PDA

View Full Version : Triaxis weg, Slashtop in de plaats



chloortablet
3 februari 2006, 00:29
Op het moment ben ik in het bezig van een mesa boogie triaxis, en een 50/50 van mesa boogie. Nu ben ik daar best tevreden over, maar ik word wel moe van al die kabelzooi die het met zich mee brengt. :P

Nu wil ik mijn versterkers gaan verkopen en een Marshall silver jubilee 2550/2555 kopen, of een Slash signature (wat in principe een reissue is van de silver jubilee) Ik wil dus van m`n rack af, en gewoon op top. Pluggen, en spelen maar.

Nu heb ik geen andere vergelijking van sound met de boogie dan het geluid zoals slash dat heeft. Dat is studio geluid dus echt heel veel heb ik hier niet aan. Nu is mijn vraag eigenlijk of iemand mij kan vertellen of een Silver jubilee/slash reissue wel een goede sound heeft, zonder dat het in de studio door 1000 processors is gehaald ?

Wat ik vooral fijn vind aan m`n mesa set is toch de sustain, de vloeibaarheid van het geluid, en natuurlijk de tone. Stiekum hoop ik dat zo`n silver jubilee/slashtop heel veel van de *slashsound* al zo laat horen, met een even zo goede sustain en die tone...

Misschien heeft er iemand zelf een droge opname van zo`n amp? (mag best slechte kwaliteit zijn)

Hopelijk zijn er wat reacties die mij kunnen helpen beslissen, want ik zit nu al een tijdje hierover na te denken.

BeeJee
3 februari 2006, 01:37
Slash heeft live toch wel een vrij rauw en prikkend geluid. Het is behoorlijk 'rock 'n roll' en 'in your face' zal ik maar zeggen. Heel dynamisch en een echte pure buizentoon. Zeker wel mooi vind ik, maar alles behalve gepolijst. Zeker niet zo rond en netjes als je bijv. op diverse solo's op use your illusion 1/2 hoort. Dat is dus wel echt studiowerk.

Michael AE
3 februari 2006, 01:38
Misschien een cliché en niet wat je horen wilt, maar er is geen betere oplossing dan zelf een Jubilee/Slash signature te proberen. (Het liefst met je eigen set ernaast...)

Iedere keer dat ik zelf versterkers ga proberen, kom ik tot totaal andere conclusies dan wat ik op internet allemaal lees. Ik kan je wel vertellen wat ik beter vind, maar misschien heb jij wel een heel andere mening.

Het enige dat ik je vertellen kan, is dat beide Marshall's qua sound COMPLEET anders zullen klinken dan je TriAxis/50-50 combinatie. Waarschijnlijk zal de Marshall minder "overstuurd" (Niet in de zin van "gain" of "drive", maar meer qua bespeelbaarheid en ingangs-gevoeligheid...) en minder "ge-compressed" klinken. Bij de TriAxis is alles een beetje "makkelijker" dan bij de Marshall. De vloeibaarheid en sustain waar jij het over hebt zal de Marshall dus iets minder hebben. (In mijn opinie is dit geen nadeel, maar juist een voordeel, omdat je meer gedwongen wordt om beter te spelen om dezelfde vloeibaarheid en sustain te krijgen.)

Kortom, oordeel zelf. Ik denk dat je dan meer gelukkig wordt dan het advies van anderen te volgen.;)

chloortablet
3 februari 2006, 16:41
Tja het is inderdaad altijd beter om zelf de amp in het echt te horen. Ben het met je eens. Het probleem is alleen dat ik nog nooit zo`n amp in nederland heb gezien :)

Mocht er nogmaals iemand zijn die een opname heeft/wil maken van zo`n amp, dan ontvang ik die graag.

duckman
3 februari 2006, 19:16
ik heb op de silver jubilee combo gespeeld, die staat volgens mij nog te koop bij feedback utrecht.
Mooie versterker, maar ik vond de combo erg zwaar ( 2 x 12" ).Geen verbetering van mijn top + 2 x12" .

Mooie versterker, meer gain als mijn 2203, maar wel iets minder ballen. Wellicht omdat het een openback combo is...
Zeker het marshall geluid qua gain, pakte pedaaltjes goed en reageerde ook goed op verschillende gitaren ( les pauls, strats, etc.)

probeer anders ook eens een H&K tri amp, wellicht dat die meer aan je verwachtingen doet als je terug wilt naar een top.Degene die de marshall heeft ingeruild ken ik en die speelde eerst mesa, daarna die marshall en nu een tri amp :-)

mazzel,
Arjan

ACSlater
6 februari 2006, 18:04
Ik heb een 2553, de 50 watter met het verkorte chassis. Mijn eigen is nou net in reparatie en heb nou precies hetzelfde model in bruikleen. De buizen zijn helaas geswitched naar 6L6 ipv EL34 en hij klinkt dan ook een stuk cleaner dan voor mij de bedoeling is. Het Slash geluid is zeker aanwezig in dit ding maar dan idd eerder z'n live sound dan de Use Your Illusion sound. De laatste is wellicht ietsjes overgeproduceerd t.o.v. Appetite.