PDA

View Full Version : FX loop doorlussen ?



Dude
2 februari 2006, 11:32
Heyy

in het andere topic over een marshall tsl601 zag ik dat als je de effectloop doorlust met een patch kabeltje (aan en uit schakelbaar via footpedal) je een volume boost kan krijgen als je de fx loop inschakelt.

Lijkt me logisch dat je dit zonder problemen kan doen aangezien een pedaaltje ertussen het signaal juist alleen maar versterkt (toch?) dus het weinig kwaad kan om er dan niks tussen te doen... of zit ik erg stom te lullen ??

ik hoort ut wel !

gr bart

Negative K3 fan
2 februari 2006, 12:07
jow bart, dat kan inderdaad, zoals een tijdje terug besproken was bij die bedrock versterkers zijn veel fx loops op een bepaalde manier actief (buizen of transistors) en het hangt maar net van de amp af hoe dat verder in het circuit geschakeld zit. Ik ken het schema van de TSL niet, maar het zou zomaar kunnen dat als de fx loop in gebruik is, deze extra wordt gebufferd en dus op zn minst een klankverschil zou kunnen geven (wat ook het geval was bij die bedrock versterkers). Dus gewoon experimenteren...

Dude
2 februari 2006, 13:19
leuke sig lennart !! ;)

chennie
2 februari 2006, 14:49
leuke sig lennart !! ;)

:)


..........

Negative K3 fan
2 februari 2006, 15:53
leuke sig lennart !! ;)

ja ik wil telsel presentator worden!

Mr.Bluesbreaker
2 februari 2006, 16:46
Geen probleem- gewoon inprikken, mix op 100%, patchkabeltje en je hebt een boost. Het lijkt heeeeeel weinig uit te maken voor je sound, misschien in het uiterste geval een iets strakker laag als je Eric Johnson heet.

ACSlater
2 februari 2006, 17:29
leuke sig lennart !! ;)

Ja idd hilarisch!


Hoe verzin je het? Vox AC30 voor de hoogste bieder hahahaha :)

Negative K3 fan
2 februari 2006, 18:37
Ja idd hilarisch!


Hoe verzin je het? Vox AC30 voor de hoogste bieder hahahaha :)

wat valt er te lachen gvd!!11

Stitch
2 februari 2006, 22:09
mooi pedaaltje ook ;)


hij zit nu toch al op zo'n 700 pleuro

zjanke
2 februari 2006, 22:24
Geen probleem- gewoon inprikken, mix op 100%, patchkabeltje en je hebt een boost. Het lijkt heeeeeel weinig uit te maken voor je sound, misschien in het uiterste geval een iets strakker laag als je Eric Johnson heet.

Als je je mix op 100% zet dan kun je zo in "grijze haren topic" ;)
Je krijgt dan een terugtrekkende haargrens omdat alles eraf waait, oftewel het verschil wordt dan wel erg groot. Bij mij is de mix op ongeveer 50% voldoende volumeverschil als boost 8-)

Dude
3 februari 2006, 03:00
nou ik kreeg weinig volumeboost hoor...


maar goed, 3 kanaaltjes en je hebt geen 4e nodig lijkt me zo...

Punkrockerke
3 februari 2006, 10:44
nou ik kreeg weinig volumeboost hoor...

maar goed, 3 kanaaltjes en je hebt geen 4e nodig lijkt me zo...
Je moet een patchkabeltje of enkel een plug of iets dergelijks in de "return" van je fx-loop steken, en niets in de "send". Dan stel je de fx-mix af op +/- 3 (9 à 10u) ofzo. Als je dan de fx-loop aanzet (met de footswitch) heb je je ritmegeluid (geluid wordt stiller, omdat het gemixt wordt met een "signaal zonder input"). Zet je de fx-loop uit, dan krijg je een volumeboost.