PDA

View Full Version : versterker keus



Basseytje
2 februari 2006, 18:51
ik ben zeer op zoek naar een goede fantsoenlijke versterker(comboï) van 100 watt die voor mijn stijl goed is en goed betaalbaar.
mijn budget:400 euro
stijlen: guns n roses achtig en ook punk maar ook joe satriani. wie kan mij vertellen naar wat voor versterkers ik opzoek moet gaan.

marshall vind ik goed klinken ook bij m'n stijlen alleen beetje prijzig

kheb een epiphone les paul black beauty

Scali
2 februari 2006, 18:56
Een oud tweedehands Marshall buizencombootje zou misschien net kunnen voor 400e.
Anders een ValveState, misschien niet volledig buizen, maar toch ook wel geschikt voor Guns 'n' Roses, Satriani, en vooral punk.
Hughes & Kettner maakt ook aardige versterkers die wel een beetje dat smerige van een Marshall hebben. Tweedehands Tube 50 heel misschien?
Anders wordt het waarschijnlijk modeling, denk ik... dan zou een Vox ValveTronix misschien wat zijn.

Basseytje
2 februari 2006, 18:57
ik zal eens wat uitprobere bij emi met deze informatie.

bedankt

E-J
2 februari 2006, 19:30
foutje moet kunnen

Dolf
2 februari 2006, 23:48
zo'n tweedehands 50watt jcm900 1*12 combotje kost tweedehands niet zo veel (mss eerder 450 maar je kan altijd wel iets van de prijs proberen te krijgen)

enneuh, als je een buizenamp koopt moet het geen 100watt zijn, 50watt zal ruim voldoende zijn :-)

Rude Perception
3 februari 2006, 10:04
zo'n tweedehands 50watt jcm900 1*12 combotje kost tweedehands niet zo veel (mss eerder 450 maar je kan altijd wel iets van de prijs proberen te krijgen)

enneuh, als je een buizenamp koopt moet het geen 100watt zijn, 50watt zal ruim voldoende zijn :-)


met mij 40 watt marshall dsl ga ik eigenlijk al te hard voor in de slaapkamer. Het kan net. Die zou ik trouwens ook nog even testen. Ik gebruik hem namelijk ook voor dezelfe muziek als jij wilt gaan gebruiken

Dolf
3 februari 2006, 12:00
met mij 40 watt marshall dsl ga ik eigenlijk al te hard voor in de slaapkamer. Het kan net. Die zou ik trouwens ook nog even testen. Ik gebruik hem namelijk ook voor dezelfe muziek als jij wilt gaan gebruiken

Dat is idd ook een goede keus, alleen zijn die meestal net iets duurder tweedehands.

Mauser
3 februari 2006, 12:07
Als je die versterker alleen voor thuis wilt, raad ik een 100Watt bak echt af, want dat is gewoon veel te hard voor thuis. Ik heb er zelf spijt van dat ik een 100 Watt versterker heb gekocht ipv 30 - 50 Watt.

Dolf
3 februari 2006, 12:22
Als je die versterker alleen voor thuis wilt, raad ik een 100Watt bak echt af, want dat is gewoon veel te hard voor thuis. Ik heb er zelf spijt van dat ik een 100 Watt versterker heb gekocht ipv 30 - 50 Watt.
Zelfs een 50Watt lampen bak is te veel voor thuis.

Voor een transistor is ongeveer 100Watt toch wel nodig om in een band te spelen. Ik had vroeger een Hughes&Kettner Attax100 en ik had nooit genoeg volume...

Basseytje
3 februari 2006, 15:58
ik denk dat ik het dan tog bij 100 watt hou ik wil ook gewoon buiten spelen onder de carport ofzow.

Dolf
3 februari 2006, 16:57
We zeggen net dat het niet per se nodig is om voor een 100watter te gaan (bij lampen toch niet).
Je gaat geen volumeverschil waarnemen tussen een 50 watt en een 100 watt lampen. Het grootste verschil tussen de twee is dat de 100 watt iets langer clean zal blijven...

Als je iemand kent die een 50watt lampenversterker heeft staan moet je er eens op gaan spelen, je zal wel weten wat ik bedoel ;-)