PDA

View Full Version : gibson LP std faded/classic



sregor
4 februari 2006, 01:46
Ik heb vandaag bij feedback 2 mooie lp in mijn hnden gehad en ik snap er geen hol meer van. De eerste was een gibson lp classic in wine red 1960 neck voor 1899eutjes en de andere was een gibson lp standaard faded Heritage Cherry Sunburst 50'ers neck voor 1999 eutjes, de faded was dus duurder dan de classic!?? en de faded vond ik echt vele malen mooier, warmer en lekkerder bespeelbaar dan de classic, terwijl ik op het forum veel mensen hoor zeggen dat de faded een "mindere" versie van de les paul zou zijn en goedkoper zou zijn. Kan iemand mij hierbij ff op weg helpen want ik ben de spreekwoordelijke draad kwijt!
Lators

Les Paul
4 februari 2006, 09:01
De faded is zeker geen mindere versie. Het is een gewone Les Paul met een iets ander laklaagje. Faded lak is veel dunner dan gewone glimmende lak. Door die dunne lak zal de gitaar over het algemeen beter klinken. Nadeel is dat de lak wat makkelijker slijt en beschadigd. Persoonlijk vind ik dat wel mooi.

Als je serieus een Les Paul Faded overweegt, ga dan eens kijken bij NL Muziek in Almere. Daar hebben ze er 1 die een echt geweldige flametop heeft.

Luca P
4 februari 2006, 09:24
Ik heb een Classic en ja de hals is dunner dan de normale Les Paul.
Maar daar wen je snel aan.
En een mindere of meerdere versie zegt in mijn ogen weinig.
Ik heb een andere Gibson die 2 keer zo duur is dan de Classic, maar veel beter is hij ook weer niet.
Toen ik de Classic in de gitaarwinkel probeerde had ik meteen zoiets van "PING!". Alsof hij voor mij gemaakt was. Meer hoefde ik niet te weten, dus mee naar huis met dat ding.

Agent_Smith
4 februari 2006, 09:45
Toen ik de Classic in de gitaarwinkel probeerde had ik meteen zoiets van "PING!". Alsof hij voor mij gemaakt was. Meer hoefde ik niet te weten, dus mee naar huis met dat ding.

Precies, zo moet het gaan. Hij moet je meteen liggen. Ik heb een paar jaar een '94 Classic gehad. Heel erg goeie gitaar (behalve de stock pups dan) die echt geweldig klonk en bijzonder fraai was. Maar uiteindelijk kon ik toch niet wennen aan de (naar mijn smaak) te dunne hals. Helaas. Maar er is een mooie custom voor terug gekomen.
Anyway, ik geloof ook niet dat de 1 minder is dan de andere. Ze voelen gewoon wat anders en dat moet je liggen.

Kevin-D
4 februari 2006, 10:32
Je zegt het zelf al: Les Paul STANDARD Faded. De gewone Faded series worden inderdaad als minder gezien... (deze kosten ook maar rond de 799/999 euro...)

Les Paul
4 februari 2006, 13:53
Je zegt het zelf al: Les Paul STANDARD Faded. De gewone Faded series worden inderdaad als minder gezien... (deze kosten ook maar rond de 799/999 euro...)

Ik heb 4 Les Pauls en ik kan je vertellen dat mijn LP Special DC Faded beter is dan menig gewone Les Paul. Voor 800 euro ken ik in ieder geval geen betere gitaar.

Kevin-D
5 februari 2006, 00:43
Ik heb persoonlijk geen ervaring met noch de standard nog de faded serie (alleen met m'n eigen USA paultje :P) dus vandaar dat ik ook zei: 'word gezien als' en niet 'is' of 'vind ik'. Om een compleet eigen mening te vormen moet ik ze eerst eens gaan proberen ;-)

FruscianteFan
5 februari 2006, 11:47
Toen ik de Classic in de gitaarwinkel probeerde had ik meteen zoiets van "PING!". Alsof hij voor mij gemaakt was. Meer hoefde ik niet te weten, dus mee naar huis met dat ding.Dat heb ik tot nu toe met elke (Epi) Les Paul Custom die ik in mijn handen heb gehad (zijn er in totaal 3). Met een gewone Epi Les Paul had ik dat echt nauwelijks! Gaat wel niet over echte Gibsons, maar toch :P