PDA

View Full Version : Kabels



Keesie
3 februari 2006, 00:27
hallo allemaal,

Ik heb een pedaalbord gemaakt en die wil ik nu gaan bekabellen. wat voor kabels heb ik daar voor nodig? gewoon singaalkabels? En voor achter in mijn rack ook singaalkabels?
Heeft er trouwens iemand ervaring met die planetwaves kabels en jacks/pluggen die je niet hoef te solderen zijn die goed? werkt het makkelijk?
ik heb niet echt ervaring met solderen dus ze leken me wel een uitvinding. en plantewaves staan ook goed bekend. Wat zijn nog meer goed jackpluggen en kabels?


Ik zag dat iemand op het forum van zijn rack naar zijn pedaalbord een multiekabel gebruikte zodat hij maar 1 kabel nodig heeft. er ging door die multie 9 en 12 volt voor zijn pedalen en midi en singaal.
Het lijkt me heel makkelijk ik denk iedereen wel maar 1 kabel.
Singaal wil ik zoiezo niet door een multiekabel laten lopen want daar zijn niets voorniets speciale duure kabels voor. Maar zou midi en 9 en 12 volt wat ik ook heb geen kwaad kunnen door een multiekabel?

Alvast bedankt groetjes Kees

Robbert
3 februari 2006, 00:51
Ik zag je topic gisteren ook al in het andere forumdeel. Ik denk (weet) dat er al veel info te vinden is over bekabeling.

Voor je pedalboard kun je kijken naar George-L's. Die zijn soldeerloos. In je rack kun je gaan voor gebalanceerd, mits mogelijk.