PDA

View Full Version : Expressiepedaal Groundcontrol



ruezzz
3 februari 2006, 13:00
Op een of andere manier gaat mijn expressiepedaal (een oud Fender volume-pedaal - maatje 52) niet voluit, op mijn Groundcontrol.

De cijfers geven aan dat ie in de uiterste positie tot +/- 85 gaat.
Moet dit niet dat 128 gaan?

Een callibratie-procedure zit volgens mij niet op de Groundcontrol.

Zou het pedaal (potmeter) niet geschikt zijn om als expressiepedaal aan de Groundcontrol te dienen?
(Het pedaal rechtstreeks in de CC ingang van een FX-processor gaat wel goed...)

ruezzz
6 februari 2006, 07:31
Niemand een idee?

morris
6 februari 2006, 08:52
Op een of andere manier gaat mijn expressiepedaal (een oud Fender volume-pedaal - maatje 52) niet voluit, op mijn Groundcontrol.

De cijfers geven aan dat ie in de uiterste positie tot +/- 85 gaat.
Moet dit niet dat 128 gaan?

Een callibratie-procedure zit volgens mij niet op de Groundcontrol.

Zou het pedaal (potmeter) niet geschikt zijn om als expressiepedaal aan de Groundcontrol te dienen?
(Het pedaal rechtstreeks in de CC ingang van een FX-processor gaat wel goed...)

In principe zou elk volumepedaal het moeten doen. Heb je hem goed aangesloten m.b.v. een Y-kabel? Weet je toevallig de pot value van je volumepedaal? Rechtstreeks op de FX gaat hij wel naar 128?

ruezzz
6 februari 2006, 10:52
Jep, heb inderdaad een Y-kabel gemaakt: George L kabel en pluggen (m.u.v. de stereoplug)
De waarden van de pot weet ik niet nee.
Het pedaal doet het wel rechtstreeks in de CC-ingang van de Digitech harmonizer (IPS-33B).
Maar het is natuurlijk mooier als het netjes via een en dezelfde midi-kabel gaat.

Ik heb het nu opgelost door het mix-aandeel van de (harmony) effecten hoger te zetten - in de FX-processor zelf.
Stel dat ik 80% mix-aandeel wil, zet ik het in de FX-processor op 100%.
Daar het pedaal maar tot 80% gaat krijg ik uiteindelijk gewoon 80%.

Ik vermoed dat het wel met de potmeterwaarde te maken zal hebben.
Toch maar es een Ernie Ball kopen, denk ik... (of proberen in ieder geval)

Is op zich wel jammer, t' is echt zo'n lekker ouderwets groot volume-pedaal waar niet meer aan te komen is... (andere pot misschien?)

BeeJee
6 februari 2006, 19:38
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn All Access icm. een Roland EV5 expressiepedaal, alleen kan ik de minimunwaarde niet lager krijgen dan ong. 40:dontgeti:
En ook op de AA zit niet zoiets als een kalibreerfunctie.
In mijn geval ligt het overigens aan de ev5, want met de Roland fv-300L van mijn bandmakker loopt ie prima van 0-127. Blijft echter klote, want nu moet ik een duur expressiepedaal erbij gaan kopen :mad: . Die fv-300L is namelijk niet bepaald goedkoop...

ruezzz
6 februari 2006, 19:51
Bij musik-produktiv zie ik deze pedalen: 89 euri.

Expressionpedal Boss FV 500 L
Low Impedance Volume/ Expression-Pedal

Expressionpedal Boss FV 500 H
High Impedance Volume/ Expression-Pedal

Op wat voor manier heeft die impedantie invloed bij een expressie-pedaal?
Of is dat alleen van belang bij gebruik als volume-pedaal?

De Roland fv-300L zie bij Music-Town voor 81 euro.
Blijkbaar funktioneert bij jou in ieder geval iets met een lage impedantie (als het al wat uit zou maken... of als het daar aan ligt)