PDA

View Full Version : Intonatie op Edge of FloydRose HELP



Ace
25 oktober 2002, 00:13
Hi guitarist.

Ik speel al jaren op ibanez en heb onlangs mijn 4e Ibanez gekocht, maar ik zit steeds met het probleem dat de intonatie op de Tremolo (in mijn geval The Edge) volgens fabriekinstellingen niet goed ingesteld staat.

De tool die hier voor nodig blijkt om dit op een degelijke manier te kunnen doen is de Ibanez "EDGEADJUST1"

hier vind u 2 afbeeldingen
http://www.jemsite.com/tech/img/t_eadj1a.jpg
http://www.jemsite.com/tech/img/t_eadj1.jpg

Kan iemand me vertellen waar ik dat piepklein maar verrekt belangerlijk tooltje kan vinden ?

Of als iemand een andere "degelijke" manier weet om brugjes af te spelen, plz tell me :wink:

Thx ! :wink:

dungekste
25 oktober 2002, 01:03
Ik heb er eentje, maar volgens mij kun je die wel laten bestellen bij de betere gitaarzaak. Overigens het die van mij 'The Key' en is voor Ibanez gemaakt door GTG geloof ik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dungekste op 2002-10-25 01:04 ]</font>

Ace
25 oktober 2002, 01:26
Hi,

idd The Key maakt ze ook.

Kan je ook kwijt in welke shop je hem kocht ?
Ik heb al verschillende zaken gebeld, maar niemand heeft dat ooit in huis gehad :/

Raffel
25 oktober 2002, 09:17
hmm zo'n ding is niet noodzakelijk hoor, ik heb tot nu toe altijd gewoon met de hand geintoneerd. Misschien dat ik ooit voor mijn ene ibanez ook zo'n dingetje koop.

Ace
25 oktober 2002, 10:19
Mja, maar met de hand ga je het toch nooit 100% krijgen denk ik, en met dat ding is het ook 10x sneller geklaard, en waarschijnlijk ook beter.

Ik mailde Serlui, Ibanez importeur benelux en die antwoordde reeds het volgende

"De intonation adjuster is helaas niet meer te krijgen en wordt niet meer gemaakt."

Dus The Key is de enige optie...

Als iemand weet waar ik die kan halen in benelux... Laat weeetuuuuuu pliiiiz :smile:

Thx

Anders Destium
25 oktober 2002, 11:08
Winkel met veel ibbies denk ik, Rock Palace/ Feedback / Kees Dee ?

Raffel
25 oktober 2002, 11:36
je kunt het zeker wel voor 100% goed doen hoor zonder zo'n geval... Hoe zou je het anders bij andere merken moeten doen...

Het is natuurlijk wel stukken makkelijker...

maarten
25 oktober 2002, 22:30
ik durf je met 100% zekerheid te zeggen dat ze bij Walkers musical supplies (brunssum tel.045 254 4442) nog van die dingen hebben. Die verkoper daar liet ze me zelf nog zien. Alleen waren ze belachelijk duur kon in me herinneren.

brunssum ligt in zuid limburg misschien handig aangezien ik t idee heb dat je in belgie woont

succes
maarten

Anders Destium
25 oktober 2002, 22:59
Als je er hoe dan ook ver voor moet reizen kan je in die schaduw-tijd natuurlijk proberen het zelf op orde te krijgen, grote kans trouwens dat je snaardikte er mee te maken heeft.
Ibanez knalt standaard 0.09 setjes op hun gitaren zodat ze in de winkel extra lekker spelen, en als je zelf .11 speelt wil dat nog wel eens vervelende gevolgen (zei hij knowingly...), ik heb persoonlijk al eens een lo-trs omgelegd :wink:

Ace
25 oktober 2002, 23:56
Hi! Ik ben idd van Belgie. Bedankt voor de tip ! Zuidlimburg valt dan idd wel mee. In de states kan je ze incl verzending hebben voor een 75euro (das edge, lo pro, standaard floyd, dus 3 tooltjes...).

Voor die prijs laat ik mijn bijl helemaal perfect afstellen in een winkel zeg maar.

Ik gebruik toch wel 9-42... dus dat zou het niet mogen zijn. Niet dat de intonatie totaal misstaat, maar als je in het hoge gebeid 2 snaren tegelijk gebruik dan zit er toch vanalles te zingen wat niet moet.

Greetz
Ace

jeroenmoore
30 oktober 2002, 17:53
Het intoneren is een precies klusje, ik heb vroeger dus ook een JEM gehad, en bij een Floyd Rose zou ik het niet aanraden om het zelf te doen, tenminste dat is mijn ervaring dan. Zorg in ieder geval er eest voor, dat je eerst alles naloopt voordat je gaat intoneren, kijk de hals eerst eens goed na, zijn er geen vervormingen opgetreden etc etc. En zet er een nieuwe set snaren op.

Raffel
31 oktober 2002, 11:32
nee DUH juist niet! :smile: Als je nieuwe snaren erop zetten kan je de rest van je leven gaan intoneren, want dan komt het dus nooit goed. Je snaren moeten zich aan de gitaar hebben aangepast en goed getuned zijn, en dan moet je gaan intoneren. Of het nieuwe of oude snaren zijn maakt niet uit.