PDA

View Full Version : marshall bromt....



JP074
2 februari 2006, 20:13
hallo daar,

mijn gitaarversterker ( Marshall VS100R) bromt licht. De brom wordt erger naarmate ik de gain en/of de galm hoger zet. Hij is nagekeken door een "kenner" en die heeft niets kunnen vinden, hij zei dat het normaal is en dat een gitaarversterker altijd iets bromt. Ik speel uitsluitend op gitaren met humbuckers. De versterker is goed geaard, dus daar kan het ook niet aan liggen. Nu wou ik weten of die kerel uit zijn nek lult, of dat hij gelijk heeft.

met vriendelijke groet,
JP074

Scali
2 februari 2006, 20:27
In principe heeft ie wel gelijk... Als je de gain ver opendraait, versterk je de input enorm, dus wordt het ook erg gevoelig voor ruis en andere storingen.
En een verengalm is een nogal primitief ding, met een speciaal versterkertje erbij om het hoog op te halen, want veren zijn nou niet bepaald de ideale geleider voor geluid. Daar komt ook wat ruis bij kijken.

Maar het kan natuurlijk wel zijn dat jij meer ruis/brom/etc hebt dan normaal.
Ik zou eerst de kabel verdenken. Als die van slechte kwaliteit is, of beschadigd, dan krijg je al gauw bijgeluiden. Met een kabel van goede kwaliteit is het een stuk stiller met veel gain.
Heb je die brom ook als je je snoer niet in de versterker hebt geplugd?

nicoverduin
2 februari 2006, 20:48
als ie met name op de galm bromt, moet je eens de galmveer omdraaien dus links naar rechts en vice versa. Kan zijn dat het input element van de tank brom oppakt van de trafo.
Nico

JP074
3 februari 2006, 09:02
Hij bromt niet als er geen kabel in zit, en het is een gloednieuwe kabel (cordial) dus ik denk dat het daar ook niet aan ligt. Hij bromt licht, erg storend is het niet. Ik moet er maar mee leren leven.