PDA

View Full Version : Intonatie op Edge of FloydRose HELP



Ace
25 oktober 2002, 00:13
Hi guitarist.

Ik speel al jaren op ibanez en heb onlangs mijn 4e Ibanez gekocht, maar ik zit steeds met het probleem dat de intonatie op de Tremolo (in mijn geval The Edge) volgens fabriekinstellingen niet goed ingesteld staat.

De tool die hier voor nodig blijkt om dit op een degelijke manier te kunnen doen is de Ibanez "EDGEADJUST1"

hier vind u 2 afbeeldingen
http://www.jemsite.com/tech/img/t_eadj1a.jpg
http://www.jemsite.com/tech/img/t_eadj1.jpg

Kan iemand me vertellen waar ik dat piepklein maar verrekt belangerlijk tooltje kan vinden ?

Of als iemand een andere "degelijke" manier weet om brugjes af te spelen, plz tell me :wink:

Thx ! :wink:

dungekste
25 oktober 2002, 01:03
Ik heb er eentje, maar volgens mij kun je die wel laten bestellen bij de betere gitaarzaak. Overigens het die van mij 'The Key' en is voor Ibanez gemaakt door GTG geloof ik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dungekste op 2002-10-25 01:04 ]</font>

Ace
25 oktober 2002, 01:26
Hi,

idd The Key maakt ze ook.

Kan je ook kwijt in welke shop je hem kocht ?
Ik heb al verschillende zaken gebeld, maar niemand heeft dat ooit in huis gehad :/

Raffel
25 oktober 2002, 09:17
hmm zo'n ding is niet noodzakelijk hoor, ik heb tot nu toe altijd gewoon met de hand geintoneerd. Misschien dat ik ooit voor mijn ene ibanez ook zo'n dingetje koop.

Ace
25 oktober 2002, 10:19
Mja, maar met de hand ga je het toch nooit 100% krijgen denk ik, en met dat ding is het ook 10x sneller geklaard, en waarschijnlijk ook beter.

Ik mailde Serlui, Ibanez importeur benelux en die antwoordde reeds het volgende

"De intonation adjuster is helaas niet meer te krijgen en wordt niet meer gemaakt."

Dus The Key is de enige optie...

Als iemand weet waar ik die kan halen in benelux... Laat weeetuuuuuu pliiiiz :smile:

Thx

Anders Destium
25 oktober 2002, 11:08
Winkel met veel ibbies denk ik, Rock Palace/ Feedback / Kees Dee ?