PDA

View Full Version : Nico Arzbach (de Dijk) gaat vreemd!?!?!



the sure thing
4 februari 2006, 11:26
Nico had, vond ik, altijd een ietwat droog maar toch warm gitaargeluid. Vooral zijn collectie gitaren op het podium kwamen tot zijn recht. Hij speelde altijd over Koch versterkers. Gisteren naar de Kuip geweest, concert 25 jaar jubileum van De Dijk. Zeer goed concert, maar wat een klote FUCK geluid van Nico Arzbach!!! Dimensieloos, zonder nuance, geen diepte en al helemaal geen warmte. Hoe kan dat nou dacht ik?!? En ja hoor... na 1,5 uur kwam de aap uit de mouw: hij stond met Line6 apparatuur te spelen! Wanneer leren mensen nou eens dat Line6 in de studio en op de slaapkamer leuk is, maar live echt compleet RUK is?!?!

Scali
4 februari 2006, 11:34
Is dat die kale kerel met die bril?
Die zag ik van de week spelen bij Vrienden van Amstel, en daar had ie een Fender Tele Thinline, en volgens mij ook een Fender amp. Zag er iig niet uit als Koch of Line6.

Rob Winter (Borsato) gebruikte een aantal jaren geleden ook Line6 Vetta stacks. Op de DVD vond ik het absoluut niet slecht klinken. Sterker nog, ik was redelijk verbaasd toen ik zag dat die stacks op het podium Vetta's waren. Maar misschien dat het live wat minder was. Hij gebruikt inmiddels ook geen Line6 meer, maar gewoon weer buizenspul. Ik weet niet wat de reden was om terug naar buizen te gaan.

Harry
4 februari 2006, 13:47
ik wel, het geluid

Scali
4 februari 2006, 13:49
Heeft hij dat zelf ook zo gezegd? Of vermoed jij dat alleen maar?

the sure thing
4 februari 2006, 15:28
... ik denk dat het niets met het geluid heeft te maken, maar met het imago. Als je een van de beste sessiegitaristen van NL bent en je speelt op Line6-meuk, dan 1) sta je voor LUL en 2) bij grote optredens (= groot volume) heb je een KUT geluid! Die gitarist van Marco Borsato speelt nu op HOOK (buizen)versterkers, je weet wel, van Leendert Haaksma. Ik snap werkelijk nog steeds niet waarom mensen met line-6 zooi de buhne op gaan. Ik kan met 100% zekerheid geblindoekt op een podium het verschil horen tussen de duurste line-6 en een goede buizenamp. MITS ze op een aardig volume staan, de versterkers.

Scali
4 februari 2006, 16:54
Als je een van de beste sessiegitaristen van NL bent en je speelt op Line6-meuk, dan 1) sta je voor LUL

Ik verwacht van een goede gitarist dat ie daarboven staat. Als je goed speelt en een lekker geluid hebt, dan heb je er toch gewoon schijt aan of je een 'koel' merk apparatuur gebruikt, of Line6, of desnoods Behringer.

Don Olivier
4 februari 2006, 20:38
Hoe dan ook...Nico Arzbach is GOED!

Iron Maiden
5 februari 2006, 22:30
De doelgroep van de dijk zal waarschijnlijk toch niet echt luisteren naar het gitaargeluid

Kaboemba
6 februari 2006, 09:27
GVD bij de dijk en dan line6, sorry hoor maar dat KAN NIET.

Scali
6 februari 2006, 10:14
GVD bij de dijk en dan line6, sorry hoor maar dat KAN NIET.

Waarom niet? Dijk, dyke, pot, pod.

Harry
6 februari 2006, 10:56
De doelgroep van de dijk zal waarschijnlijk toch niet echt luisteren naar het gitaargeluid

. huh?

the sure thing
9 februari 2006, 22:00
Ja, die opmerking slaat idd ook nergens op. Nico Arzbach is echt een goede gitarist, en dan line 6 ... Ik ben niet boos, ik word er alleen heel verdrietig van...

hoofd
9 februari 2006, 22:16
Ik word een beetje verdrietig van mensen die het erg vinden dat een gitarist over stapt op een ander merk versterkers.

wanna1
10 februari 2006, 13:02
Nico had, vond ik, altijd een ietwat droog maar toch warm gitaargeluid. Vooral zijn collectie gitaren op het podium kwamen tot zijn recht. Hij speelde altijd over Koch versterkers. Gisteren naar de Kuip geweest, concert 25 jaar jubileum van De Dijk. Zeer goed concert, maar wat een klote FUCK geluid van Nico Arzbach!!! Dimensieloos, zonder nuance, geen diepte en al helemaal geen warmte. Hoe kan dat nou dacht ik?!? En ja hoor... na 1,5 uur kwam de aap uit de mouw: hij stond met Line6 apparatuur te spelen! Wanneer leren mensen nou eens dat Line6 in de studio en op de slaapkamer leuk is, maar live echt compleet RUK is?!?!

Ah eindelijk iemand met verstand van zaken!
Line6 is not done NEVER!

Ik heb 2 keer in het voorprogramma van de Dijk gestaan, voor zover ik weet gebruikt Arzbach geen Line6.
Gewoon de gitaren rechtstreek in de Deville (op hoog volume), en dat was super.
De 2e keer hadden ze er een extra gitarist bij, en die gebruikte wel Line6, maar dat is het echt niet.

Bram+
10 februari 2006, 13:22
Ik word een beetje verdrietig van mensen die het erg vinden dat een gitarist over stapt op een ander merk versterkers.

Van buizen naar modelling is wel even wat anders dan 'een ander merk versterkers' toch?
Nouja, als het live-geluid er echt op achteruit gaat en je luistert er graag naar, kan ik het me wel voorstellen.

the sure thing
10 februari 2006, 22:14
... ik heb nooit in het voorprogramma van De Dijk gestaan, maar verspreid over 15 jaar zeker 12x een concert van ze bezocht. Ik liep vaak voor aanvang van het concert naar het podium toe om zijn apparatuur te checken, maar z'n Koch KC50 met 4x10 en later zijn Fenders zijn van veraf al te herkennen (zowel visueel als auditief). Des te groter was mijn schrik toen de camera's van AHOY inzoomden op line6 apparatuur (zowel versterker als floorbooard) bij NICO (niet die andere gitarist). Omdat hun meest recente CD met Line6 meuk is opgenomen, vermoed ik dat Nico voor het eerst in AHOY met z'n Line6 is gaan spelen. Nico: NIET MEER DOEN!

wanna1
17 februari 2006, 00:58
Kan me nog goed herinneren dat ze "Bloedend hart" in de oude bezetting, zonder extra gitarist, speelden.

Dat was een vet gitaargeluid lekker puur en luid.

En zo hoort het!

marc_o
17 februari 2006, 10:15
... ik denk dat het niets met het geluid heeft te maken, maar met het imago. Als je een van de beste sessiegitaristen van NL bent en je speelt op Line6-meuk, dan 1) sta je voor LUL en 2) bij grote optredens (= groot volume) heb je een KUT geluid! Die gitarist van Marco Borsato speelt nu op HOOK (buizen)versterkers, je weet wel, van Leendert Haaksma. Ik snap werkelijk nog steeds niet waarom mensen met line-6 zooi de buhne op gaan. Ik kan met 100% zekerheid geblindoekt op een podium het verschil horen tussen de duurste line-6 en een goede buizenamp. MITS ze op een aardig volume staan, de versterkers.


Ik denk dat je met een blinddoektest nog raar staat te kijken.....
Ik ga er dan wel van uit dat de versterkers goed zijn afgesteld uiteraard. 100% is erg veel hoor..

marc_o
17 februari 2006, 10:17
Ah eindelijk iemand met verstand van zaken!
Line6 is not done NEVER!

Ik heb 2 keer in het voorprogramma van de Dijk gestaan, voor zover ik weet gebruikt Arzbach geen Line6.
Gewoon de gitaren rechtstreek in de Deville (op hoog volume), en dat was super.
De 2e keer hadden ze er een extra gitarist bij, en die gebruikte wel Line6, maar dat is het echt niet.


Ik heb ook een aantal keer met ze gespeeld en toen hadden beide gitaristen EN de bassist Line6 POD's, met een klein combootje als iets van monitor voor hun eigen geluid.

johantipker
17 februari 2006, 10:24
... ik denk dat het niets met het geluid heeft te maken, maar met het imago. Als je een van de beste sessiegitaristen van NL bent en je speelt op Line6-meuk, dan 1) sta je voor LUL en 2) bij grote optredens (= groot volume) heb je een KUT geluid! Die gitarist van Marco Borsato speelt nu op HOOK (buizen)versterkers, je weet wel, van Leendert Haaksma. Ik snap werkelijk nog steeds niet waarom mensen met line-6 zooi de buhne op gaan. Ik kan met 100% zekerheid geblindoekt op een podium het verschil horen tussen de duurste line-6 en een goede buizenamp. MITS ze op een aardig volume staan, de versterkers.

daarom maakt met tegenwoordig kartonnen dozen met t plaatje van een Marshall Plexy stack erop op waar formaat, daarachter ligt hun PODXT live verscholen, zo van t oog wil ook wat!

the sure thing
19 februari 2006, 20:19
Hallo Johan, is dat bericht niet een beetje een soort van niet waar?

@marc Odijk: ik heb het over een live-situatie, dus gitaarversterkers op (zeer) hard volume he? OK misschien haal ik niet de 100%, maar de 99,9% toch zeker. ALS ik zelf gitaar mag spelen, wordt het zeker 100%.

marc_o
19 februari 2006, 20:44
Hallo Johan, is dat bericht niet een beetje een soort van niet waar?

@marc Odijk: ik heb het over een live-situatie, dus gitaarversterkers op (zeer) hard volume he? OK misschien haal ik niet de 100%, maar de 99,9% toch zeker. ALS ik zelf gitaar mag spelen, wordt het zeker 100%.

Ja, dat begreep ik al, maar 100% is veel....je zult nog raar staan te kijken.