PDA

View Full Version : mesa boogie



majortomtogroundcontrol
2 februari 2006, 14:35
hallo,

ik heb een mesa boogie studio 22+ binnekort moet ik live spelen, de eerste keer zonder pa. we spelen in de wollewei in turnhout (als iemand het kent) het is niet zo'n groot jeugdhuis. maar ik vraag me af of ik wel genoeg 'lawaai' zal kunnen maken...

iemand al ervaring met optreden met 1*12 combo's ofzo...


tom

Bins
2 februari 2006, 14:38
Komt wel goed hoor. Zet het volume eens op 10 .. speel een paar noten... Hard genoeg denk je?

majortomtogroundcontrol
2 februari 2006, 14:47
ja, maar als ik men volume op 10 zet krijg ik gelijk oversturing (tis niet veel, maar toch te veel naar mijn mening) en ik wil ook zuivere cleane toon.
zou het helpen om een of ander cabinet erop aan te sluiten?

Bins
2 februari 2006, 17:18
Ah, je speelt ook clean.. sorry, daar denk ik nooit aan :)

Hoe doe je het met repteren dan? Als je amp daar hard en clean genoeg gaat, dan zal dat in een klein jongerencentrum ook wel loslopen hoor. Een extra cab kan evt. wel helpen met de spreiding van je geluid. Je kan dan met minder volume even goed hoorbaar zijn zeg maar (ik ben niet zo goed in dat soort dingen uitleggen). Maar ik denk dat het zo ook wel goedkomt.

BartL
2 februari 2006, 17:59
Ik heb zelf ook een .22+ gehad, HARD DAT DIE GING; niet normaal :)

Zou geen probleem mogen zijn denk ik.

Thijssie
2 februari 2006, 19:20
hallo,

ik heb een mesa boogie studio 22+ binnekort moet ik live spelen, de eerste keer zonder pa. we spelen in de wollewei in turnhout (als iemand het kent) het is niet zo'n groot jeugdhuis. maar ik vraag me af of ik wel genoeg 'lawaai' zal kunnen maken...

Ik heb er een aantal keer mee zonder PA mee opgetreden, het lukte mij niet om hem clean te houden. Ook met een gesloten 1x12 er onder met een V30 er in. Dus ik ben bang dat het niet genoeg is. Ik zou proberen toch een "lijntje naar de zanginstallatie" te regelen.

Succes!

patricia
2 februari 2006, 22:56
hihihihihi ja hoor die mesa`s gaan hard hoor!!!!

neem dat maar aan.

majortomtogroundcontrol
3 februari 2006, 15:24
Ah, je speelt ook clean.. sorry, daar denk ik nooit aan :)

Hoe doe je het met repteren dan? Als je amp daar hard en clean genoeg gaat, dan zal dat in een klein jongerencentrum ook wel loslopen hoor. Een extra cab kan evt. wel helpen met de spreiding van je geluid. Je kan dan met minder volume even goed hoorbaar zijn zeg maar (ik ben niet zo goed in dat soort dingen uitleggen). Maar ik denk dat het zo ook wel goedkomt.

we repeteren in een klein kelderkamertje, het geluid wordt zo hard weerkaatst tegen de muren dat ik men volume maar op 3 hoef te zetten, en drums daarvoor gebruikven we van die rubberen pads voor zodat die niet zo hard klinken
ik ga het toch zo proberen en men versterker hoog op men flightcase zetten, als het niet gaat toch langs de zangversterker proberen

Nicci
3 februari 2006, 16:09
volume is met die mesa geen probleem. als je over een redelijk meppende drummer kan komen (en dat kan met die studio) dan gaat het goed.
gitaristen blijven maar deken dat ze te zacht staan. en dat staan ze bijna nooit . . . .

Dolf
3 februari 2006, 17:14
Volume zal idd geen probleem zijn, spreiding zal wel moeilijker zijn met een 1*12.

Ik zou toch ff rondvragen of je van niemand een extra cab mag gebruiken. Of zoals Thijssie zegt mee op de zanginstallatie.

Succes

BartL
3 februari 2006, 18:36
..of ruil jouw Mesa Boogie tegen mijn ENGL Thunder reverb combo :D:D

majortomtogroundcontrol
3 februari 2006, 23:39
neenee
mesa gaat niet weg in geen jàààààààààààààren. misschien dat ik toch een op zoek ga naar een extra cabinet een 2*12 marshall ofzo want die mesa's kosten echt handen vol geld een 1*12 kost nieuw zo ongeveer 300 euro geloof ik. of raden jullie iets anders aan dan marshall? ja je moet het natuurlijk horen....