PDA

View Full Version : Mesa 2x12 Recto cab



Nocki
2 februari 2006, 16:44
Hoi,

Net zonder m ooit gehoord of gezien te hebben de mesa 2x12 recto besteld...

Kon mn marshall 1960A er voor een leuke prijs op inruilen dus gelijk de knoop doorgehakt. de mensen die m de laatste tijd te koop aanboden waren ook niet echt leuk bezig kwa prijs en condities enzo of hadden gerommeld ermee dus nu toch ingeruild en dus voor een gigantisch leuk bedrag!

iemand ervaring met de mesa 2x12 recto cabs??? er zitten V30's in. ik ben erg benieuwd naar julie bevindingen...

Nocki

Dude
2 februari 2006, 16:57
ik ben erg benieuwd naar de deal die je gemakt hebt haha !

vertel

guhlenn
3 februari 2006, 08:47
de 4x12"met V30's klonk alsof men er een dekbed en iets van dieren in verstopt had. Dood en muf. BEn benieuwd naar je mening...

AART
3 februari 2006, 11:10
ik heb ooit een keer mijn peavey op een recto 4x12 ogen zetten en dat klonk meetserlijk, IMO de beste cab die ik tot nu toe ooit gehoord heb, alleen zo pokkeduur. :sneaky:

Nocki
3 februari 2006, 11:16
:-)

tja ik denk dat de combinatie amp en gitaar en speakerkast idd moeilijk is.

ik heb m besteld en krijg voor mn marshal 1960A kast een betere prijs dan als ik m 2ehands verkoop. hij is gewoon nieuw!

de v30's heb ik alleen nog maar heel veen gehoord in een andere kast dus ben ik heel benieuwd. als het goed genoeg is voor mesa is het goed genoeg voor mij! nu nog op zoek naar een 2e 2x12 recto kast... :-)

Aart kan je meer vertellen over de sound???

Nocki

DarknessAwaits
3 februari 2006, 12:07
Ik heb een 2x12 Recto kast precies zoals jij hebt besteld. Hij klinkt vol en strak en waarschijnlijk is het een van de beste op de markt, maar aan de andere kant heeft hij ook wel eens neigingen om een beetje dof over te komen icm distortion.

prsguy
3 februari 2006, 12:29
Ik ben de gelukkige bezitter van een MESA 2x12 kast met Vintage 30 en ik kan je wel vertellen dat je een goede keuze hebt gemaakt. Het is en blijft natuurlijk een beetje subjectief, maar deze kast klinkt SUPER !!!!! Je gaat echt wel versteld staan van het verschil met je oude Marshall ! Hier spreken we over veel strakker en harder. Meer direct geluid. Prima voor distortion en in combinatie met je Triaxis en eventueel nog EMG heb je de "Metallica" sound. Wees gerust, je kunt er ook perfect andere geluiden mee maken...

Wel even opletten : de V30's kunnen soms wel dof overkomen. Ik ben zelf nogal een fan van "klaarheid" en "definitie" in m'n geluid en gebruik daarvoor meestal de fabuleuze EVM12L. In vergelijking daarmee klinken de V30's nogal dof. Maar zoals eerder gezegd, het blijft een kwestie van persoonlijke smaak en daarover kun je niet gaan discussiėren.

In ieder geval, gefeliciteerd met je aankoop, je zult er geen spijt van hebben.

Nocki
3 februari 2006, 14:11
Hoi bedankt voor de reacties.

Ik heb zelf zeker ene jaar of 3 met de 1x12 elektro voice open back's gespeeld. geweldige speakers en cabs maar vaak erg hard en ver dragend.
kwam altijd goed doorde mix heen enzo maar vonde het gewicht en het icepick hoog inet geweldig. dus hopelijk komt dat helemaal goed. met lage volumes klinken ze idd een beetje dof maar met high gain sounds komt het hoog altijd erg goed door waardoor dat wat ingedamt wordt door de kast hopelijk... ik heb er zin in... gauw nieuwe buizen in mn triaxis en hopen dat mn 2x12 recto cab gauw komt... en dan sparen dus voor een eindtrap (speel nu op mn mark iv eindtrap) en een 2e 2x12 recto!!!

NOcki

ieme
3 februari 2006, 14:27
waarom zoek je een 2e als je nog twijfelt over de sound van de eerste? hoe bevalt die triaxis?

jw009
3 februari 2006, 15:08
hoe bevalt die triaxis?


Ja!! kom maar op met die review, sinds wanneer heb je hem/welke versie?

prsguy
3 februari 2006, 15:32
Er wordt blijkbaar veel verteld over de "oude versie" en de "nieuwe versie". Ik heb een oude versie (en gebruik deze met een VHT 2-90-2) en ben daar nochtans zeer tevreden over. Geen problemen mee, meer geluiden dan ik ooit nodig zal hebben, een ongekende flexibiliteit. Als je met de "oude" geen goed geluid kunt krijgen, ga dan gewoon blokfluit spelen. :)