PDA

View Full Version : fret positie



rinaldo
2 februari 2006, 20:36
ik heb even zitten dubben hoe ik het beste de fret posities af zou kunnen tekenen op mijn fretboard, er zijn uiteraard een aantal mooie hulpmiddelen voor te krijgen bij stew.mac, maar die kosten nogal wat. dus heb ik het volgende bedacht. ik heb de fretposities uitgerekend met het programmatje van stew,mac. en ben vervolgens naar de lasersnijmachine bij ons op het werk gegaan en heb daar een liniaal van rvs laten snijden van zo,n 30 mm en zo,n 600 mm lang, en heb aan weerzijden de fretposities in laten snijden, die dingen snijden op een tiende mm nauwkeurig dus altijd oke. nu hoef ik alleen maar de liniaal over mijn fretboard te leggen ,en aftekenen maar. werkt perfekt. mischien een tip voor als je familie of bekenden hebt die in de metaal werken. of mischien is er een bedrijf in de buurt die zoiets voor je snijden wil. is trouwens ook ideaal voor het snijden van je master templates.

rinaldo

Keesz
2 februari 2006, 21:28
handig idd, maar dan moet je wel zo'n kennis hebben ja :)

no 1 hops
3 februari 2006, 12:54
handig idd, maar dan moet je wel zo'n kennis hebben ja :)
of je kan proberen of dat bedrijf ze tegen een bepaalde vergoeding wil maken.

rinaldo
3 februari 2006, 13:28
kijk de gouden gids er maar eens op na,er zijn zat mach. fabr. of plaat werkerijen die zo,n lasersnijer in huis hebben, die willen vast wel tegen een kleine vergoedeing zon ding voor je snijen. mischien de moeite van het proberen waard.

johanh
3 februari 2006, 19:45
Volgens mij hebben we al iemand gevonden die zo'n ding op zijn werk heeft, en hij is nog actief ook op dit forum onder de naam Rinaldo ;)

rinaldo
3 februari 2006, 20:03
tja johan daar zeg je zowat, mischien kan ik je zon ding wel opsturen als je er belang bij hebt. moet ik wel even weten wat voor mensuurlengte je wilt hebben en waar die naar toe moet. enz. enz. is denk ik wel te regelen.