PDA

View Full Version : Dunste snaren voor shredden?



Archenemy
3 februari 2006, 14:56
Ik ben nu de laatste tijd veel aan het oefenen met shredden en sweepen nou wilde ik weten wat nou het beste is , ik speel nu op een ernieball 52,42,30,17,13,10 setje maar dit speelt nogal zwaar , is het goed om hiermee door te gaan en later een lichter setje te kopen en dan te merken dat dat veel makkelijker speelt omdat k dikke snaren gewend ben of moet ik juist nu dunne snaren kopen en daarmee leren

Vertel me wat jullie zelf doen


gr Tim

Veekeren
3 februari 2006, 15:25
Nah, gewoon door blijven oefenen tot het met 0.10 goed gaat joh.
Maar das een inkoppertje ;)

Als je dan toch perse dunner wilt zou ik het nu alvast eens proberen. Wanneer en je anders zover om wel de overstap te maken naar 0.09, wanneer heb je lang genoeg geoefend op 0.10?

Anders Destium
3 februari 2006, 15:40
Techniek kweken daar gaat gewoon veel tijd inzitten, 0.09 speelt in het begin misschien makkelijker maar op de langere duur scheelt het weinig. Het is niet zo dat je veel sneller leert door dunnere snaren, je leert vooral door te oefenen en dingen vaak te herhalen.

Outrage
3 februari 2006, 16:10
ik speel met 0.10, niet dat ik constant shred, maar ik speel er heel graag mee. De ande gitarist speelt op 0.11, en hij speelt er enorm snel mee. Een goed afgestelde gitaar bevordert ook de bespeelbaarheid!

Anders Destium
3 februari 2006, 16:16
Yngwie speelt op 0.08, maar dat kan ik niemand aanraden. Een beetje shredder kan op elke gitaar uit de voeten.

WICKED
3 februari 2006, 16:29
je moet gewoon ff wennen aan die 0.10, dat komt het vanzelf goed..

Orpheo
3 februari 2006, 16:38
zakk wylde shred op 012....dus dan moet 010 helemaal kunnen.

Kaïn
3 februari 2006, 16:46
Vriend van me is een rasechte shredder en hij speelt op .13. Het maakt niets uit. Oefenen oefenen oefenen.

MusicManMaestro
3 februari 2006, 17:04
Voor shredden maakt het weinig uit hoe dik een snaar is. Want een echte shredder bend nooit zijn snaren omdat er bij een bend maar sprake is van een paar noten en daar houd een shredder niet van :satisfie:

Negative K3 fan
3 februari 2006, 18:47
een echte shredder heeft een eigen stijl en die heeft niemand nodig om hem te vertellen wat het beste is voor hem!!!11

Rude Perception
3 februari 2006, 22:06
wat wel gedaan wordt, is in Es stemmen. Gaat de spanning op de snaren ook naar beneden.

Anders Destium
3 februari 2006, 22:29
Voor shredden maakt het weinig uit hoe dik een snaar is. Want een echte shredder bend nooit zijn snaren omdat er bij een bend maar sprake is van een paar noten en daar houd een shredder niet van :satisfie:

Ik zou het zelfs nóg gekker willen zeggen: bij een bend is er vaak zelfs maar sprake van 1 noot, en dan nog vals ook!

:speed:

hendrix1989
4 februari 2006, 15:58
ik speel malmsteen solos op 012, in het begin erg zwaar maar t klinkt zooo lekker en je heb veel meer controle

deeltje
4 februari 2006, 17:51
http://www.animezu.com/Anime/cels/pics/Teenage%20Mutant%20Ninja%20Turtles/Shredder/shredder02.jpg

Thats all i have to say :P

AART
4 februari 2006, 17:58
eeen echte man shred niet, das voor mietjes.... :satisfie:

































:D

koennie
4 februari 2006, 18:43
ik zou je lage snaren wat dunner nemen, gewoon een standaard ernie ball setje voldoet goed: .010 .013 .017 .026 .036 .046

SBloke
4 februari 2006, 18:52
Wat maakt het eigenlijk uit...

Het is niet zo dat je door van staren te wisselen ineens veel sneller, of beter speelt. Elke vorm van gitaarspel valt of staat met degene die het speelt. Als je een dure gibson hebt, betekend dit niet gleijk dat je beter zult gaan spelen...

Als je dunnere snaren hebt, betekend dit neit dat je beter zult gaan shredden. Het komt allemaal neer op uren/dagen/ maanden maar waarschijnlijk JAREN!!!! oefenen...


ps, je kunt beter zwaar oefenen. Je traint toch bij alles boven wat je normaal moet kunnen zodat dat niveau gemakkelijk is. Dus waarom geen dikke lastige snaren.. als je die kunt, pak dan dunnere en het gaat waarschijnlijk nog makkelijker.

koennie
4 februari 2006, 20:23
ik heb op mijn stratje op t moment een .009 set zitten en ik vind t veel te belabberd spelen. .010 speelt veel gecontroleerder, omdat er een hogere spanning op de snaren staat. Ik speel sneller op mijn strat met .010 dan met .009.
op mijn Elcheapo LP heb ik .011 zitten wat ook goed en snel speelt. een LP is 'korter' en daardoor stond .010 te slap.

wat mij betreft maakt het dus wel wat uit.

Chaos_theory
5 februari 2006, 00:20
Als je op dikkere snaren snelheid begint te kweken, speel je idd wel iets makkelijker op dunne snaren. Mijn volgende gitaar krijgt 0.10, mijn gibson heeft o.11.

In principe maakt het niet echt veel uit, het gaat er gewoonweg om wat jij lekker vind spelen. Als je 0.11 b.v te dik vind, ga dan weer een stapje omlaag.