PDA

View Full Version : welke mixer?



Rude Perception
2 februari 2006, 17:52
Ik ben op zoek naar een goedkope mixer met de volgende eisen:

- 2 stereo uitgangen (eentje naar mijn versterker, en eentje naar mijn pc voor opnemen), deze wil ik apart de volumes kunnen bepalen, voor als ik bijv. de gitaar niet wil monitoren, omdat k die al via de gewone versterker hoor. Tegelijkertijd wil ik de cd kunnen afspelen via de mixer over mijn versterker (die dus op de andere output aangesloten zit)). Het beste daarvoor is denk ik gewoon een main out en 1 pre-fader aux out, denk ik(?)
- min. 4 (liever 5) stereo line-ingangen
- dan nog 2 mono ingangen op microfoon niveau
- geen ingebouwde effecten nodig
- tweedehands of nieuw, maakt niet uit, zo goedkoop mogelijk!

Zelf heb ik niet heel veel verstand van opnemen. Ik heb op me computer adobe audition. Van mixers heb ik wel wat verstand, maar alleen op een hele oude yamaha, live gebruikt.

Weet iemand een leuk mixertje om thuis mee op te nemen die aan deze eisen voldoet?

harrie-beton
3 februari 2006, 12:24
die behringer mixers van 40 euro zijn erg geschikt voor thuis. Ze ruisen weinig en hebben goede mogelijkheden.
Er is altijd beter maar dan gaat de prijs omhoog.

Dolf
3 februari 2006, 12:26
die behringer mixers van 40 euro zijn erg geschikt voor thuis. Ze ruisen weinig en hebben goede mogelijkheden.
Er is altijd beter maar dan gaat de prijs omhoog.
+1
Hier is Behringer wel goed in ;-)

Rude Perception
3 februari 2006, 21:02
die behringer mixers van 40 euro zijn erg geschikt voor thuis. Ze ruisen weinig en hebben goede mogelijkheden.
Er is altijd beter maar dan gaat de prijs omhoog.

ok, ik heb daar wel een beetje naar gekeken, maar ik zag ze alleen maar met 1 stereo uitgang (of heb ik dat fout?). Of zonder pre fader aux outputs.

bert k
3 februari 2006, 21:20
De wat 'duurdere' Behringers hebben een Alt uitgang, schakelbaar per kanaal, ideaal voor jouw toepassing. Ik doe het ook zo, met een 1604

Rude Perception
3 februari 2006, 21:39
De wat 'duurdere' Behringers hebben een Alt uitgang, schakelbaar per kanaal, ideaal voor jouw toepassing. Ik doe het ook zo, met een 1604

1604? Die kan ik niet vinden. Ik heb op de site van behringer gekeken. De ub1202 is goed qua kanalen, maar heeft geen goede outputs (geen pre-fader aux) de 1204 heeft dat wel, maar die heeft weer te weinig kanalen. Dan kom ik uit op een 1222, maar die heeft weer fx, waar ik dan dus voor betaal, zonder dat ik het gebruik. En ook heeft deze een 7-band equalizer, wat ik niet zo veel zal gebruiken....
Dan ga ik dus betalen voor dingen die ik niet nodig heb. Weet er iemand nog een andere oplossing?

bert k
3 februari 2006, 21:47
Die van mij is al een paar jaar oud, die is er dus niet meer. Ik zou niet te moeilijk doen over een paar extra opties die je niet nodig hebt. De ideale mixer die precies heeft wat je zoekt, en niks meer, bestaat gewoon niet. En als je zie hoe goedkoop dat spul is zou ik niet aarzelen.


Ik heb ook ff op de Behringersite gekeken, maar inderdaad, boven de 12 kanalen zijn ze allemaal van effecten voorzien. Jammer... Ook die nieuwe modellen an ze, alles met FX.

Ic3gl0vE
5 februari 2006, 20:47
yamaha MG12/4 lijkt me prima voor je. behringer is wel weer een stuk goedkoper, maar de yamaha klinkt beter

harrie-beton
5 februari 2006, 21:05
Die yamaha is prima maar Behringer is niet slecht hoor qua mengtafels en goedkoper. Je wilt dus pre fader, de meeste hebben 1 aux uitgang die pre fader is maar ik geloof ook dat de EQ dan wel invloed heeft. De duurdere hebben echt een direct out zonder dat de EQ werkt, echte pre fader zeg maar..

Ic3gl0vE
5 februari 2006, 22:19
als je met die direct outs wilt gaan werken, kun je beter gewoon een geluidskaart met veel ingangen kopen

Rude Perception
6 februari 2006, 17:54
als je met die direct outs wilt gaan werken, kun je beter gewoon een geluidskaart met veel ingangen kopen

niet als ik op die manier makkelijk me toekomstige v-amp over me gewone stereo wil kunnen zetten.

Rude Perception
6 februari 2006, 18:33
btw. Ic3gl0vE, you've got pm