PDA

View Full Version : beginnersgitaar-tips?



clivia
3 februari 2006, 18:39
Hallo,

Ik ben van plan om mijn vriend, die al jaren roept dat hij zo graag gitaar zou willen kunnen spelen, een gitaar+les kado te doen. Nu heb ik zelf helemaal geen verstand van het onderwerp en vraag me af vanaf hoeveel euro ik een redelijke akoestische gitaar kan kopen. Ik wil rekening houden met het risico dat hij het na een paar maanden alweer voor gezien houdt, maar er moet natuurlijk wel in alle redelijkheid op te spelen zijn. Ik hoop dat jullie de tijd en moeite willen nemen om mijn vraag te beantwoorden. Alvast bedankt!

Mvg,

Petra Reus

zjanke
3 februari 2006, 18:46
Dat hangt er maar helemaal van af wat jij acceptabel vindt om er aan uit te geven. Kun je niet een dealtje maken met iemand die een gitaar heeft (lenen) en lessen + een "tegoedbon" als cadeau geven? (te verzilveren als hij het nog steeds leuk vindt na een paar weken/maanden?)

Overigens wel een ontzettend leuk idee!

Merc Wiersma
3 februari 2006, 20:27
Ik heb inmiddels meerdere gitaren. Mijn eerste gitaar was een goedkope klassieke gitaar. Toen ik eenmaal redelijk gitaar kon spelen heb ik een goede gitaar gekocht, maar die eerste gitaar daar heb ik nog steeds plezier van als ik bijvoorbeeld op kamp ga of op vakanite dan wil ik mijn duurdere gitaar niet meenemen maar neem ik dat oude ding mee. Conclusie: koop maar gewoon een goedkoop Spaans gitaartje (bijv tweedehands voor €50,-). Speel je dan na verloop van tijd goed dan koop je alsnog een duurdere (in ieder geval met massief bovenblad) en je houdt de eerste gitaar om in bepaalde gevallen je betere gitaar te sparen.