PDA

View Full Version : Probleem met bends



Gamerke
2 februari 2006, 18:09
Ik heb een probleem met mn gitaar,

Als ik een een bend doe op de G snaar en ik release de bend, dan klinkt mn G snaar lager..
Ik weet niet wat het probleem is, ik heb al vanalles geprobeerd.
Ter informatie, mn gitaar is een Ibanez GRG170DX en ik gebruik snaren van D'Addario..

waayer
2 februari 2006, 18:36
Misschien is de rek nog niet helemaal uit de snaar, even flink aan trekken en dan opnieuw stemmen,moet goed zijn.

Bl44t44p
2 februari 2006, 22:42
Inderdaad even uitrekken, gewoon snaar ongeveer 2 cm omhoog trekken, niet te hard natuurlijk, ergens ter hoogte van de hoogste frets / halselement...

Butcher
4 februari 2006, 21:37
Je snaar iets te strak in de kam, waardoor de snaar wringt.

drap
5 februari 2006, 15:33
Je snaar iets te strak in de kam, waardoor de snaar wringt.

Denk ik ook. Beetje uitveilen en een droog zeepblokje d'r over wrijven. Tip van een gitaarreparateur en het werkte bij mij

crazylay
5 februari 2006, 16:22
anders moet je even kijken of de stemmechaniecken wel goed zijn..
of als je de snaren wel goed hebt.
en anders moet je even naar de brug kijken.

btw: heb je er nieuwe snaren op"?..
zoja.. draai voorzichtig wat aan de stemmechaniecken of veel benden zodat ze spannen.

glacius
8 februari 2006, 22:12
bouw er een floyd rose op :)

nee grapje , volgens mij heb je voor 7 euro al een graphtech topkam in combinatie met goeie stemmers (sperZel) moet dit probleem wel te verhelpen zijn ..

die ibanez (met alle respect) is een ''goedkopere'' gitaar en meestal zijn daarvan de stemmers minder en topkam wat stroefjes..

correct me if i'm wrong

glacius
8 februari 2006, 22:15
en oja voor ik het vergeet, haal alsjeblieft die dadario troep eraf en doe er ernie ball op, niet dat dit je probleem zal verhelpen maar ernie ball zijn ''echte'' snaren ... veel beter

drap
11 februari 2006, 00:49
en oja voor ik het vergeet, haal alsjeblieft die dadario troep eraf en doe er ernie ball op, niet dat dit je probleem zal verhelpen maar ernie ball zijn ''echte'' snaren ... veel beter

Uhu, alleen gaan die D'adarios wel ff wat langer mee