PDA

View Full Version : (Goede) Effekt kabels waar te koop?



Karl Heinz Fotzkeule
4 februari 2006, 00:57
Hallo, Ik ben hier nieuw en hoop dat jullie mij willen helpen.

Ik ben al enige tijd op zoek naar goede kabels tussen mijn effekten, bij voorkeur met Neutrik of Switchcraft pluggen, in diverse lengtes 15, 30 en 50 cm. Een aantal van die kabels moeten 1 rechte plug en 1 haakse plug hebben.

Alle muziekwinkels waar ik tot nu toe ben geweest hebben alleen maar van die gekleurde plastic sliertjes. Het liefst zou ik ze per internet willen bestellen.

Ik begin binnenkort aan een pedal board (van Traanplaat, net als dat ding van CIOKS), daar hoort natuurlijk een goed stel kabels bij.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet, Karl Heinz

Debaser
4 februari 2006, 01:11
kijk op : http://www.gvees.nl/
webshop van een GNForum-er

george L's kabel en plugjes, ik denk dat het van de rol komt dus in elke lengte
leverbaar.

Robbert
4 februari 2006, 11:31
Dat is 1 oplossing, die prima zal werken.

Ikzelf ben meer van de soldeersnuivers, dus heb ik een stuk kabel gekocht (Canare GS6) en een dure lading Switchcraft jacks, en heb de boel zelf aan elkaar geplakt. Is overigens best een dag werk, maar het zit dan ook gegarandeerd levenslang vast.

El Bastardo
4 februari 2006, 11:47
complete kabels op lengte met de beste onderdelen:
www.paullenders.com (http://www.paullenders.com)

Karl Heinz Fotzkeule
4 februari 2006, 14:42
complete kabels op lengte met de beste onderdelen:
www.paullenders.com (http://www.paullenders.com)

Lijkt me goed spul, en de prijs valt ook nog mee. Zelf solderen is niet m'n ding en George L ziet er leuk uit, maar ik heb daar toch een raar gevoel bij.

Ik zag trouwens dat Paullenders ook Power supplies heeft, heb je daar ook ervaring mee? Ik heb nu 1tje van Cioks, maar deze doet het niet goed met alle pedaaltjes. Op m'n loopstation hoor je het omschakelen als ik deze op de Cioks aansluit, de loopstation heeft dus (nu nog) z'n eigen adapter nodig. Mijn Wah Wah stoort ook als hel, maar dat schijnt altijd zo te zijn.

Oke, alvast bedankt, groet, KH

imlikeajungle
5 februari 2006, 03:32
Mijn Wah Wah stoort ook als hel, maar dat schijnt altijd zo te zijn.

Oke, alvast bedankt, groet, KH

Dat lees ik wel vaker, maar de Voodoo Labs Pedal Power 2 & de Burkey Flatliner zouden dit tegengaan, vanwege onafhankelijk gestabiliseerde outputs. Ben je 200-250 euro kwijt, maar dan is alles wel in orde :)

Chroxy
5 februari 2006, 11:55
ik wil zelf ook goede kabels gaan kopen..

pluggen worden neutriks (logisch)..

maar welke kabel moet ik gebruiken? Ik heb de search tig keren gebruikt en ik twijfel nu tussen cordial, tasker en belden.. iemand een idee?

Robbert
5 februari 2006, 13:23
Knappe jongen als je daar verschil tussen kunt opmaken.

Chroxy
5 februari 2006, 13:27
met andere woorden:

ze zijn ongeveer gelijk je kunt het beste degene pakken die het goedkoopst is? :)

robert-gitarist
5 februari 2006, 13:43
met andere woorden:

ze zijn ongeveer gelijk je kunt het beste degene pakken die het goedkoopst is? :)

Daar komt het wel op neer ja :D
Wat kost trouwens die DS-1 uit je onderschrift?

Ik ga binnekort ff contact op nemen met meneer Lenders voor wat goeie kabels.Ben er echt aan toe volgens mij

Robbert
5 februari 2006, 14:56
met andere woorden:

ze zijn ongeveer gelijk je kunt het beste degene pakken die het goedkoopst is? :)

Een van de dingen waarom die dure kabels opvallen, is omdat ze een geweldige shielding hebben. Lekker dik: mijn oude 6 Euro kabels werkten als microfoon, tik erop met een schroevendraaier en het werd versterkt. De dure kabels hebben dit niet.
Daarbij moet je weten dat ze meer geluid doorlaten, dat betekend dat je een verschil in tone kunt verwachten, mijn strat is nu een stuk helderder (dus in mijn geval tone knop een stuk dichtdraaien) dan de gekleurde dropveters van voorheen.

Chroxy
5 februari 2006, 15:10
ik snap dat duurdere kabels veel beter zijn, dit heb ik zelf ook al ondervonden, vandaar dat ik ook naar deze 3 merken vroeg..

mijn opmerking sloeg dus dan ook op de goedkoopste van deze 3 merken, waar onder ling toch weinig vershcil in zit als ik het zo lees..

Karl Heinz Fotzkeule
5 februari 2006, 15:22
Dat lees ik wel vaker, maar de Voodoo Labs Pedal Power 2 & de Burkey Flatliner zouden dit tegengaan, vanwege onafhankelijk gestabiliseerde outputs. Ben je 200-250 euro kwijt, maar dan is alles wel in orde :)

Dus mijn CIOKS Power Supply (ook niet bepaald goedkoop) heeft geen onafhankelijke gestabiliseerde outputs? Dat ding heeft namelijk wel 7 aparte 9V uitgangen, waarom vraag ik me dan af? Als het een doodgewone adapter is dan was 1 x 9V uitgang ook voldoende geweest en deze daarna via een splitkabel op meerdere pedaaltje aansluiten.

Het zou wel handig zijn om vooraf zeker te zijn dat er geen interference of hum optreed, zeker als zo'n Voodoo Labes Pedal Power 2 189 Euro kost!

Ik was laatst bij een Muziekwinkel waar ze een Dunlop Power supply hadden liggen van 140 Euro, helaas mocht ik deze niet uitproberen.

Graag ontvang ik meer reacties over goede alternatieven.

De Patch Cabels ga ik binnenkort bij Paul Lenders bestellen, eerst nog een paar overbodige 6 meter lange Spectraflex (z.g.a.n.) zien te verkopen, ook superkabels, iemand interesse?

Chroxy
5 februari 2006, 15:31
Pm me maar :) voor ene mooi prijsje wil ik ze altijd wle overnemen!

xshredx
5 februari 2006, 16:45
Dus mijn CIOKS Power Supply (ook niet bepaald goedkoop) heeft geen onafhankelijke gestabiliseerde outputs? Dat ding heeft namelijk wel 7 aparte 9V uitgangen, waarom vraag ik me dan af? Als het een doodgewone adapter is dan was 1 x 9V uitgang ook voldoende geweest en deze daarna via een splitkabel op meerdere pedaaltje aansluiten.
Een cioks power supply heeft inderdaad GEEN geïsoleerde outputs.
Die 7 aparte uitgangen zeggen niets over het geïsoleerd zijn van de outputs of niet. Een Dunlop DC brick heeft bijvoorbeeld ook aparte outputs terwijl deze absoluut niet geïsoleerd zijn.

Ik heb al af en toe iets gelezen over een nieuw model van cioks dat 'binnenkort' zou uitkomen met geïsoleerde outputs, maar daarover hoor ik nu al zo lang, dat ik er niets meer van geloof...
zou cool zijn, want wat meer spelers op de markt van goede voedingen zou de prijzen enkel maar kunnen laten zakken.

hadv
5 februari 2006, 18:28
als ik die prijzen zo hoor ben ik blij dat ik zelf mijn voedingen bouw en dus zelf bepaal wat ik wel en wat ik niet isoleer
de onderdelen kosten geen drol, zeg 4 pleuri per output, alleen tijd die ik er in moet steken

xshredx
5 februari 2006, 19:32
als ik die prijzen zo hoor ben ik blij dat ik zelf mijn voedingen bouw en dus zelf bepaal wat ik wel en wat ik niet isoleer
de onderdelen kosten geen drol, zeg 4 pleuri per output, alleen tijd die ik er in moet steken
Welke transfo's gebruik je, en waar haal je die?

Robbert
5 februari 2006, 21:02
Als je echt interesse hebt in zelfbouw heb ik hier nog wat 12V trafo's liggen, die mogen weg voor niet al teveel (zitten op een printplaatje). PM ;)

El Bastardo
5 februari 2006, 21:11
Lijkt me goed spul, en de prijs valt ook nog mee. Zelf solderen is niet m'n ding en George L ziet er leuk uit, maar ik heb daar toch een raar gevoel bij.

Ik zag trouwens dat Paullenders ook Power supplies heeft, heb je daar ook ervaring mee? Ik heb nu 1tje van Cioks, maar deze doet het niet goed met alle pedaaltjes. Op m'n loopstation hoor je het omschakelen als ik deze op de Cioks aansluit, de loopstation heeft dus (nu nog) z'n eigen adapter nodig. Mijn Wah Wah stoort ook als hel, maar dat schijnt altijd zo te zijn.

Oke, alvast bedankt, groet, KH

yup, de voeding van mijn pedalen loopt via spul van Paul.

Dit is de mijne:

http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/015/03_large.jpg

heeft 8 outputs, 5x9v en 3x12v

maestro_nl
10 februari 2006, 21:37
En wat kost die voeding van PL als ik vragen mag?

Robbert
10 februari 2006, 21:44
En wat kost die voeding van PL als ik vragen mag?

Als ik een gokje mag doen voor het antwoord komt. 400 Euro.

Einzeln
11 februari 2006, 16:58
klotz kabel!

Karl Heinz Fotzkeule
11 februari 2006, 17:41
Ik heb inmiddels George L bestellt, gold stecker und kabel. vielen dank für euere bemühungen!

Gruss, KH