PDA

View Full Version : Dat werkt dus niet (9V adapter)



jpb
4 februari 2006, 10:27
Door het gezeik van Robert over mijn batterijen (:wink:) heb ik gisteren een daisy-chain gesoldeerd. Alleen de Soul-Bender kan niet op dezelfde adaptor (gestab. en >1000 mA) want hij is met een "plus"-tip. Omdraaien van de + en - werkt dus niet, volgens mij omdat +9V -9V = 0V.
Is hier een truuk voor? B.v. een diode (?) die voorkomt dat de stroom naar de soul-bender niet terugstroomt???
Met mijn LTS Zwakstroom kom ik er niet uit..

hadv
4 februari 2006, 17:20
nee, omdraaien levert alleen maar dikke problemen op
de oplossing is een aparte voeding hiervoor

dano
4 februari 2006, 17:30
is daar niet zo'n schakeling voor? ff geen idee meer hoe hij heet maar is wel te googlen denk, er gaat vaag een lichtje branden (van de klok en de klepel zegmaar)

Speeddemon
4 februari 2006, 19:51
Kun je niet een apart kabeltje solderen met een female input (voor je daisychain) en een minijack male output (of werkt ie met een standaard Boss plug?) waarbij je intern de + en - omdraait?

Zo heb ik dat gedaan met m'n DOD 250, die ook center positive nodig had. Werkte prima.

Nielsje
4 februari 2006, 20:05
idd, dat is heel goed mogelijk, ik heb het gedaan voor een amdek flanger, pas de problem.

voor m'n dod heb ik toen gewoon een ander dc plugje ingebouwd, wil ook heel goed

Marco5150
4 februari 2006, 21:14
De soulbender is volgens mij een germanium fuzz met een positieve ground. Je kunt deze NIET zomaar aan een daisychain hangen. De enige oplossing is volgens mij dan ook een aparte voeding.

Angel
5 februari 2006, 11:24
De soulbender is volgens mij een germanium fuzz met een positieve ground. Je kunt deze NIET zomaar aan een daisychain hangen. De enige oplossing is volgens mij dan ook een aparte voeding.

+1, akkoord

hadv
5 februari 2006, 18:23
als je alle grounds via de kabels of de voeding aan elkaar koppelt krijg je dikke problemen bij het ompolen van 1 van de aansluitingen van de gemeenschappelijke voeding. lijkt me logisch, want je sluit nu de gemeenschappelijke ground aan op zowel de ene als de andere voedingspoot
zou best eens een leuk kortsluitinkje kunnen opleveren

jpb
5 februari 2006, 21:05
Bedankt voor de suggesties mannen, zit niet veel anders op dan een aparte voeding voor SB te maken. Of er wwer een wat verlopen (=ong. 8V; klinkt erg lekker.) batterij in te zetten. De Dyna Comp, phase 45 en Vox wah moeten ook tzt voeding hebben. Ga ik nog doen met mijn >1000 mA adapter. SB zie ik nog wel; of een aparte voeding of gewoon een batterij houden.