PDA

View Full Version : snaren vervangen ?



liq
2 februari 2006, 12:34
Ik heb een vraagje..

Ik heb nu sinds 3 maand ongeveer een LTD-EC400 en ik heb nog nooit de snaren vervangen tot nu toe.

De snaren zien er nog goed uit, en echt zwart is het doekje niet als ik ze schoonmaak.

Maar op de D snaar zit bij het aan "aanslagpunt" een 1cm aan een beetje geribbeld, ruwe snaarpunt en het lijkt wel of dat stuk iets dunner is.

Is dit nou gewoon versleten, en is de kans op knappen hierdoor groter ?

Knappen de snaren trouwens vaak aan het begin of meestal in het midden van de gitaar ?

Kaïn
2 februari 2006, 12:46
Snaren rekken namate je meer speelt er ze er langer opzitten gewoon uit. Ze zijn van metaal en daar zit rek in. Als je lang op de zelfde set speelt dan zul je inderdaad zien dat vooral bij je lagere snaren je een beetje verkleuring ziet en dat ze eventueel dunner lijken. De kans word inderdaad groter dat ze breken. Bij je lage snaren zul je zien dan ze uit elkaar rafelen aan de brug.
Ik heb nog nooit een snaar in het midden gebroken altijd aan de brug. Dus er is niets raars aan de hand.
Succes ermee!

Veekeren
2 februari 2006, 13:49
Speel je veel op je gitaar? Vervang ze anders eens, na 3 maanden kan dat wel eens een verbetering zijn.

Nickname
2 februari 2006, 13:50
Gewoon een nieuw setje eropleggen.. het is helemaal niet moeilijk. Kijk gewoon ff in het boekje van je gitaar of als je die niet hebt even hier op het forum de search gebruiken :)