PDA

View Full Version : dynacord CLS-222



gratefuldead
3 februari 2006, 21:55
hallo fx freaks
wie van jullie heeft ervaring met de dynacord CLS-222 en wil mij daar iets over vertellen? ik hoor t wel
groet david

Rhythm Machine
3 februari 2006, 22:34
Ik heb er al enkele jaren een. Wat mij betreft de beste en meest veelzijdige lesliesimulator die er is. Ik had hem in een klein rack met een Korg racktuner en een Chandler Tube Driver. Ik ben een tijdje geleden terug pedalen gaan gebruiken om live te spelen en heb nu een oude Arion SCH-1 die ik voor lesliesimulatie gebruik en een Sweet Sound MoFaux als vibe. De Korg en de Chandler zijn inmiddels verkocht maar de CLS-222 gaat nergens heen, die zal zijn diensten nog wel bewijzen in de studio.

RM

Robbert
3 februari 2006, 22:52
Heb ook een aantal keer meegeboden, maar wil hem toch graag ruim onder de 200 Euro zien te vinden :D

Rhythm Machine
3 februari 2006, 23:10
Ik had er op een bepaald moment 3, allemaal minder dan 100 euro betaald. Ik heb er twee verkocht naar Engeland, eentje voor 250 en eentje voor 300 euro. In de US gaan ze nog meer.

RM

Robbert
4 februari 2006, 11:33
Damn hey.. dát wil ik niet horen :D

Mocht je er nog eens een (of twee ;) ) voor weinig hebben ... 8-)

Von Trippenhof
2 september 2006, 22:47
Heel goed apparaat,
Het heeft verschillende standen voor de mate van stereo en een versnellende en vertragende overgang tussen snel en langzaam. Verschillende snelheden voor hoge en lage tonen. Dit werkt allemaal heel goed en klinkt authentiek.

Geweldig als leslie-simulator voor orgel - en gitaar!
Bij opnames freaky gaaf in golven bewegend stereo effect voor spacy synths (zoals korg ms10 en moog achtige drone-tones) en ook op zang een mooi en weird effect. Nooit op drums (overheads?) geprobeerd, maar da's wel een idee!

Neemt iets van het hoog weg, maar daar weegt het effect ruimschoots tegenop; een echte leslie geeft ook niet al het hoog weer.

groeten!

farstreetblues
3 september 2006, 10:41
Hoi,

heeft dit apparaat ook een aansluiting voor een footswitch ?

Von Trippenhof
3 september 2006, 11:39
Ja, als het goed is zit er een footswitch bij, aan/uit en snel/langzaam.