PDA

View Full Version : Blade Strat



Dolf
2 februari 2006, 16:55
Hoi,

Ik speel nu al bijna 6 jaar elektrische gitaar waarvan de eerste 3 jaar op een beginnersgitaar (Washburn BT2), heb dan een Godin LG Hmb gekocht voor 700eur waar ik nu bijna 3 jaar op speel en waar ik uiterst tevreden mee ben.

Alleen begint het nu weer een beetje te kriebelen om op een nieuw gitaartje te spelen. Aangezien ik uiterst tevreden ben met mijn Godin zou ik een gitaar zoeken met juist helemaal andere karakteristieken. En aangezien de Godin twee Humbuckers heeft, lijkt me de keuze om nu voor een S-S-S configuratie te gaan wel leuk. Met andere woorden een strat-achtige gitaar.

Eerste gedacht is natuurlijk Fender, maar mijn maximum budget is ong 800 eur (jaja, arme studentjes hebben geen groot budget). En ik zou dus eerder voor een grotere prijs/kwaliteit verhouding opteren (zoals de Godin LG tov een Gibson Les Paul). Nu heb ik hier al een paar keer gelezen dat Blade hier goed in is. Als ik dan kijk op hun site zie ik dat ze maar twee gitaren hebben met een S-S-S configuratie; de Texas Standard Pro en de Texas Vintage. De prijs van beide is bij Musik Poduktiv respectievelijk 525 en 768 eur.

Nu is mijn vraag welke van de twee dan de beste keus zou zijn want veel verschil zie ik niet echt op de site van Blade. Van de Standard Pro zijn de reviews op Harmonycentral redelijk lovend, maar van de Vintage vind ik niet echt veel informatie.

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom :-)

Groetjes,
Dolf

Negative K3 fan
2 februari 2006, 16:58
als je bereid bent tweedehands te kopen vallen de normale fender USA standard strats al binnen je budget, japanse strats zijn tegenwoordig ook erg populair. En als je liever minder dan meer wilt zou je ook nog richwood kunnen overwegen, kun je meteen een strat en een tele halen, de meningen zijn lettend op de prijs vrij positief.

Veekeren
2 februari 2006, 19:37
Voor 800 euro heb je inderdaad een ruime keuze aan 2ehands USA Fender strats... kijk eens rond hier op gitaarmarkt, marktplaats, speurders enz.

Dolf
2 februari 2006, 19:52
Een 2ehands Fender USA strat zal het waarschijnlijk wel halen tegen een nieuwe blade qua prijs/kwaliteit.
Maar ik heb toch liever mijn gitaar nieuw te kopen. Tweedehands is niet direct een optie.

Veekeren
2 februari 2006, 20:25
Een 2ehands Fender USA strat zal het waarschijnlijk wel halen tegen een nieuwe blade qua prijs/kwaliteit.
Maar ik heb toch liever mijn gitaar nieuw te kopen. Tweedehands is niet direct een optie.

Hier zullen wel meer mensen op inhaken denk ik :D Je moet het natuurlijk zelf weten... Maar waarom perse nieuw? Wat voor voordelen zie jij er in?

Dolf
2 februari 2006, 20:36
Hmm, dunno, tis gewoon een gevoel...

Ik koop wel tweedehands hoor, ik heb al mijn versterkers tweedehands gekocht...

Alleen vind ik dat een gitaar om een of andere reden nieuw moet zijn, heb ook nog geen gitaar verkocht...

M.a.w. ik heb er geen rationele verklaring voor ;-)

Veekeren
2 februari 2006, 21:07
Oke, je moet natuurlijk vooral doen waar je het gelukkigst van wordt ;) Maar ik zou er toch echt nog even goed over nadenken. Het scheelt een hoop geld, het aanbod is groot, en als je nieuw koopt zakt de waarde van de gitaar meteen met een paar honderd euro zodra je de bon in je handen hebt...

Bins
2 februari 2006, 21:28
Hmm, dunno, tis gewoon een gevoel...

Ik koop wel tweedehands hoor, ik heb al mijn versterkers tweedehands gekocht...

Alleen vind ik dat een gitaar om een of andere reden nieuw moet zijn, heb ook nog geen gitaar verkocht...

M.a.w. ik heb er geen rationele verklaring voor ;-)

Ik kan me hier helemaal in vinden hoor. Versterker 2ehands, geen probleem... Maar een gitaar moet echt helemaal van mij zijn. Er is geen rationele verklaring voor.. gewoon een gevoel inderdaad.

Veekeren
3 februari 2006, 10:50
Ik kan me hier helemaal in vinden hoor. Versterker 2ehands, geen probleem... Maar een gitaar moet echt helemaal van mij zijn. Er is geen rationele verklaring voor.. gewoon een gevoel inderdaad.

Hmm... oke. Maar als hij dus eerst van een ander is geweest, heb je daarna niet het gevoel dat hij echt helemaal van jou is? Probeer overigens niet te kwallen of zo hoor, probeer het slechts te begrijpen :)

iwamoto
3 februari 2006, 11:01
ik vind het dan weer niet erg dat mijn oude ibanez al van 2 mensen is geweest, ik heb haast het gevoel alsof de gitaar zelf een reiziger is, een figuur die losjes rondzwerft over de aarde, en dat ik slechts een van de vele mensen ben die hij meester noemt, maar ik ga m echt niet wegdoen, dus the road ends here! :P

Veekeren
3 februari 2006, 11:06
ik vind het dan weer niet erg dat mijn oude ibanez al van 2 mensen is geweest, ik heb haast het gevoel alsof de gitaar zelf een reiziger is, een figuur die losjes rondzwerft over de aarde, en dat ik slechts een van de vele mensen ben die hij meester noemt, maar ik ga m echt niet wegdoen, dus the road ends here! :P

Ja... ik heb een ES355 uit '69, zie zoiets maar eens nieuw te krijgen. Of zelfs iets vergelijkbaars...

Dolf
3 februari 2006, 12:05
Hmm... oke. Maar als hij dus eerst van een ander is geweest, heb je daarna niet het gevoel dat hij echt helemaal van jou is?
Ja, waarschijnlijk is het zoiets.
En natuurlijk geldt dit niet voor een '69 ES350 ;-)


Maar ff terug ontopic.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met die Blades?

Orpheo
3 februari 2006, 12:16
Ja, waarschijnlijk is het zoiets.
En natuurlijk geldt dit niet voor een '69 ES350 ;-)


Maar ff terug ontopic.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met die Blades?

jep ik ken die axes wel. heel goeie gitaren, echt top. spelen goed (kom ik zo op terug), goed gemaakt, klinken top.

dat "spelen goed" stukje, dat licht ik even toe. de hals is redelijk snel, met andere woorden, aan de mediumdunne kant. tis geen wizzard-halsje,maar toch...je moet ervan houden he.

Dolf
3 februari 2006, 12:18
Zijn ze eigenlijk qua kwaliteit te vergelijken met een Fender USA?

harrie-beton
3 februari 2006, 12:28
de verhalen die ik van blade ken is dat ze beter zijn dan Fenders USA.

Orpheo
3 februari 2006, 12:31
Zijn ze eigenlijk qua kwaliteit te vergelijken met een Fender USA?

sommigen wel, maar degenen waar jij naar kijkt, vind ik van niet. maar blade is sowieso heel anders dan fender. veel moderner. vooral de modellen met de boosters. fenders zijn veel meer vintage gevoiced (normale modellen dan, ik heb t niet over de HM serie etc etc). de bite, de "clang" die je bij een fender strat hebt, heb je bij blade eigenlijk niet. vind ik dan.

als je het echte stratgeluid wilt, neem dan een 2ehands USA fender. ook topdingen.

Dirtypool
3 februari 2006, 14:18
Orpheo heeft gelijk.
Blade is heel goede kwaliteit, beter dan Fender in de prijsklasse alleen t is geen Fender.
Fender heeft net ff zn eigen vibe en blijft waardevaster op termijn (helaas)
Ik heb er zelf 2 ( de duurste ook nog )en na 15 jaar heb ik alle pick ups vervangen, electronica eruit gehaald (toch wel beetje spijt van) omdat ik me begon te irriteren aan het neuzige van de boost.

Maar ik las overigens ergens dat de modellen zonder boost 'heel' erg Fender zijn qua klank.

En 2e hands is nix mis mee, sommige gitaren zijn gewoon nieuw alleen voor de helft van wat je naar de dealer brengt.
Geduld dus , wachten en toeslaan (ook nog wat van de vraagprijs afpeuteren dus)

Dolf
3 februari 2006, 14:33
Het is ook niet per se de Fender strat klank die ik wil. Ik wil gewoon eens iets anders. Maar ik moet nu nog niet beslissen, ik heb nog een paar maandjes de tijd nodig om het geld bij elkaar te sprokkelen.

Ik heb nog nooit een blade in mijn handen gehad, mss moet ik toch wel effe zorgen dat ik er ergens een keer op kan spelen. We zien wel...

Alleszinds bedankt voor de info. Ik laat zeker nog eens weten wat het geworden is...