PDA

View Full Version : Charvel Charvette



Kindvall
25 oktober 2002, 09:44
Hoi allemaal,
Ik Volg het forum al een tijdje. Is een hoop kennis aanwezig waar ik handig gebruik van maak. Misschien dat jullie me kunnen helpen.

Ben een beginnend gitarist en speel nu acoustisch. Maar ik wil electrisch gaan spelen
Nu kan ik, via een kennis, een Charvel Charvette kopen.
Ik heb er gister even op gespeeld en hij speelde erg lekker(voor zover ik kan oordelen, want hem alleen nergens mee vergelijken, het is de eerste electrische gitaar waar ik op speel.) en ziet er nog als nieuw uit. Hij heeft dan ook jaren in een case in een hoekje gelegen.
Kan iemand mij vertellen wat een schappelijke prijs is en of het uberhaupt de moeite waard is? Ik wil graag Rock en metal gaan spelen.

Alvast bedankt
Kindvall

Kjiratsiekoedel
25 oktober 2002, 10:11
Hoeveel moet hij gaan kosten???

Kindvall
25 oktober 2002, 10:16
Ik heb nog geen prijs gehoord. ik weet ook niet wat de gangbare prijzen zijn.

Mithrandir
25 oktober 2002, 10:27
Het hangt er een beetje vanaf welk type charvette het precies is, maar ik denk dat je zo tussen de 150 en 250 euro er voor moet geven. Ik ken de charvel gitaren persoonlijk niet, het zijn Jackson klonen en worden gemaakt in korea, maar er is hier vast ook nog wel iemand die kan vertellen of het een goeie gitaar is of dat je beter even verder kan sparen voor een andere gitaar.

Kindvall
25 oktober 2002, 10:30
alvast bedankt! :smile:

Kindvall
25 oktober 2002, 10:41
Ik heb nop ff verder gezocht volgens mij betrefd het de Charvel Charvette 200.

Anders Destium
25 oktober 2002, 12:07
Ik zou hem doen, er is een kans dat er binnenkort geen nieuwe Charvels meer komen, zie het Fender neemt Jackson over topic...

(Jackson heeft 13 jaar terug Charvel overgenomen)

Dude
25 oktober 2002, 12:43
klinkt als een amerikaanse auto

Noctiis
25 oktober 2002, 12:46
...wat nogmaals aangeeft wat een enorme kennis iamyou van gitaren heeft

Kindvall
25 oktober 2002, 13:25
:grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kindvall op 2002-10-25 12:25 ]</font>

Brat
25 oktober 2002, 14:45
Zeker doen, dat zijn nou juist van die gitaren die nu niet 'hip' zijn, maar het vanzelf weer worden. O ja, let even op het gewicht als ie een beetje wat weegt is het in ieder geval hout. Zag er trouwens laatst een te koop staan, tweede hands, in een winkel. Daar vroegen ze geloof ik rond de 300 pieken voor. Ik zou er du zeker niet te veel voor betalen. Het was er een met twee humbuckers en een floyd rose. Nou is alleen die floyd rose dat geld al waard dus ben ik eigenlijk een stomme zak dat ik 'm toen niey gekocht heb.

Kindvall
25 oktober 2002, 15:16
Ik geef die jongen vanavond wel ff een belletje en probeer 'm voor 150 a 175 eurotjes over te nemen...

BEdankt voor jullie hulp! :smile:

Lacrymosa
25 oktober 2002, 18:17
Charvel is zeker de moeite waard.
Helemaal voor die prijs.
Een echt jaren 80 shred metal gitaar.

CheerS!!

Dude
25 oktober 2002, 19:30
Op 2002-10-25 11:46, schreef Noctiis:
...wat nogmaals aangeeft wat een enorme kennis iamyou van gitaren heeft


nee nee, effe serious, klinkt toch als een oude amerikaan... en om heel eerlijk te zijn het merk Charvel komt me ook niet zo bekend voor nee

Braindead
25 oktober 2002, 22:12
Als ik jou was zou ik geen Charvette kopen.
Sorry guys! :smile: als het een charvel is dan eventueel wel. Er zijn namelijk van Charvel topmodellen, vergelijkbaar of soms zelfs beter als de Jackson topmodellen, maar dan moet je ff zeggen om welk model het gaat.
Charvette zijn de goedkoopste Charvels geloof ik dus niet zo heel best, ik kan me vergissen maar dat is wat ik in mijn hoofd heb.

MetalliCat
25 oktober 2002, 22:49
Hmm, dat ligt ook een beetje aan Kindvalls budget, als het niet zo heel veel is, en het is je eerste electrieke gieter, heb je denk ik toch niet meteen een ruige metal plank =]

Charvel
26 oktober 2002, 01:19
Op 2002-10-25 21:12, schreef Braindead:
Als ik jou was zou ik geen Charvette kopen.
Sorry guys! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> als het een charvel is dan eventueel wel. Er zijn namelijk van Charvel topmodellen, vergelijkbaar of soms zelfs beter als de Jackson topmodellen, maar dan moet je ff zeggen om welk model het gaat.
Charvette zijn de goedkoopste Charvels geloof ik dus niet zo heel best, ik kan me vergissen maar dat is wat ik in mijn hoofd heb.


Idd Charvette was vroeger een vrij goedkoop model en niet te vergelijken met originele Charvels.Ik heb ze vroeger wel eens nieuw voor 4a500piek gezien.Weet het model echter niet meer dus .Misschien was een model 200 wel erg goed.Dus informeer ff verder.
Veel speelplezier anders.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Charvel op 2002-10-26 00:21 ]</font>

Ic3gl0vE
26 oktober 2002, 13:19
ik heb een keer een charvel getest.. alle hardware was van Jackson en de pu's ook... gitaar was uit 1 stuk hout, kleur was bruin en als je 'm anders in het licht hield was 'ie paars. Zag er erg cool uit en klonk ook mooi. Alleen vond ik 'm niet zo lekker spelen

die gitaar had een nieuwprijs van 2800 gulden en een tweedehands prijs van 575 euro.. zeker geen slechte gitaar hoor

Ironhead
26 oktober 2002, 16:28
Maximaal 75 euro voor geven, maar beter doorsparen. Nooit aan een Charvette beginnen. De Japanse model series van Charvel zijn heel betaalbaar en van hoge kwaliteit. Echter vrij lastig te vinden hier in nederland.

Kindvall
26 oktober 2002, 22:12
Ok, Is duidelijk!!

Rond de 75/100 Eurotjes koop ik 'm, voor dat geld kan ik er geen gat aan vallen!!

Thanks voor de hulp!!

Anders Destium
26 oktober 2002, 22:27
Succes ermee als je hem krijgt...