PDA

View Full Version : JCM2000 TSL601 gekocht !



Dude
1 februari 2006, 23:57
heyyyyyyy


mjah wat zal ik zeggen, in een topic van 2 weken geleden kondigde ik nog hard aan dat die nieuwe sl-x compleet de bom was maar goed, na een keertje giggen en eindeloos instellingen pielen was het hem dus overduidelijk niet.

Nu een beetje the best of both worlds gekocht, een tsl60 combo. Je kent ze misschien wel, 3 kanaaltjes allemaal met aparte volumes. 1x12 speaker en EL34 buisjes ! en bijkomend pluspunt is dat die niet groot is en niet veel weegt !! Ideale oplossing voor mijn coverband !!

Aardig rockandroll denk ik zo, ik heb inmiddels alle moderne series van marshall wel gehad (vs65r, jcm600, jcm900 dualreverb, jcm800 2204 en 4501, jcm900 sl-x en een lead12) maar voor een brede inzetbaarheid is dit het toch wel, alle andere amps zijn gewoon te beperkt voor cover / andere dan stevige rockbands

Ik heb hem bij kees dee gehaald, perfecte service en geen gezeur. Ik had hem ergens gezien voor een zeer schappelijke prijs, was echter een showroom model en daar ben ik nooit zo kaput van. Keesdee gebeld en die kon hem de volgende morgen voor hetzelfde bedrag maar dan nieuw in de doos leveren. ik heb er 1050 euro voor betaald. Dat is in dollars de usa prijs. Echt een mooie deal voor een nieuwe lijkt me ! Moet zoiezo zeggen dat ik niks dan goede ervaringen heb gehad bij keesdee, studiotone topje wist die me ook te verkopen voor een leuke prijs een aantal maanden geleden. Dat soort grappen hoef je bijvoorbeeld bij feedback niet te doen. Zoeken waar die het goedkoopst is en bellen of ze hem ook voor die prijs kunnen leveren zeg maar.

Maar goed, morgen eens effe stevig uitproberen en dan zal ik hier wat meer posten !

Zijn er trouwens meer mensen met marshall TSL's hier of zijn die niet zo populair meer ??

http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/tsl601large-545850fa0e7657704f643700663de4b8.jpg

Scali
2 februari 2006, 00:04
Mooi ding. Beetje de moderne tegenhanger van mijn 6101.
Volgens mij liggen de TSLs niet zo goed tegenwoordig, ik hoor redelijk vaak van mensen dat de DSL beter klinkt. Wat daarvan waar is, weet ik niet, ik heb ze allebei nog nooit bespeeld.
Naja, als jij hem maar goed vindt :)
1050e lijkt me ook een prima prijs. Veel plezier ermee.

Is dit ook een open back combo, net als mijn 6101? Dan kan ik aanraden om nog een 1x12" dicht cabinet erbij te nemen, dat geeft een hoop extra bas, en dan heb je een soort stack in mini-formaat.

Dude
2 februari 2006, 00:11
Die discussie over dsl vs. tsl heb ik ook uitgezocht. Doorbraak om voor de tsl te kiezen was 3 ipv 2 kanalen. Clean + crunch + lead is gewoon ideaal in een band met breed repetior. Solo's boosten qua volume is iets waar ik al jaren mee worstel (en me ook veel geld heeft gekost haha)

En een extra cabinet. Sja wie weet. We spelen vrij vaak en ik ben het gesjouw zo zat, wie weet knutsel ik zelf eens wat in elkaar.....

Mr.Bluesbreaker
2 februari 2006, 00:24
Ff ongenuanceerde mening van mij:

Ik heb sinds een tijd een 2203 en na 2 jaar mijn TSL60 er de deur voor uitgedaan. Had liever gewild dat ik nooit die TSL had gekocht, hij was goed en ook veel veelzijdiger dan de 2203. Wat er op zit hoef ik je niet te vertellen en wat je ermee kan. Echter kan ik met pickupcombinaties, een simpele booster en soms de volumepot op gitaar een 3 kanaals amp maken van mijn 2203 met mijn jeckl&hyde.

De vervorming is zoveel meer natuurlijk, niet dat dichtgesmeerde gekraak en geblaf uit de TSL. Toen ik de amp kocht had ik nog nooit een originele 2203 gehoord (daat hebm' zie nait zoveul in grunn') en klonk de TSL al heel erg goed. Totdat je ze letterlijk naast mekaar zet, valt de TSL voor mij teveel tegen.
Het enige wat mijn 2203 nu zo'n beetje niet kan afgezien van effectsloop (gebruik ik dat?) is reverb aanwezig. Verder zet ik de amp NET over zijn nek, zet ik het 808 cirquit uit de visual sound aan voor een lekkere dikke crunch, pak ik het rode kanaal voor een ietwat mid armer vettere distortion, en zet ik ze beide aan voor een supervloeiende leadsound.

Dude
2 februari 2006, 00:34
niet dat dichtgesmeerde gekraak en geblaf uit de TSL


:(











;)

ruurd d
2 februari 2006, 14:57
he dude veel plezier ermee leuk verhaal erbij

groete ruurd

Dude
2 februari 2006, 16:08
De vervorming is zoveel meer natuurlijk, niet dat dichtgesmeerde gekraak en geblaf uit de TSL. Toen ik de amp kocht had ik nog nooit een originele 2203 gehoord (daat hebm' zie nait zoveul in grunn') en klonk de TSL al heel erg goed. Totdat je ze letterlijk naast mekaar zet, valt de TSL voor mij teveel tegen.

Ik heb vandaag ook mijn 2204 ernaast gezet (beetje oneerlijk over een 4x12 greenback kast) en natuurlijk klinkt dat wel effe HEUL anders dan de tsl over de interne 1x12 speaker.

Maar gekraak en geblaf is niet iets dat ik herken. Het lead kanaal is inderdaad heel modern gevoiced. Dichtgesmeerd... sja als je de gain op 3/4 of hoger zet mis je inderdaad een stuk dynamiek. Het wordt eeh.. sja dichtgesmeerd. Maar zoals volgens mij voor elke marshall geld moet je geen knoppen op 10 gaan zetten (op de 1 kanaals bakken na dan he haha).

Het crunch kanaal is onwijs te vergelijken met een 800 als je de gain onder de 50% houd en met een 900 als die boven de 50% staat. Lekker rauw geluid, ik weet niet of iemand as long as you want this van kane (ja ik schaam me niet, ik vind kane ontzettend cool) kent maar daar kan je het mee vergelijken. Smerige vieze hoerige crunch met een vuil randje waar je u tegen zegt !

Het cleane kanaal is typisch marshall. Heb mn koch studiotone er even naast gezet en dat verschil is wel ERG hoorbaar, het is marshall clean. Maar in een band super toepasbaar.




Het enige wat mijn 2203 nu zo'n beetje niet kan afgezien van effectsloop (gebruik ik dat?) is reverb aanwezig. Verder zet ik de amp NET over zijn nek, zet ik het 808 cirquit uit de visual sound aan voor een lekkere dikke crunch, pak ik het rode kanaal voor een ietwat mid armer vettere distortion, en zet ik ze beide aan voor een supervloeiende leadsound.

op welke stand staat je preamp dan ? en je master ?? ik probeer en probeer me suf maar het lukte me echt niet...

nickelwound
2 februari 2006, 16:43
Ik heb zelf een TSL1OO. Ben er zeer tevreden mee. Vind het crunchkanaal heerlijk. Vooral als je er een compressor voor gooit. Veel boost, beetje sustain. Ik zet het crunchchannel ook nooit boven de 4 want anders wordt het geheel inderdaad nogal ongenuanceerd. Verder kan je er ook echt vette, dikke, romige leads uithalen (op leadchannel). Vooral treble minderen en genoeg bas en mid erin. Op zich vind ik ook dat die TSL niet heel luid hoeft te staan om goed te klinken.

ACSlater
2 februari 2006, 17:19
Ik speel ook regelmatig op een TSL60. Klinkt super en dan ook nog over een 1960 kast met Heritage speakers. Het geluid valt me soms bij een optreden wat tegen maar als ik het dan terug hoor dan ben ik toch wel heel tevreden!
Mijn referentie is een Silver Jubilee met 4x12 Vintage. Ik vind ze zeker vergelijkbaar qua geluidskwaliteit. De SJ is wel wat dynamischer n.m.m.

Scali
2 februari 2006, 17:39
Op zich vind ik ook dat die TSL niet heel luid hoeft te staan om goed te klinken.

Er zit toch ook zo'n 'low volume compensation' op? Heeft m'n 6101 ook. Klinkt altijd goed, hoe zacht ook :)

Rude Perception
2 februari 2006, 18:00
ik ben wel benieuwd, heb je wat soundclips?

Negative K3 fan
2 februari 2006, 18:52
Er zit toch ook zo'n 'low volume compensation' op? Heeft m'n 6101 ook. Klinkt altijd goed, hoe zacht ook :)

blijkbaar kun je ook weer niet zo goed schema's lezen :)

zjanke
2 februari 2006, 20:26
Ik heb zelf een TSL1OO. Ben er zeer tevreden mee. Vind het crunchkanaal heerlijk. Vooral als je er een compressor voor gooit. Veel boost, beetje sustain. Ik zet het crunchchannel ook nooit boven de 4 want anders wordt het geheel inderdaad nogal ongenuanceerd. Verder kan je er ook echt vette, dikke, romige leads uithalen (op leadchannel). Vooral treble minderen en genoeg bas en mid erin. Op zich vind ik ook dat die TSL niet heel luid hoeft te staan om goed te klinken.

Ik heb zelf een TSL602 en ik vindt hem juist beter als ie wel open staat (+ hotplate). Kwestie van smaak denk ik ;)
Ik heb zowel bij het crunch- en leadkanaal de gain op ongeveer 9 uur staan, daarboven vindt ik de definitie inderdaad minder worden.

Het lijkt overigens wel een beetje love it or hate it ten aanzien van de TSL serie, maar of dat altijd even terecht is?

Dolf
2 februari 2006, 23:52
De tsl staat een beetje tegenover de dsl zoals de jcm900 tegenover de jcm800 staat qua klank.

De TSL heeft een moderner geluid en een zwaardere scheur...

Dude
3 februari 2006, 02:52
Vanavond de beste gig OOIT gehad met mn band en ik was ook ZEER te spreken over de tsl in de band.....

goddomme wat is dat een ideale amp, zegt de man die OOK zweert bij 1 kanaals marshalls....

ideaal apparaat ! loeihard messcherp door de mix en absoluut een goed geluid !

rockandroll !!