PDA

View Full Version : Wahwah, waar plaatsen



combo
2 februari 2006, 08:27
Hey

Ik heb een tube screamer een CryBaby en een chromatische stemmer.
En een Lampe versterker (Conquest)

Waar zet ik die Wahwah het best ? Voor de Tube Screamer of erna. Ik heb ervoor geprobeerd; en dat valt mee, maar op guitargeek zie ik dat veel grote mannen de wahwah op het einde plaatsen van hun effecten en dan naar hun AMP of Preamp gaan.

Angel
2 februari 2006, 09:08
Hey

Ik heb een tube screamer een CryBaby en een chromatische stemmer.
En een Lampe versterker (Conquest)

Waar zet ik die Wahwah het best ? Voor de Tube Screamer of erna. Ik heb ervoor geprobeerd; en dat valt mee, maar op guitargeek zie ik dat veel grote mannen de wahwah op het einde plaatsen van hun effecten en dan naar hun AMP of Preamp gaan.

Proberen en luisteren en dan doen wat voor jouw het lekkerste klinkt!

piezo
2 februari 2006, 10:33
Voor een algemeen verhaal over "FX placement" kun je op www.amptone.com kijken.

nielsduursma
2 februari 2006, 15:01
heel veel plaatjes op guitargeek zijn oviregens niet "goed" als je een miereneuker zou zijn zou je zien dat sommige setups in spiegelbeeld staan zegmaar dus alle inputs aan de linkerkant van de pedalen.

jpb
2 februari 2006, 16:28
Wah vóór OD wat mij betreft. De meesten doen het zo

erikvdh
13 februari 2006, 17:17
Ik zelf heb gisteren de wah een NA de OD gezet, en dat klinkt verassend goed!
De "samenwerking" van wah en drive is dan in mijn oren veel beter, de sweep komt dan beter tot zn recht.
Je moet natuurlijk doen wat jij gaaf vindt, maar probeer het gewoon eens een keer.

Tupelo
13 februari 2006, 19:30
Hangt er idd van af... met een DS1 op een Vox b.v. heb ik mijn wha liever na de distortion. Als ik i.p.v. de DS1 een Fender blender gebruik, klinkt het echt alleen met de Wha voor de distortion.

drap
13 februari 2006, 19:45
Voor een algemeen verhaal over "FX placement" kun je op www.amptone.com kijken.

Yo! Hier kan ik ook zeker wat mee! Ik weet namelijk ook nooit precies wat de beste volgorde is. Ik denk dat ik m'n volgorde nu wel kloppend heb, maar zeker weten doe ik het niet. Het is natuurlijk ook een kwestie van experimenteren, maar dan ben ik altijd bang dat ik wat over het hoofd zie wat misschien nog beter is. Voor de kenners; gitaar - Dunlop Crybaby Wah - MXR Micro Amp - Ibanez FL9 Flanger - Marshall Shredmaster - Digitech DF7 Distortion Factory (op de ProCoRat stand) - versterker. Logische volgorde?

Toneffectory
13 februari 2006, 21:36
Je moet natuurlijk doen wat je zelf het beste vindt klinken, maar ik zou zelf de micro amp als laatste plaatsen.

drap
13 februari 2006, 21:41
Je moet natuurlijk doen wat je zelf het beste vindt klinken, maar ik zou zelf de micro amp als laatste plaatsen.

Okee, ik zal dat ook es proberen. Maar moet die MXR er niet juist voor om de rest te boosten?

robert-gitarist
13 februari 2006, 21:47
Okee, ik zal dat ook es proberen. Maar moet die MXR er niet juist voor om de rest te boosten?

Volgens mij wel...
Ik hem mijn bosst ook voor de overdrive staan...maar ja ik denk dat dat gevalletje smaak is...ook gewoon proberen dus..
Ja als je toch eenmaal bezig bent he :P ;)

drap
13 februari 2006, 21:55
Volgens mij wel...
Ik hem mijn bosst ook voor de overdrive staan...maar ja ik denk dat dat gevalletje smaak is...ook gewoon proberen dus..
Ja als je toch eenmaal bezig bent he :P ;)

Oh maar dat maakt 't leuk toch, experimenteren :) Das ook mijn algehele tip aan de topic starter, gewoon experimenteren tot je plots zoiets hebt van "damn wat een vreselijk mooi geluid". Probleem bij mij is alleen altijd dat ik na een tijdje zoiets heb van "nee, er mist toch iets aan" en dan ben ik weer bij voor af aan :o