PDA

View Full Version : Welk geluid voor Anouk - Are you kidding me



Bart1981
2 februari 2006, 12:20
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar 't geluid van de eerste 10 seconde van Are you kidding me van Anouk. Het lijkt me op een overdrive, maar hij heeft iets extra's naar mijn idee... lichte chorus?

Iemand tips?

Voor geluidsclipje: http://bart.sohosted.com/anouk.mp3

Alvast bedankt,

Bart

Rock&Roll
2 februari 2006, 12:33
Een Koch amp zou een goed begin zijn. Als ik me niet vergis is die prominent aanwezig op urban solitude. De chorus weet ik niet, ik zou het nummer nog eens moeten horen. 8-)

Negative K3 fan
2 februari 2006, 12:47
ik hoor echt niets anders, gewoon een buizen amp met een randje (niet te veel distortion) en een humbucker (les paul?)

Bart1981
2 februari 2006, 13:05
Oke, wellicht idd gewoon een buizenamp met een randje, maar met welk pedaal kan ik dat randje het beste benaderen?

Ik heb wel een buizenamp, maar wil mn cleane kanaal clean houden, en mn distortion kanaal is hi-gain. Dus ik zoek nog een pedaaltje voor "de middenweg". Zat zelf aan Boss OD-3 te denken?

Rock&Roll
2 februari 2006, 13:17
Zat zelf aan Boss OD-3 te denken?

In de woorden van speedy: ^Hij snapt het!

De boss OD3 is een prima overdrive, uitermate geschikt voor een tube-like randje.

:hippie:

robert-gitarist
2 februari 2006, 14:53
Die gitarist speelt van Anouk speelt op een Bogner ;) dus inderdaad een buizenbak met een mooi overdriveje

robzilla
2 februari 2006, 15:49
Die gitarist speelt van Anouk speelt op een Bogner ;) dus inderdaad een buizenbak met een mooi overdriveje

Dat is het nieuwere anouk idd (Bogner, Hook en Matchless)

Nielsje
2 februari 2006, 16:33
volgens mij het gewoon amp, en dan les paul junior uit '57 , maar dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben, gewoon brug element,

in ieder geval, ieme's gitaar :cooler:

nickelwound
2 februari 2006, 16:49
Het geluid doet inderdaad denken aan iets P90 achtig. Vooral hoorbaar bij het aanslaan van het volle akkoord. cfr.clipje.

Punt
2 februari 2006, 19:15
Oke, wellicht idd gewoon een buizenamp met een randje, maar met welk pedaal kan ik dat randje het beste benaderen?

Ik heb wel een buizenamp, maar wil mn cleane kanaal clean houden, en mn distortion kanaal is hi-gain. Dus ik zoek nog een pedaaltje voor "de middenweg". Zat zelf aan Boss OD-3 te denken?

zet je gitaarvolume terug om de gain uit je OD kanaal te verminderen

BartL
2 februari 2006, 19:37
In de woorden van speedy: ^Hij snapt het!

De boss OD3 is een prima overdrive, uitermate geschikt voor een tube-like randje.

:hippie:
Ik ken toevallig nog iemand die een nieuwe OD-3 verkoopt :D:D:D





Ik gebruik voor de geluid de middenstand tussen het brug en midden element van mijn strat (beiden single) op het crunch kanaal van de engl screamer.

Maar wat maakt het uit? Moet gewoon lekker klinken toch?

groovyB3
2 februari 2006, 20:48
Die gitarist speelt van Anouk speelt op een Bogner ;) dus inderdaad een buizenbak met een mooi overdriveje

De Bogner van Leendert was alleen voor de heavy sounds zoals in Everything enzo. Daarnaast had ie een Guytron voor de rock sounds. Tegenwoordig speelt ie over z'n eigen Hook amps.
Martijn gebruikt Matchless amps.

Bart1981
2 februari 2006, 21:43
@BartL: ik had je advertentie op MP al gezien. Ik woon vlakbij je, dus als ik probeer-pedaaltjes verkocht heb, dan heb ik zeker interesse in die OD-3 ;-)