PDA

View Full Version : [vintage space-rock] fears and fantasies



trigg
2 februari 2006, 16:33
hee lui, hier een nieuw trackie met een hoop gitaarpartijen erin...

ben (nog steeds) een amateur kwa techniek, maar ben hier toch wel tevreden mee...

http://trigg.gunslinger.nl/spacerock.mp3

gebruikte gear: Epiphone G400 SG, Line6 POD II en de nodige studio-randapparatuur..

trigg
3 februari 2006, 18:58
al 26 hits en nog geen 1 antwoord??

luisteren = reageren he :)

Purple_Peter
5 februari 2006, 21:02
Hee Trigg, zal ik dan maar als eerste :cooler:
Op zich vindt ik dit best gaaf, lekker relaxed en doet me een beetje denken aan oude muziek van Caravan (ergens uit jaren '70) maar dan met moderne geluids jasje.
Wel krijg ik het idee dat je dit nummer in context met andere nummers zou moeten horen, zeg maar een soort van thema album omdat het nummer alleen anders iets te weinig zeggend zou kunnen zijn (gevoel van een hoofdstuk uit een verhaal maar ik ken de voorgaande hoofdstukken nog niet).
Verder vindt ik het een nette mix en kan dit zeker waarderen.
Gretz, Peter

Freekje
7 februari 2006, 00:59
Ik vind het echt goed klinken zeg! Dit is nou de muziek waar ik van hou!

Wel vind ik het op den duur iets teveel van hetzelfde, totdat de sampletjes erbij komen van de speech.

Al met al: erg goed!

trigg
17 maart 2006, 17:33
Thanks voor de complimenten!

De track zou eigenlijk nog een 2e accoordenschema moeten hebben, zat ik te bedenken... maar ik ben blij dat de sfeer die ik heb proberen neer te zetten goed overkomt

Mithrandir
17 maart 2006, 18:07
De gelijkenis met Caravan hoor ik niet zo, eerder wat vroege porcupine tree en uiteraard Pink Floyd invloeden. Ik vindt het wel een relaxed nummer, luistert lekker weg, al blijft het door veel herhalingen wel wat aankabbelen.

Speech samples zijn erg cool gedaan.