewoon haast niet

Ik wel.
De invloed van zonlicht op hout en lak is veel heftiger dan die van rook.

Orpheo
2 mei 2006, 12:43
Dat lijkt me pas een domme (kortzichtige) opmerking. ALS zo'n verbod er komt, vraag ik me ten zeerste af of er uberhaubt nog toekomst is voor (concerten in) horecagelegenheden. Denk eens na; je gooit je eigen ruiten in. Ik zie de oplossing in goede luchtverversing en maatregelen tot beperking van overlast, dat is redelijk en werkbaar. Als het criterium is "maar het blijft stinken", dan weet ik er ook nog wel een paar, er zijn wel meer gelegenheden waar het stinkt (en mensen die stinken, al dan niet bewust) zonder dat er gerookt wordt.

in ierland, australie, en volgens mij ook de UK en USA is er een rookverbod in de horeca, men dacht dat daar de horeca zou instorten, maar nee dus. men gaat nog steeds naar de horeca. tis maar 30% van de bevolking die rookt hoor, nog niet eens volgens mij.

treblemaster
2 mei 2006, 12:54
Dat zijn jouw woorden. Wat ik zeg is simpel, niemand dwingt jou om in de rook te gaan staan maar dat is wél wat jij beweert en daar reageer ik op. Je dramatissert de zaak onnodig. Jij wilt ZELF graag een optreden bijwonen en jij bepaald ZELF wat je daar wel/niet voor over hebt en of je al dan niet accoord gaat met de voorwaarden/omstandigheden van het optreden.

Als je een buitenconcert bijwoont en het regent wordt je ook niet 'gedwongen' om in de regen te staan, daar kies je zelf voor. Tijdens het bijwonen van een voetbalwedstrijd wordt je ook niet 'gedwongen' om tussen de schreeuwende supporters te zitten, Het is een keuze die je zelf maakt.

Sorry maar dat is net zoiets als zeggen tegen een vrouw die met een kort rokje op straat loopt dat ze erom vraagt om verkracht te worden.
Roken, schreeuwende supporters dat valt allemaal onder asociaal gedrag. Moet je dat zomaar voor lief nemen? Daar komt het eigenlijk op neer........'ik gedraag me lekker asociaal en leer daar maar mooi mee leven'. Moet je dan maar thuis blijven omdat een paar mensen zonodig een sigaret moeten opsteken?

Ik zeg laat rokers maar extra ziektekostenverzekering betalen, dan is het snel voorbij. Ik moet ook extra betalen omdat ik aan een 'risisco' sport doe, dus mensen die bewust hun gezondheid verneuken moeten ook maar zelf betalen.

Harry
2 mei 2006, 12:55
Dat zijn jouw woorden. Wat ik zeg is simpel, niemand dwingt jou om in de rook te gaan staan maar dat is wél wat jij beweert en daar reageer ik op. Je dramatissert de zaak onnodig. Jij wilt ZELF graag een optreden bijwonen en jij bepaald ZELF wat je daar wel/niet voor over hebt en of je al dan niet accoord gaat met de voorwaarden/omstandigheden van het optreden.

Als je een buitenconcert bijwoont en het regent wordt je ook niet 'gedwongen' om in de regen te staan, daar kies je zelf voor. Tijdens het bijwonen van een voetbalwedstrijd wordt je ook niet 'gedwongen' om tussen de schreeuwende supporters te zitten, Het is een keuze die je zelf maakt.


Dat lijkt me pas een domme (kortzichtige) opmerking. ALS zo'n verbod er komt, vraag ik me ten zeerste af of er uberhaubt nog toekomst is voor (concerten in) horecagelegenheden. Denk eens na; je gooit je eigen ruiten in. Ik zie de oplossing in goede luchtverversing en maatregelen tot beperking van overlast, dat is redelijk en werkbaar. Als het criterium is "maar het blijft stinken", dan weet ik er ook nog wel een paar, er zijn wel meer gelegenheden waar het stinkt (en mensen die stinken, al dan niet bewust) zonder dat er gerookt wordt.

wat een geleuter. Over kortzichtig gesproken.

AART
2 mei 2006, 12:58
ik rook niet, maar ben tegen verbod in horeca, gaat de sfeer verloren, en zo erg is het ook weer niet.

Wicked Willy
2 mei 2006, 13:15
Dit is meer een discussie in offtopic, maar goed ik draag toch even mijn steentje bij:

Ik ben zo asmatisch als de pest en kies er niet voor om in de rook te gaan staan (het wordt mij opgedrongen door een minderheid van de bevolking, die mij letterlijk staan te vergiftigen). Mijn café/horeca bezoek gaat altijd gepaard met stevige benauwdheid, constante hoestbuien etc. Als ik daar medicijnen voor wil gebruiken betekend dat dat ik geen alcohol kan drinken, ook een dikke streep door de rekening dus. Roken verbieden in de horeca etc. is voor veel astma en cara patienten letterlijk een verademing, kan ik eens een avondje stappen zonder dat ik de hele avond loop te hoesten en te proesten. In een restaurant vind ik het helemaal smerig, zit ik lekker te eten steekt er naast me iemand een sigaret/sigaar op, mmmmmmmmmm eet smakelijk!

Als je ziet hoe het beleid in de VS etc is (niet dat de VS verder een geweldig voorbeeld is), daar gaan mensen ook nog volop uit. Een sigaret is niet 'gezellig' (net als een biertje trouwens), dus mag wat mij betreft uit de horeca verdwijnen (stapsgewijs dat wel). En een pakje sigarette mag wat mij betreft ook €10 gaan kosten.

pol
2 mei 2006, 13:26
Ik zie niet in wat roken op café met sfeer te maken heeft. Nogal leuke sfeer als je ogen beginnen te prikken.
Wiet roken op café mag hier in Belgie ook niet, daarom gaat iedereen gewoon buiten staan, als dit kan met joints kan dat met gewone sigaretten ook.

Kim Wilson
2 mei 2006, 13:34
Wel jammer dat hier altijd zo'n ruzie over ontstaat. Waarom staan nu plotseling alle niet-rokers op hun achterste poten? Terwijl het al jaren niet anders is geweest. Er komen steeds meer mensen in Nederland, en in plaats van dat we wat meer verdraagzaam worden, gebeurt het tegenovergestelde. Als er iemand iets doet wat jou niet past, moet er tegenwoordig direct over geklaagd worden. Op deze manier staat ons nog wat te wachten...

Magic Bean
2 mei 2006, 13:45
Ik vind het wel logisch als rokers meer ziektekosten moeten betalen. Ik heb de effecten gezien in een lijk van iemand die gerookt heeft en als ze die persoon op de A2 hadden begraven hoeven ze daar 2 jaar niets aan het asfalt te doen. Roken is kut voor je lichaam en als je daar voor kiest moet je ook maar meer betalen. Gewoon logische redenering.
Een rode auto heeft tenslotte ook hogere verzekeringskosten dan een andere kleur auto, gewoon omdat die meer risico lopen.

Het maakt mij verder geen bal uit of er gerookt wordt in de horeca of niet, als het maar sociaal gebeurd. Mensen die er last van hebben kunnen rustig ergens anders gaan staan en hetzelfde geld voor de rokers zelf.

Kim Wilson
2 mei 2006, 13:58
Dat rokers meer premie betalen voor hun ziektekostenverzekering vind ik ook logisch, maar waar heb je dat van die auto's gehoord? Laat me raden, bij die louche zaak bij jou op de hoek, en jij hebt een rode auto?

Harry
2 mei 2006, 14:11
kom op Kim, het wordt tijd dat jij ook eens gaat stoppen. Je wordt er zelfs chagrijnig van......

Kim Wilson
2 mei 2006, 14:14
Ik ben 3 jaar geleden gestopt. ;)

marc_o
2 mei 2006, 14:22
Dat rokers meer premie moeten betalen vind ik complete onzin, en de reden is dat iedereen wel iets heeft.
Oh, uw oma is gestorven aan borstkanker? Nou mevrouwtje dan mag u meer gaan betalen, toch een beetje meer risico.
Ach, kijk, 4 snelheidsovertredingen per jaar? Meer betalen, want u loopt meer risico een ongeluk te krijgen.
Nou meneertje, u weegt wel wat veel, dan komt er 10,- per maand bij, want u heeft meer kans op ziektes die bij zwaarlijvigheid horen. U bent gespot bij een snackbar en werkt daarom niet mee aan een gezond lichaam, we doen er nog eens 20 euro bij dan....
U bent naar een kroeg geweest en u heeft daar gedronken? Weet u wel wat een nieuwe lever kost?? Dat wordt een tientje extra in de maand.


Laat je niks wijsmaken, de grootste en rijkste bedrijven zijn nog altijd onze zo zielig zeurende verzekeringsmaatschappijen. We weten zo ook wel dat roken slecht is.

Dude
2 mei 2006, 14:23
Een rode auto heeft tenslotte ook hogere verzekeringskosten dan een andere kleur auto, gewoon omdat die meer risico lopen.


eeeuh... HE ??

waar hebbie dat dan vandaan ? heb ik echt nog nooit van gehoord.

treblemaster
2 mei 2006, 14:24
Wel jammer dat hier altijd zo'n ruzie over ontstaat. Waarom staan nu plotseling alle niet-rokers op hun achterste poten? Terwijl het al jaren niet anders is geweest. Er komen steeds meer mensen in Nederland, en in plaats van dat we wat meer verdraagzaam worden, gebeurt het tegenovergestelde. Als er iemand iets doet wat jou niet past, moet er tegenwoordig direct over geklaagd worden. Op deze manier staat ons nog wat te wachten...


Dat valt allemaal toch best mee. Pas als iemand gaat zeggen dat het een 'keuze' is om in iemand rook te gaan staan of iemand begint over 'sfeer' ja dan ga ik daar hard op in. Geef dan gewoon eens toe dat het ongezond is en dat je andere mensen je rookt opdringt op het moment dat je je in openbare gelegenheden begeeft. Waarom zou ik verdraagzaam zijn tov asociaal gedrag? Dat roken redelijk geaccepteerd is, betekent niet dat rokers zich niet eens mogen afvragen wat de consequenties zijn van hun rookgedrag.

Kim Wilson
2 mei 2006, 14:33
eeeuh... HE ??

waar hebbie dat dan vandaan ? heb ik echt nog nooit van gehoord.
Ik denk dat hij zelf een rode auto heeft, en nu probeert de verzekeringsmaatschappij hem in de maling te nemen. En het lukt ze aardig, zo te zien. :D

Minda
2 mei 2006, 15:29
Dat rokers meer premie moeten betalen vind ik complete onzin, en de reden is dat iedereen wel iets heeft.
Oh, uw oma is gestorven aan borstkanker? Nou mevrouwtje dan mag u meer gaan betalen, toch een beetje meer risico.

Ja, maar niet iets waar je zelf wat aan kan doen. Roken kies je zelf voor, de doodsoorzaak van je oma niet.


Ach, kijk, 4 snelheidsovertredingen per jaar? Meer betalen, want u loopt meer risico een ongeluk te krijgen.
Nou meneertje, u weegt wel wat veel, dan komt er 10,- per maand bij, want u heeft meer kans op ziektes die bij zwaarlijvigheid horen. U bent gespot bij een snackbar en werkt daarom niet mee aan een gezond lichaam, we doen er nog eens 20 euro bij dan....

Bij een aantal ziektekostenverzekeraars krijg je al korting als je een gezondheids check ondergaat en gezond leeft. Ergo, de gebruiker gaat betalen, als hij het zelf kan beïnvloeden. Vind ik ook niet meer dan logisch. Moet ik mee betalen aan de stommiteiten van anderen (ja, roken en overmatig drinken vind ik stommiteiten. Je kent de gevolgen zoals je zelf al stelt). Als je geen auto heb, hoef je ook niet mee te betalen aan de autoverzekeringen. Als je er vier hebt, betaal je erg veel (guess how I know). Betaal mee aan wat je gebruikt, belast er niet anderen mee. Toch?

Hugo

paulusdeBKB
2 mei 2006, 15:33
Dat van de kleur van de auto is niet verzonnen hoor! Rood is geloof ik duurder dan wit of saaie kleuren (metallic grijs: brrrr). Cabrio's en GTI's zijn ook duurder.

En ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat de verzekeringskosten van rokers betreft: op een pakje van 4 euro zit al een enorme bult accijns. Volgens mij is het niet zo dat een gedeelte daarvan terugvloeit naar de verzekeringsmaatschappijen. Misschien moeten ze daar toch maar eens naar kijken. En misschien hoort dit topic niet thuis in Moderne versterkers.

marc_o
2 mei 2006, 15:54
Ja, maar niet iets waar je zelf wat aan kan doen. Roken kies je zelf voor, de doodsoorzaak van je oma niet.



Bij een aantal ziektekostenverzekeraars krijg je al korting als je een gezondheids check ondergaat en gezond leeft. Ergo, de gebruiker gaat betalen, als hij het zelf kan beïnvloeden. Vind ik ook niet meer dan logisch. Moet ik mee betalen aan de stommiteiten van anderen (ja, roken en overmatig drinken vind ik stommiteiten. Je kent de gevolgen zoals je zelf al stelt). Als je geen auto heb, hoef je ook niet mee te betalen aan de autoverzekeringen. Als je er vier hebt, betaal je erg veel (guess how I know). Betaal mee aan wat je gebruikt, belast er niet anderen mee. Toch?

Hugo

Ik doelde met de auto ook op ziektekostenverzekering...
Voor de rest is het stuk hypothetisch, maar kan net zo goed de waarheid worden.

Kortom, je rookt wel, of je rookt niet. Je dient naar mijn mening rekening te houden met de ander, en dat werkt naar 2 kanten, een niet roker kan niet verwachten dat alle rokers in zijn buurt ophouden als hij eraan komt en een rokers hoeven niet perse te paffen als een nietroker naast hen staat.
Verhoging van ziektekosten vind ik complete bullshit en neigt naar discriminatie die je ver kunt doorvoeren.

Roy K.
2 mei 2006, 16:16
eeeuh... HE ??

waar hebbie dat dan vandaan ? heb ik echt nog nooit van gehoord.

Lijkt me nogal logisch. Naast alle gevaren als botsingen e.d. loopt een rode auto extra gevaar, namelijk om aangevallen te worden door een loslopende stier.

Voilá.

Magic Bean
2 mei 2006, 22:02
Dat soort dingen heb ik dus wel ns zien gebeuren in een Safari Park, toen vloog er een neushoorn op een auto af... Dan wil je volgens mij wel goed verzekerd zijn...;)

Floris1984
3 mei 2006, 01:04
Lijkt me nogal logisch. Naast alle gevaren als botsingen e.d. loopt een rode auto extra gevaar, namelijk om aangevallen te worden door een loslopende stier.

Voilá.

Het grappige is dat uit onderzoek is gebleken dat rode auto's juist relatief weinig betrokken zijn bij ongelukken, omdat ze door de opvallende kleur goed gezien worden!

Even back on-topic, ik zou ook niet graag hebben dat mensen dicht bij mijn mooie versterker staat te roken. Het gaat stinken, en het is niet voor niets dat je niet dicht bij mixers mag roken, je electronica gaat er gewoon sneller van kapot door de aanslag vd rook.

pol
3 mei 2006, 13:35
yup, kijk maar hoe lang een cd speler meegaat in een gemiddeld café.
Die dingen zijn wel niet zo duur, maar toch.

dejohan
3 mei 2006, 14:36
Lijkt me nogal logisch. Naast alle gevaren als botsingen e.d. loopt een rode auto extra gevaar, namelijk om aangevallen te worden door een loslopende stier.

Voilá.

Stieren zijn kleurenblind.